Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.

De laatste stuiptrekkingen van de Duitse auto industrie.

De realiteit is dan synthetische brandstoffen nog meer onheelbaar zijn dan een FCEV oplossing.

 
  • Like
Reactions: Maarten
Het gat is wel diep.
En nogmaals: Waarom zou je zonnepanelen verwerken in een auto? Die paar km per dag?

 
Best jammer, je hebt maar 1 EV model, die zuipt als een malle en het scherm ziet eruit als een cheap aftermarket scherm.
Oh ja, het is ook nog krapjes binnen

EDIT: hij laadt ook niet al te snel en je kunt blijkbaar niet meer dan 2 keer per dag snelladen ?

 
Last edited:

Ceo BMW Nederland heeft Tesla op de korrel: ‘Wat mensen niet weten, is dat BMW’s duurzamer zijn’​

DPG Media Privacy Gate
1678130093881.png
 
Best jammer, je hebt maar 1 EV model, die zuipt als een malle en het scherm ziet eruit als een cheap aftermarket scherm.
Oh ja, het is ook nog krapjes binnen

EDIT: hij laadt ook niet al te snel en je kunt blijkbaar niet meer dan 2 keer per dag snelladen ?

Inderdaad, wat een drama.
Blijkbaar gaat die na een tijdje niet meer dan 25-30 kW snelladen. Doet amper beter dan AC laden.
Je zal maar ingenieur zijn en aan deze mislukking hebben moeten werken.

Nu ja, BMW wil het ook niet snappen met hun waterstof manie. Nu denk ik wel dat er mensen uit aversie een waterstofauto gaan kopen, en dan niet willen toegeven dat ze die niet kunnen gebruiken omdat ze geen tankstations vinden.
 
  • Funny
Reactions: Michel_AH

Germany and Italy stall EU ban on combustion engines​

Berlin and Rome raise objections to rules agreed by member states last year​

https%3A%2F%2Fd1e00ek4ebabms.cloudfront.net%2Fproduction%2Ffcef5c49-702d-4080-8375-8ac57393ddcc.jpg
Germany and Italy had backed the bloc-wide ban from 2035 but now want exemptions to be made for cars that run on ‘carbon neutral’ synthetic fuels © AP
Germany and Italy have blown apart an EU plan to ban internal combustion engines by 2035, as the European car industry’s heartlands mount a fightback against ambitious carbon goals.

The two countries, the homes of Volkswagen, Fiat and Ferrari, are demanding exemptions for cars that run on synthetic fuels, potentially cushioning the blow for established industries.

Italy’s deputy prime minister Matteo Salvini described the delay as “a great signal” that rewarded efforts by his hard-right League party. “The voice of millions of Italians has been heard,” he wrote on Twitter.

The setback for Brussels underlines the political clout of the car lobby across Europe and its fears that the green transition will be costly to jobs

Porsche, part owned by VW, has long called for clean fuels that would allow it to sell its engine-powered sports cars for years to come, while Italy’s Ferrari has refused to set an end date for making supercars with engines.

Germany’s Bosch, which supplies engine systems to carmakers all over the world and is regarded as a laggard in battery technology, has also lobbied for synthetic fuels to be considered “clean” technology by regulators.

This week Rome swung behind the German ministry of transport, which had requested the special provisions for so-called e-fuelled cars, bowing to mounting political pressure at home.

E-fuels, which are produced using electricity from renewable hydrogen and other gases, are often considered “carbon neutral”. They can be used in normal combustion engines, thus prolonging the life of Germany’s traditional car manufacturing industry, which makes up about a fifth of the country’s industrial revenues.

“We need e-fuels because there is no alternative to operating our existing fleet in a climate-neutral manner,” Volker Wissing, the German transport minister, told ARD broadcaster.

The change in position at such a late stage has prompted anger among other capitals, which see it as a threat to the EU’s credibility on green legislation. The law had been agreed among member states last year and was approved by the European parliament this month.

The EU’s goals are part of a broader international push for net zero carbon emissions. The UK government has a still more ambitious target of banning sales of petrol and diesel cars from 2030, but concern has mounted in several countries about the impact on jobs of the transition.

The chief executive of Ford said last year that manufacturing electric vehicles will require 40 per cent fewer workers than petrol-powered cars and trucks, largely because EVs contain fewer parts.

Failure to adopt the curbs on combustion engines could severely hamper the EU’s effort to reach climate neutrality by 2050. Poland has already said it plans to vote against the law, and Bulgaria will abstain.

Germany initially agreed to the rules on the condition that the European Commission launched a review within two years into whether cars that run on synthetic or “e-fuels” could be allowed after 2035.

Climate Capital​

https%3A%2F%2Fd1e00ek4ebabms.cloudfront.net%2Fproduction%2Fe00d5ce8-eae8-47dc-9df9-3ed52fba4527.jpg

Where climate change meets business, markets and politics. Explore the FT’s coverage here.
Are you curious about the FT’s environmental sustainability commitments? Find out more about our science-based targets here
The debate has created deep divisions within German chancellor Olaf Scholz’s three-party government.

Wissing, whose pro-market Free Democrat party is staunchly in favour of the country’s car industry, on Thursday unexpectedly won the backing of the Green-run economics ministry.

German Green MEP Michael Bloss said the postponement of the vote was “an embarrassment for Germany”, adding that it was “creating chaos, making ourselves completely untrustworthy and becoming a brake on climate protection”.

The issue is expected to be raised by EU commission president Ursula von der Leyen when she attends a German government retreat at the weekend.

One person familiar with the discussions said Berlin wanted the commission to “move” by presenting a compromise that would be acceptable to all three German coalition partners. But the person added that no proposal had been received so far.

An EU official said: “It needs to be settled inside the German coalition. The commission is not the referee for internal coalition disputes.”

Additional reporting by Amy Kazmin in London
 
Ik vermoed dat solid state batterijen tegen 2030-2035 zeker wel een dingetje zullen zijn:
Een pak meer range, lichter, sneller laden en goedkoper. (Genade slag ICE)

Elke constructeur zit wel ergens in een joint venture met zo’n partij dus ik vraag mij echt af hoe dit in hun toekomstplannen ingebakken zit.

Als men daarbovenop ook nog eens ontdekt dat men betere marges kan halen met minder mensen dan zal men niet twijfelen om de workforce uit te dunnen. (eat or be eaten)

Langs de ene kant begrijp ik het wel van een constructeur zoals Ferrari maar langs de andere kant, met bovenstaande, kan men zeker op een zelfde niveau aantrekkelijke producten blijven slijten.

Men vergeet ook dat hun toekomstige klanten niet de deze zijn van nu en dus andere voorkeuren/wensen hebben.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Overduidelijk dat E-Fuels duurder zijn door de inefficiëntie van het proces, identiek aan H2.

Eerste artikel wat ik tegenkom heeft het zelfs over een tientje per liter:


Grote probleem is het bij voortduring traineren van de transitie door Old Auto.

Eh bien, goed nieuws voor Tesla. Als over een paar jaar Gen3 van de band gaat lopen is het wel einde oefening denk ik.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Overduidelijk dat E-Fuels duurder zijn door de inefficiëntie van het proces, identiek aan H2.

Eerste artikel wat ik tegenkom heeft het zelfs over een tientje per liter:


Grote probleem is het bij voortduring traineren van de transitie door Old Auto.

Eh bien, goed nieuws voor Tesla. Als over een paar jaar Gen3 van de band gaat lopen is het wel einde oefening denk ik.
Ik vond de 20 miljoen auto's per jaar door Tesla in 2030 grootheidswaanzin. Als ik echter zie hoe de progressie is bij old auto, en hoe zij proberen deze transitie tegen te werken kan ik niet anders concluderen dat de gevestigde EU bouwers enkel nog stuiptrekkingen geven, maar dat de doodsteek eigenlijk al gegeven is. De enige beperking die Tesla lijkt te hebben is groeicapaciteit. Zowel in fabrieken als in nieuwe modellen.
Met de uitspraken van afgelopen investors day verwacht ik dat Tesla nog ruimte heeft om haar prijzen met meer dan 10% te laten dalen en als enige bouwer het momenteel aan zou kunnen om winstgevend een kleiner model aan te kunnen bieden. Ik acht 30 miljoen auto's in 2035 daarmee ook niet onrealistisch meer, zeker niet als vanaf 2030 langzaam de eerste traditionele merken gaan omvallen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik denk dat VW en Toyota echt dik in de problemen geraken als ze niet heel snel met echt een paar goede auto’s komen, en daar voor 100% op in zetten.

Die kramp naar e-fuels zal een dermate kleine niche worden voor rijken, dat wordt nooit een oplossing voor grote massa’s. En dan is de bevoorrading ook al snel een probleem. Hoe ga je een netwerk van pompen onderhouden als je 2 keer per week een Porsche of Bugatti mag voltanken.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik denk dat VW en Toyota echt dik in de problemen geraken als ze niet heel snel met echt een paar goede auto’s komen, en daar voor 100% op in zetten.

Die kramp naar e-fuels zal een dermate kleine niche worden voor rijken, dat wordt nooit een oplossing voor grote massa’s. En dan is de bevoorrading ook al snel een probleem. Hoe ga je een netwerk van pompen onderhouden als je 2 keer per week een Porsche of Bugatti mag voltanken.
Tel daar nog bij op dat ze 190 miljard en 136 miljard schuld hebben volgens mij :eek:
 
  • Like
Reactions: JanG007