Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De Hyundai Motor Group (waar Kia en Genesis ook onder vallen) hebben meer volledig elektrische modellen dan je noemt:
  • Hyundai IONIQ
  • Hyundai IONIQ 5
  • Hyundai Kona-E
  • Kia Niro-E
  • Kia Soul-E
  • Kia EV6
  • Genesis G80 (niet in NL)
  • Genesis GV60 (wel onthuld, nog niet in de showroom)
De waterstof Hyundai NEXO buiten beschouwing latend.
Hoeveel worden er gemaakt en verkocht?
En dan niet het aantal modellen maar het aantal voertuigen?
 
Hoeveel worden er gemaakt en verkocht?
En dan niet het aantal modellen maar het aantal voertuigen?
Omdat je het zo aardig vraagt heb ik even voor je geGoogled: de Hyundai Motor Group (HMG) verwacht dit jaar 160.000 EVs (excl plug-in) te verkopen.

Persoonlijk boeit me dit overigens niet hoor. Het ging mij er puur om dat HMG niet 2 maar 8 volledige elektrische modellen verkoopt. Dat vind ik in deze tijd toch best een flink aantal. En mijn inziens is HGM, als van oorsprong traditionele fabrikant, flink aan de weg aan het timmeren met BEVs. En dat juich ik toe.
 
  • Like
Reactions: job-lek and horta
Omdat je het zo aardig vraagt heb ik even voor je geGoogled: de Hyundai Motor Group (HMG) verwacht dit jaar 160.000 EVs (excl plug-in) te verkopen.

Persoonlijk boeit me dit overigens niet hoor. Het ging mij er puur om dat HMG niet 2 maar 8 volledige elektrische modellen verkoopt. Dat vind ik in deze tijd toch best een flink aantal. En mijn inziens is HGM, als van oorsprong traditionele fabrikant, flink aan de weg aan het timmeren met BEVs. En dat juich ik toe.
Ja we gaan Kia er even bijtellen, ook nog eens 11.000 per maand. De discussie ging over Hyundai trouwens. Niet over joint-ventures
Want als we zo gaan rekenen is GM de grootste EV producent, want ze hebben ook nog via en joint-venture een chinees ondermerk dat kreukelzones tussen de voor- en achterbumpers in China maakt en verkoopt voor 5.000 dollar. (en dat zeggen ze ook, wij zijn de grootste in EV sales 🤢🤮)
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: BMW740iL and Hbrink
Omdat je het zo aardig vraagt heb ik even voor je geGoogled: de Hyundai Motor Group (HMG) verwacht dit jaar 160.000 EVs (excl plug-in) te verkopen.

Persoonlijk boeit me dit overigens niet hoor. Het ging mij er puur om dat HMG niet 2 maar 8 volledige elektrische modellen verkoopt. Dat vind ik in deze tijd toch best een flink aantal. En mijn inziens is HGM, als van oorsprong traditionele fabrikant, flink aan de weg aan het timmeren met BEVs. En dat juich ik toe.
Het antwoord wist ik al. Het was dan ook een retorische vraag.
Druppel op een gloeiende plaat en nauwelijks capaciteit in de productie te verhogen.
 
behalve die kreukelzone* dan @wooter ;-), maar die wordt meer van de weg getimmerd.
komt een beetje in de buurt qua sales, niet slecht voor een zoemmobiel
[Edit: *om die reden niet verkrijgbaar in de EU en hij rijdt harder dan 45 km, dus....]
 
Wat de anderen doen?

Praten over Tesla:


1636215346710.png
 
Mijn definitie van "flink aan de weg aan het timmeren" is dat je "sterk bezig bent om de boel te verbeteren/ uit te breiden etc". En dat vind ik van toepassing op HMG. Jouw definite lijkt te zijn dat je "het" al bereikt hebt?
Als jij op een dag 500 ijsjes verkoopt, en je naaste concurrent verkoopt er 40, is ie dan flink aan de weg aan het timmeren?
 
Als jij op een dag 500 ijsjes verkoopt, en je naaste concurrent verkoopt er 40, is ie dan flink aan de weg aan het timmeren?
Lees mijn berichten nog eens.

@Krisja snapt het duidelijk wel.
M.a.w.: het gaat er niet alleen om waar ze nu staan, maar waar ze mee bezig zijn en/of waar ze naar toe willen.

@RobsEV: dus alleen degene die de grootste groei weet te behalen is "aan de weg aan het timmeren"? We hebben het hier wat mij betreft niet over wie heeft de grootste of verkoopt het meeste of innoveert het meeste. Het gaat er om dat bedrijf X ook serieus bezig is met de toekomst. en dat er een bedrijf Y is die dat nog meer doet: helemaal prima!
 
  • Like
Reactions: horta and Krisja
Als jouw productiecapaciteit het jaar daarop 1000 ijsjes is en die van je maast concurrent 60 ijsjes?
Daarbij is jouw orderboek ook al gevuld en je concurrent heeft moeite om die 60 verkocht te krijgen.
Als jouw ijsjesventer er volgend jaar 100 verkoopt i.p.v. 500 en the new kid on the block er 500 verkoopt i.p.v. 40... wie timmert er dan aan de weg...
Begrijp je nu de onzin van je reactie?...
Veronderstellingen en glazenbollen theorie zijn we niets mee.
Wat ik zie is dat een bedrijf dat meer dan een decennia aan de weg timmert, nu al behoorlijk wat concurrentie krijgt van nieuwelingen die het pad nog aan het effenen zijn.
 
Als jouw ijsjesventer er volgend jaar 100 verkoopt i.p.v. 500 en the new kid on the block er 500 verkoopt i.p.v. 40... wie timmert er dan aan de weg...
Begrijp je nu de onzin van je reactie?...
Veronderstellingen en glazenbollen theorie zijn we niets mee.
Wat ik zie is dat een bedrijf dat meer dan een decennia aan de weg timmert, nu al behoorlijk wat concurrentie krijgt van nieuwelingen die het pad nog aan het effenen zijn.
Tja, als je negeert dat mijn verkoopboek al volgepland is dan kan je natuurlijk iedere scenario verzinnen.
Tesla had ooit 100% van de BEV markt en nu minder dan 100% dat klopt.
Maar kijk eens naar absolute aantallen en niet naar een percentage.

Als je ooit 100% markt had en er gaat er maar 1 een BEV maken dan verlies je per definitie marktaandeel.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy