Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Oke, volgende filmpje even afspelen zonder geluid (EV gevoel) en daarna met als therapie voor het gemis van emotie:


@JanG007 past deze niet in de garage van je vader?
Waarschijnlijk wel maar ik weet niet of zo’n Lotus zo’n betrouwbaar ding is en wat qua onderhoud.
(stukken, waar ga je ermee naar toe,…,)
De Alpine zijn we ook even op z’n staart gaan geven. Heel leuk maar ook net niet.
 
En een houten achtbaan is leuker dan zo'n metalen ding.
lol wat een domme opmerking.

Geef mij maar een soepele Intamin of B&M dan zo een bouwvallig ding. Niks voor niks is de bijnaam van de Mine Buster in Canada's Wonderland de Spine Buster. Ook niet voor niks dat Efteling incrementeel de komende jaren het hele traject van Joris en de Draak gaat vervangen door stalen rails.


 
Er is geen elektrisch alternatief voor het gepruttel van een 911 boxer motor. Dat wordt dus een 911 cabrio en dan liefst handgeschakeld.
Ik heb letterlijk een 911 laten staan voor een Model X.

Tevoren had ik een BMW met atmosferische S54.

Ja, het dak gaat niet open, maar het gaat even hard (vermoedelijk zelfs nog harder als ik de acceleratie van mijn toenmalige M2 met mijn X vergeleek) en je kan er met z'n zessen in zitten.
 
En dan zijn ze nog niet eens rúcksichtlos aan het innoveren...
De wolken boven Ford worden steeds donkerder.

Screenshot 2023-02-05 at 12.15.40.png
 
  • Informative
  • Like
Reactions: NielsA and Nowyony
Van mij mogen ze voor de lol met ICE’s blijven rijden. Als ze er maar biofuel in doen.
Ik zou zelfs biofuel in de ban doen want dat trekt ongelofelijk veel resources weg en veroorzaakt extra CO2.

Synthetische brandstoffen misschien, omdat die echt duurzaam kunnen gemaakt worden. Handicap is dat ook bij de verbranding van synthetische brandstoffen, zoals bij alle verbranding, er giftige stoffen vrijkomen.
 
Dat heb je als je kinderen krijgt. Voordat je het weet is het over met de pret ;)
Ik had inderdaad mijn dochter kunnen invouwen op de achterbank van zo een cabrio, maar met de daaropvolgende corona crisis en nu het thuiswerk zou ik nog bitter weinig met het ding gereden hebben.

Dan liever een kar die ik wel elke dag kan gebruiken, en er nog plezier aan heb.
 
  • Like
Reactions: arri
Ik zou zelfs biofuel in de ban doen want dat trekt ongelofelijk veel resources weg en veroorzaakt extra CO2.

Synthetische brandstoffen misschien, omdat die echt duurzaam kunnen gemaakt worden. Handicap is dat ook bij de verbranding van synthetische brandstoffen, zoals bij alle verbranding, er giftige stoffen vrijkomen.
Zolang het ‘voor de lol’ blijft. Zoals er nu nog met paarden gereden wordt.
Old timer gebruik is zowat de enige ‘voor de lol’ toepassing waar ik momenteel kan aan denken. Al de rest kan elektrisch.
 
Het grootste probleem vind ik nog dat autoconstructeurs nu volop in hun Hybrid reclame doen uitschijnen dat het het beste van beide werelden combineert met een perverse nadruk op het feit dat je zogoed als constant elektrisch zal rondrijden.

Als (ex) eigenaar van meerdere hybrides en EVs kan ik volmondig concluderen dat dit larie en apekool is als je niet rond de kerktoren woont of dicht bij je werk (-30km). Dan is misschien een snelle elektrische fiets beter aangewezen.

Het aantal publieke laadpalen is nog steeds beperkt en nu gaan we er ook massaal wagens aan zien hangen die traag laden, een lage autonomie hebben, onterecht fiscaal voordelig(er) zijn en een zeer twijfelachtige positieve impact hebben op het milieu.

Gelukkig dat voor bedrijfswagens, de hybrids nog eens extra belast zullen worden binnen enkele maanden, in Belgie.
 
ALS het klopt dat batterijen de bottleneck zijn dan zou ik me nog kunnen voorstellen dat met drie PHEV evenveel milieuwinst lan geboekt worden als met 1 BEV. Als die drie dan verstandig worden ingezet en gebruikt.
Behalve dat de bottleneck telkens opschuift omdat er meer productie van batterijen is, en dat PHEV's notoir weinig geladen worden, zeker als ze om fiscale redenen gekozen worden.

Auke Hoekstra deed er net een debunk over: