waar zie jij PHEVs?En laat nu dit plaatje eens zien wereldwijd (en zonder de PHEV's)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
waar zie jij PHEVs?En laat nu dit plaatje eens zien wereldwijd (en zonder de PHEV's)
Het Tesla orderboek is duidelijk niet gevuld. Het is de enige producent waar je dit jaar nog een wagen kan bestellen en laten leveren. Maar dat is an sich ook geen probleem, want ze krijgen hun wagens duidelijk wel verkocht, het is alleen niet correct te stellen dat Tesla de productiecapaciteit van volgend jaar nu al heeft verkocht.Als jouw productiecapaciteit het jaar daarop 1000 ijsjes is en die van je maast concurrent 60 ijsjes?
Daarbij is jouw orderboek ook al gevuld en je concurrent heeft moeite om die 60 verkocht te krijgen.
Laat maar zien als jij denkt dat dat plaatje een heel ander beeld laat zien. Geen gebrek aan feitenvrije uitspraken in dit topicWaar zie ik de rest van wereld staan?
en dat gaat veel meer mensen over de streep trekken ook electrisch te rijden. De naam van die ijswinkel die maar één smaak ijsjes verkocht kan ik mij ook al niet meer herinneren.Toch wel één sterk punt voor de eerste elektrische Toyota : 10 jaar garantie op de accu (meer bepaald dat je na 10 jaar en 240 000 km nog 90% van de initiële autonomie gaat overhouden). Dat ze dat realiseren door een stuk reservecapaciteit te behouden doet niet ter zake, dat is gewoon een belangrijke zekerheid voor veel consumenten, en kan mogelijkerwijze helpen om mensen over de streep te trekken
Laat duidelijk zijn: ik ben überhaupt niet geïnteresseerd in die wagen.
Laat maar zien als jij denkt dat dat plaatje een heel ander beeld laat zien. Geen gebrek aan feitenvrije uitspraken in dit topic
Wel als het 30 graden is buiten en alle 50 andere ‘concurrenten’ nog warme wafels en hotdogs aan het verkopen zijn.Als jij op een dag 500 ijsjes verkoopt, en je naaste concurrent verkoopt er 40, is ie dan flink aan de weg aan het timmeren?
Volgens Gordon Johnson heb je ongelijk en is BYD marktleider in china...View attachment 730595
Verkopen 2021 t/m september wereldwijd.
Oei! bedoel je dan dat Giga Berlin & Austin niet nodig waren?Het Tesla orderboek is duidelijk niet gevuld.
Oei! bedoel je dan dat Giga Berlin & Austin niet nodig waren?
In de US is het toch juni voor de Y LR en de model 3. Ik snap je punt maar of het klopt, geen ideeHeb ik dat geschreven? Neen.
Ik heb gewoon neergeschreven wat ik zie: je kan nog een tesla bestellen en ontvangen dit jaar. Die andere wagens pas in 2022. Maar het orderboek van Tesla is wel groter (omdat de capaciteit ook groter is).
Ik heb de indruk dat Tesla de prijs gewoon doet fluctueren om een orderboek van 2 maand aan te houden.
Tesla is model Y eensklaps vanuit Azië beginnen leveren, toen GigaBerlin niet kon volgen. Dus ofwel heeft Tesla beslist niet langer Model Y in China af te zetten, en daar karrevrachten aan bestellingen op de lange baan te schuiven, ofwel hadden ze capaciteit om alle voorbestelde model Y in Europa te leveren zonder de leveringen van wagens in China in gevaar te brengen.In de US is het toch juni voor de Y LR en de model 3. Ik snap je punt maar of het klopt, geen idee
Tesla heeft in het verleden al laten zien dat ze voorrang geven aan markten waar de fiscaliteit in de toekomst gaat wijzigen en minder voordelig wordt. Waar andere merken dan niet kunnen leveren, is het handig dat Tesla het channel wel voldoende vol krijgt in dat land en wel kan leveren. Andere bestellingen van andere klanten in andere landen worden dan uitgesteld tot na de jaarwisseling.Tesla is model Y eensklaps vanuit Azië beginnen leveren, toen GigaBerlin niet kon volgen. Dus ofwel heeft Tesla beslist niet langer Model Y in China af te zetten, en daar karrevrachten aan bestellingen op de lange baan te schuiven, ofwel hadden ze capaciteit om alle voorbestelde model Y in Europa te leveren zonder de leveringen van wagens in China in gevaar te brengen.
Tesla is op weg om een miljoen EV’s per jaar te bouwen. Het merendeel zijn Model 3’s en Model Y’s.Het Tesla orderboek is duidelijk niet gevuld. Het is de enige producent waar je dit jaar nog een wagen kan bestellen en laten leveren. Maar dat is an sich ook geen probleem, want ze krijgen hun wagens duidelijk wel verkocht, het is alleen niet correct te stellen dat Tesla de productiecapaciteit van volgend jaar nu al heeft verkocht.
Bij de EV6 moet je rekenen op meer dan 7 maand levertermijn, bij de Skoda Enyaq zit je voor bepaalde versies al bijna in 2023, zo hoor ik van collega's. Ook bij de i4 zou de levertermijn al vrij lang zijn.
De enige consumenten die hierdoor worden aangetrokken, is ook het huidige publiek van Toyota: saaie auto om 1 keer te kopen en tot de dood op te rijden.Toch wel één sterk punt voor de eerste elektrische Toyota : 10 jaar garantie op de accu (meer bepaald dat je na 10 jaar en 240 000 km nog 90% van de initiële autonomie gaat overhouden). Dat ze dat realiseren door een stuk reservecapaciteit te behouden doet niet ter zake, dat is gewoon een belangrijke zekerheid voor veel consumenten, en kan mogelijkerwijze helpen om mensen over de streep te trekken
Laat duidelijk zijn: ik ben überhaupt niet geïnteresseerd in die wagen.
De verwachting is dat onze favoriete ijsjesverkoper er 1000 gaat verkopen over heel de wijk, en de concurrent werkt aan 4 verschillende smaken en er elk 30 van gaat verkopen, maar enkel in 1 straat. En je moet 9 tot 12 maanden wachten op jouw smaak, maar je krijgt dan wel jouw smaak inclusief een rustiek koekje dat nog vertrouwd overkomt, in plaats van zo een eco bakje en houten eco lepeltje.Weet jij dan hoeveel hij er volgend jaar zal verkopen?
Dat was dus helemaal niet de stelling!De verwachting is dat onze favoriete ijsjesverkoper er 1000 gaat verkopen over heel de wijk, en de concurrent werkt aan 4 verschillende smaken en er elk 30 van gaat verkopen, maar enkel in 1 straat. En je moet 9 tot 12 maanden wachten op jouw smaak, maar je krijgt dan wel jouw smaak inclusief een rustiek koekje dat nog vertrouwd overkomt, in plaats van zo een eco bakje en houten eco lepeltje.