fivari
Maker van de Fivari-charger
Ik wil nu toch even duidelijk maken hoe je hier een aantal beweringen doet, die aantoonbaar fout zijn.Het gaat niet om je inhoudelijke bijdrages hier. Deze worden zeer gewaardeerd.
Wanneer mensen alleen een andere mening hebben om deze dan weg te zetten als sektarisch vind ik dan weer niet kunnen.
Dat zijn termen die men gebruikt als je geen argumenten hebt.
Dat is jouw conclusie.
Je ziet bijv. dat er mensen zijn die de huidige prijsverlagingen van Tesla zien als armoede i.p.v. kracht.
Voor beide argumenten valt er een case te maken. Als je alleen kijkt naar de enorme uitbreidingen van productiecapaciteit dan moet je iig wel aannemen dat het management van Tesla dat zelf als een kracht ziet.
Je ziet steeds dezelfde groep hier als er een tijdelijk sluiting is wegens upgrades dat die steeds met de conclusie komen dat het uit armoede is omdat ze de auto's niet kwijt kunnen en steeds vlak erna zie weer de productie stijgen.
Zoals ik zeg de één ziet het als een kracht de ander als armoede.
Tot op heden is het steeds een kracht gebleken ipv armoede maar dat is uiteraard geen garantie voor de toekomst.
Ik ken alleen wat Chinese EV-makers en die doen het best goed. De rest van de fabrikanten maakt hooguit wat compliant cars. Ja, iets wat gechargeerd.
Productie ramp zie je iig niet echt gebeuren bij die fabrikanten. De financiële onderliggende oorzaken daarvan zijn bekend.
Die zal je idd er altijd bij blijven houden.
Het grappige is dat de volledige tech beurs is ingestort en TSLA inmiddels al weer 80% gestegen is.
Zowel de daling als de stijging heeft plaatsgevonden op ongefundeerde emoties daar er inhoudelijk niets is veranderd aan het bedrijf Tesla.
Oh, je zult mij nooit horen roepen dat mijn auto perfect is. Dat is immers geen enkele auto en dus ook mijn Model S niet.
Hij heeft heel veel plus punten en een paar minnetjes. Zo lang de plussen groter zijn dan de minnen is het voor mij een prima auto.
Armoede heb ik als term nooit gebruikt. Ik heb wel beweerd, en blijf erbij, dat Tesla aan de toenmalige prijzen duidelijk niet zijn volledige productiecapaciteit op een comfortabele manier gevuld kreeg en dus idd een vraagprobleem had. Dat werd/wordt ook aangetoond door de korte levertijden en bevestigd door de prijsdalingen om de vraag aan te wakkeren. Ik denk dat bijna iedereen dezelfde analyse maakt. Dat er een strategische draai wordt aan gegeven, mag niet verwonderen. Je zal een autobedrijf zelden horen toegeven dat de vraag tegenvalt.
De VW-groep produceert honderdduizenden BEVs, de Stellanties groep heeft meer modellen dan Tesla (niet zo moeilijk), BMW en Mercedes komen met het ene model na het andere en hun productiecapaciteit kan niet volgen. En jij beweert dat het om compliance cars gaat???
De daling en stijging pure emotie: voor mij zitten er wel degelijk fundamentele redenen achter de bewegingen. De twitter-saga heeft veel schade berokkend, de economische situatie wereldwijd heeft invloed gehad en minder dan verhoopte verkoopaantallen hebben ervoor gezorgd dat het aandeel flink oververkocht was geraakt. Dat is niet puur emotie. Ik heb trouwens geschreven dat met een prijs van iets meer dan 100$ stilaan alle overwaardering verdwenen was. Flink oververkocht en het wegvallen van onzekerheden zorgen voor een zeer behoorlijk opveren vanop een zeer laag niveau. De dalende trend die in december nog versnelde, is nog steeds intact. Op dagbasis komen we stilaan in overkochte zone terecht, maar dat kan nog even doorgaan.