Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat de andere automerken doen?

Nou die fikken af aan de laadpaal.

(Ik kon dit bericht vreemd genoeg niet in het draadje "Tesla in de pers" plaatsen.)

 
Wat de andere automerken doen?

Nou die fikken af aan de laadpaal.

(Ik kon dit bericht vreemd genoeg niet in het draadje "Tesla in de pers" plaatsen.)

Het staat er niet bij welke merk het is, maar het zal wel geen Tesla zijn anders had dat er wel in chocoladeletters gestaan :)

Iemand een idee? Een ID3?
 
So much voor het 'premium gevoel' :)

The problem, the premium and luxury niche in which the Germans are particularly strong, is being redefined in China.What counts are no longer powerful engines, but cleverly connected vehicles with the latest communication technologies. Here, the Germans are not at the forefront, but the Chinese are the innovators.

 
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik
Wat de andere automerken doen? Duurder in onderhoud zijn dan Tesla uitgezocht door CR die meestal negatief is over Tesla:


1713882799902.png
 
Dit is dus het lot van de japanse automerken. Via een samenwerking met een Chinese EV-bouwer een bestaande EV rebadgen en heel hard roepen dat het echt een japanner is. Mochten dit soort auto's wel naar de EU komen, dan zullen er vast wel mensen intrappen, maar het is m.i. een zwaktebod.

 
Wat de andere automerken doen? Duurder in onderhoud zijn dan Tesla uitgezocht door CR die meestal negatief is over Tesla:


View attachment 1040922
En de huidige modellen vergen nog maar een fractie van het onderhoud van die van 10 jaar geleden.
 
  • Like
Reactions: Maurice1

Heel blij dat ze eindelijk de laadpoort aan de juiste kant hebben. Maar waarom nog altijd AC laden aan de andere kant?

En qua software... Dit zegt genoeg:
View attachment 1041583

Oh, en geen one pedal driving want Porsche doet daar blijkbaar niet aan. En ook een stom interieurgeluid.
Taycan ook zoiets, maar eerlijk is eerlijk is een Porsche en rijdt echt goed (mijn buurman heeft een Taycan). Gewoon idioot snelle bak, goed afwerking, sturen, en remmen allemaal op hoog niveau (op de software na, die is antiek vergeleken met Tesla). Prijs/prestatie: koop een plaid. Maar Porsche rijders zijn net Tesla-fanaten, die willen een Porsche. De Macan zal echt wel weer de Porsche rijders trekken.

Mijn aardige buurman vindt de M3P ook prima rijden, gaat hem alleen nooit kopen.

Is ander marktsegment en daar zitten kopers die graag de premium betalen (je krijgt ook een echt goede EV).
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Taycan ook zoiets, maar eerlijk is eerlijk is een Porsche en rijdt echt goed (mijn buurman heeft een Taycan). Gewoon idioot snelle bak, goed afwerking, sturen, en remmen allemaal op hoog niveau (op de software na, die is antiek vergeleken met Tesla). Prijs/prestatie: koop een plaid. Maar Porsche rijders zijn net Tesla-fanaten, die willen een Porsche. De Macan zal echt wel weer de Porsche rijders trekken.

Mijn aardige buurman vindt de M3P ook prima rijden, gaat hem alleen nooit kopen.

Is ander marktsegment en daar zitten kopers die graag de premium betalen (je krijgt ook een echt goede EV).

Inderdaad, eerlijk is eerlijk, een Taycan is echt de superieure rijdersauto. By far. Weet z'n hoge gewicht - hoger dan een MS - heel goed te camoufleren. Op de testbaan van Porsche in Leipzig met alle Porsche modellen gereden en ook vrijwel alle Taycans en die scoorden voor mij als beste, samen met de 911 Turbo S. Maar véél duurder, aanmerkelijk minder snel, hoger verbruik zelfs na de facelift en dus minder bereik. Een met de Plaid vergelijkbaar presterende Taycan kost ruim het dubbele. Andersom: voor het geld van een MS Plaid TP koop je een uiterst karige Taycan die qua bereik en prestaties niet in de buurt komt van de MS.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Is er geen enkele mogelijkheid om one pedal driving te doen?
Kan ik moeilijk geloven....
De journalist beweerde zelfs dat Porsche niet aan regenerative braking doet, wat ik al heel erg onwaarschijnlijk vind. Maar er zitten geen paddles aan het stuur, waar de meeste concurrenten hun regenerative braking setting aan vast hangen, dus...