Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • 0D269912-3109-4160-A903-FC5A7420B7D5.jpeg
    0D269912-3109-4160-A903-FC5A7420B7D5.jpeg
    174.5 KB · Views: 130
Er zijn maar 2 opties, model3 floor mat(89,58) en Trunk mat(71,69).
Volgens mij heb je een andere link te pakken die inderdaad rond de 190 zit.
Heb het er maar op gewaagd en de "model3 foot mat"o_O besteld... Ben benieuwd wat er eerst gaat toekomen... Rubberen lappen uit China of een batterijpakket op wielen. Zal laten weten of het een miskoop is of niet... Binnen een maand ofzo (eerdere ervaring met Aliexpress).
 
Heb het er maar op gewaagd en de "model3 foot mat"o_O besteld... Ben benieuwd wat er eerst gaat toekomen... Rubberen lappen uit China of een batterijpakket op wielen. Zal laten weten of het een miskoop is of niet... Binnen een maand ofzo (eerdere ervaring met Aliexpress).

Held! ;)
Alles valt of staat met de pasvorm en die is niet zo goed te zien op de foto's.
De foto's waarop het wel enigszins te zien is, is het helaas niet zo best.

Ik ben benieuwd.
 
Knopje voor laadsnoer? Nu moet ik steeds ‘s morgens in de auto of via de telefoon het laadsnoer ontgrendelen. Met een origineel Tesla-laadsnoer kan dit via het knopje op de connector.

Weet iemand of zo’n knopje los te koop is?

In principe moet het ook werken zodra je de laadsessie stopt. Echter werkt het alleen wanneer de auto niet in sleep stand staat en hij al ontgrendeld is. Wat ik dus sochtends doe is;

-loop naar de auto, open het portier (leg Mn tas en dergelijke er in)
-loop door naar achter en stop de laadsessie
-op dat moment laat zowel de laadpaal als de laadpoort de kabel los

Voor mij is dit de routine die wel goed werkt maar het zal niet voor iedereen efficiënt zijn. Als je van achter de auto aan komt kun je bijvoorbeeld de achterklep openen, dat is hetzelfde en heb je hem vast open om je kabel in te leggen (indien je een losse kabel hebt uiteraard)
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
In principe moet het ook werken zodra je de laadsessie stopt. Echter werkt het alleen wanneer de auto niet in sleep stand staat en hij al ontgrendeld is. Wat ik dus sochtends doe is;

-loop naar de auto, open het portier (leg Mn tas en dergelijke er in)
-loop door naar achter en stop de laadsessie
-op dat moment laat zowel de laadpaal als de laadpoort de kabel los

Voor mij is dit de routine die wel goed werkt maar het zal niet voor iedereen efficiënt zijn. Als je van achter de auto aan komt kun je bijvoorbeeld de achterklep openen, dat is hetzelfde en heb je hem vast open om je kabel in te leggen (indien je een losse kabel hebt uiteraard)
Maar de vraag is dus; hoe ontkoppel je
 
Domme vragen krijgen...

De initiële vraag ging specifiek om ontgrendelen, daar heb ik op gereageerd maar ik zal het nog duidelijker maken;
Ontgrendelen gebeurt dus als de auto open en niet in slaap modus is, dan ontkoppelt hij de laadkabel op het moment dat je de laadsessie beëindigt.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Knopje voor laadsnoer? Nu moet ik steeds ‘s morgens in de auto of via de telefoon het laadsnoer ontgrendelen. Met een origineel Tesla-laadsnoer kan dit via het knopje op de connector.

Weet iemand of zo’n knopje los te koop is?
Chargeking kabel zitten ze in verwerkt, dan heb je dezelfde functionaliteit als de knop op een Tesla charger kabel

Als je dan met je keyfob in de buurt bent van de auto kan je de laadsessies ontgrendelen en de laadkabel ontkoppelen in één (1!) handeling, geen app of auto te openen voordat je kabel los haalt.

Zo kan je
1. Bij auto aan komen lopen, knop indrukken en kabel in 1 handeling loshalen.
2. Plaats nemen in de auto
 
Chargeking kabel zitten ze in verwerkt, dan heb je dezelfde functionaliteit als de knop op een Tesla charger kabel

Als je dan met je keyfob in de buurt bent van de auto kan je de laadsessies ontgrendelen en de laadkabel ontkoppelen in één (1!) handeling, geen app of auto te openen voordat je kabel los haalt.

Zo kan je
1. Bij auto aan komen lopen, knop indrukken en kabel in 1 handeling loshalen.
2. Plaats nemen in de auto
Misschien heeft de vraagsteller een M3, dan geen keyfob.
 
Dan de app op de telefoon: “unlock charge port”, nadat de app de wagen wakker heeft gemaakt. De telefoon is de fob op een model 3.

Ik heb een TWC en normaal doet de knop op de connector het ook, maar niet als de TWC afstaat (‘s morgens op dagtarief staat die uit en dan doet de knop het natuurlijk ook niet meer).