Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb op 15 juni een bestelling bij ze geplaatst. Dat was op 22 juni bij de douane en heeft daar vervolgens 4 dagen gelegen. Sinds vandaag weer een nieuwe status "In Transit by Post Office" (UPS). Als ik bij de details kijk zou er vandaag 2 x een delivery attempt zijn geweest en inderdaad lag er een briefje van PostNL in de bus. Ik kan het morgen bij het postagentschap ophalen als het goed is.
Dan heb jij meer mazzel, ik heb nog niets gezien :(
 
? ook de Fivari oplossingen in je selectietraject bekeken ? o_O
Ja, maar ik zag geen voordelen ten opzichte van de Zappi. Zappi is niet duur, gebruiksvriendelijk en ik kan altijd terecht bij mijn lokale installateur bij problemen. Waarom zou jij voor Fivari gaan? In Nederland wordt dit misschien beter ondersteund maar in België naar mijn gevoel toch minder.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3 ...en meteen weer verwijderd ?!
upload_2019-6-28_11-25-38.png


Deze link ( linker plaatje ) was de aanzet tot koop van de wrap. Wrap was okay, samen met echtgenote Annemieke heel netjes aangebracht ( dat is meteen een goede relatietest :rolleyes: ) maar een goede blijvende aanhechting vd wrap ( de hoek om ) om de vele randjes heen, dat is duidelijk een probleem. Na 2 dagen weer snel verwijderd ( dat was ook weer een relatietest ) . Onze enige echte eigen kras bleek naderhand meer een rubberveeg, die is nu na verwijderen vd wrap ook weg... Dus, surprise surprise... onze Center Console ziet er, zoals rechts, weer als nieuw uit !

Nu ik toch bezig ben, ook nog Remschijfspray ( putdeksels zijn eraf en dan zie je goed hoe weinig je remt... ) in bestelling staan. Geregeld even goed remmen is waarschijnlijk ook al voldoende, maar ja regen he...

upload_2019-6-28_11-35-59.png
 
Last edited:
Ja, maar ik zag geen voordelen ten opzichte van de Zappi. Zappi is niet duur, gebruiksvriendelijk en ik kan altijd terecht bij mijn lokale installateur bij problemen. Waarom zou jij voor Fivari gaan? In Nederland wordt dit misschien beter ondersteund maar in België naar mijn gevoel toch minder.

Okay duidelijk. Wij hebben uit onze Leaftijd al ruim 3 jaar een rechttoe rechtaan BlackBoxx ( 3,7-11kW ) toen niet wetend dat überhaupt Fivari of andere loadbalancing oplossingen bestonden. Ook nooit tot dusver een probleem gehad ( was 3x25A aansluiting ) maar nu we vh Gas Af ah gaan zijn, ½ Nov is het zover, ben ik weer geïnteresseerd. Voorlopig wederom geen probleem want nu inmiddels 3x40A ( groot pand met ook een B&B, dus ook nog eens geregeld extra piekverbruik ) .

Maar evt. ondersteuning in België door / voor een Belgisch product als Fivari zou toch nog veel minder een probleem mogen zijn dan hier in NL :(. Wij hadden ooit een probleem met die BlackBoxx, is keurig tel. en per email ondersteund door Raymond Deurloo van BlackBoxx, door de lokale elektriciën opgelost. Zo zal Fivari ondersteuning ook wel doen, lijkt me.
 
Dat is een pittige prijs. En omgerekend naar de Nederlandse markt komt de prijs nog hoger uit. Met dezelfde functies die jij noemt komt men in Nederland met losse componenten met een TWC toch goedkoper uit. Incl plaatsing en BTW.
Hier was de TWC incl plaatsing zonder extra componenten toch duurder. Bij TWC moet er ook nog een aardlekschakelaar geplaatst worden en deze zijn niet goedkoop en dan heb je nog steeds geen loadbalancer. Die laatste heb ik nodig omdat ik maar een 1 fase installatie 40A heb. Laden en grote verbruikers op hetzelfde moment zou anders niet kunnen. Zappi heeft een led scherm waar alles op te volgen is en geen losse componenten dus mooi strak en compact. Ik heb alles in afweging genomen en in mijn situatie was dit prijs kwaliteit het beste. Er bestaan ongetwijfeld betere toepassingen maar alles incl. beneden de 1000 euro heb ik niet gevonden en ik heb veel offertes opgevraagd.
 
Las dat meerdere mensen bij Abstract Ocean dingen hebben besteld.
Nu heb ik daar ook wat besteld op 11-06 maar helaas nog niets ontvangen.
De T&T geeft aan dat het in NL is sinds 22-06 en daarbij staat “In Transit by Post Office”.
Sindsdien geen status wijzigen meer.

Al paar keer bij UPS afhaalpunt en locale PostNL punt geweest zonder resultaat helaas.
UPS NL gemaild en vreemd antwoord gekregen, namelijk:
“Wij halen alleen het pakket op in Amerika in opdracht van United States Postal Service daar. Wij leveren in Nederland dit pakket niet. Ik kan niet zeggen met welk bedrijf dit pakket wordt geleverd.“

Iemand iets soort gelijks meegemaakt?
Inmiddels 3x wat besteld, ene keer duurt het wat langer dan de andere keer. Bij mij is het door PostNL afgeleverd.
 
  • Informative
Reactions: Jonkheer
Gisteren elektrische achterklep bij Tesland in laten bouwen. Netjes en verzorgt uitgevoerd en qua uitvoering en resultaat alsof het een standaard af-fabriek optie is.

Doordat ik een trekhaak heb kon het inbouwen van de voetsensor gedaan worden zonder de bumper te verwijderen. Ongevraagd korting gekregen op de installatie van de sensor. Netjes.

Lekker extra luxe gevoel, bedankt Herbert en team!
 
Hier was de TWC incl plaatsing zonder extra componenten toch duurder. Bij TWC moet er ook nog een aardlekschakelaar geplaatst worden en deze zijn niet goedkoop en dan heb je nog steeds geen loadbalancer. Die laatste heb ik nodig omdat ik maar een 1 fase installatie 40A heb. Laden en grote verbruikers op hetzelfde moment zou anders niet kunnen. Zappi heeft een led scherm waar alles op te volgen is en geen losse componenten dus mooi strak en compact. Ik heb alles in afweging genomen en in mijn situatie was dit prijs kwaliteit het beste. Er bestaan ongetwijfeld betere toepassingen maar alles incl. beneden de 1000 euro heb ik niet gevonden en ik heb veel offertes opgevraagd.
Ik heb het voor rond de Euro 650 incl BTW kunnen doen incl ALS, maar wel met zelf trekken van de 5 aardige draad en plaatsing van het geheel. Had al 3x 25. Een loadbalancing heb ik ( nu) niet nodig, welke als ik deze zelf installeer rond de 400 komt voor het apparaat zelf. Ik laad alleen ' s nachts. Pas als ik een zware inductie kookplaat neem wel ivm mijn warmtepompsysteem.
 
Okay duidelijk. Wij hebben uit onze Leaftijd al ruim 3 jaar een rechttoe rechtaan BlackBoxx ( 3,7-11kW ) toen niet wetend dat überhaupt Fivari of andere loadbalancing oplossingen bestonden. Ook nooit tot dusver een probleem gehad ( was 3x25A aansluiting ) maar nu we vh Gas Af ah gaan zijn, ½ Nov is het zover, ben ik weer geïnteresseerd. Voorlopig wederom geen probleem want nu inmiddels 3x40A ( groot pand met ook een B&B, dus ook nog eens geregeld extra piekverbruik ) .

Maar evt. ondersteuning in België door / voor een Belgisch product als Fivari zou toch nog veel minder een probleem mogen zijn dan hier in NL :(. Wij hadden ooit een probleem met die BlackBoxx, is keurig tel. en per email ondersteund door Raymond Deurloo van BlackBoxx, door de lokale elektriciën opgelost. Zo zal Fivari ondersteuning ook wel doen, lijkt me.
Is de Maxem als loadbalancing iets voor jouw situatie?
 
Vraagje, heeft iemand toevallig een link voor de slappere veer voor de frunk als je de auto open gasveren hebt geïnstalleerd?

Ik heb een tijd geleden via aliexpress veren besteld, maar die blijken te groot. De i1 link op YouTube verwijst naar amazon, maar ik vind 14 euro verzendkosten wat gortig voor een veer van een paar euro.
 
Vraagje, heeft iemand toevallig een link voor de slappere veer voor de frunk als je de auto open gasveren hebt geïnstalleerd?

Ik heb een tijd geleden via aliexpress veren besteld, maar die blijken te groot. De i1 link op YouTube verwijst naar amazon, maar ik vind 14 euro verzendkosten wat gortig voor een veer van een paar euro.
Heb je deze gekocht op ali? US $1.07 |2 Pcs Silver Tone Tension Coil Extension Spring Hook Uitbreidingsveer Wholesale Price Top Quality-in Springs from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group
Anders zal ik ook andere mogen aanschaffen.
 
Is de Maxem als loadbalancing iets voor jouw situatie?

@Mergoscia Ja, begrijpelijke vraag maar met 3x40A hebben we ruim 27kW wat tegelijk aan mag staan. Na installatie in Nov. vd Daikin Lwwp en en 2 el. boilers monitor ik het via de Greenchoice Boks Live app, nu ook al, en zie ik wel of we echt aan die 27kW komen. Zoja dan EV-laden als piek-verbruiker aanpassen. Maxem is meen ik internet webserver gebaseerd, + abbo en kost qua aanschaf ook best wat zo te lezen. Ik ga denk ik dan liever voor een Fivari-achtige oplossing, die is altijd echt paraat. Momenteel hebben we bijv. voor een Cv Nefit-easy, webserver gebaseerde thermostaat + app, ligt er af en toe ( niet vaak ) toch uit, dat is bij iets wat altijd direct moet ingrijpen niet de bedoeling vind ik ... We gaan het zien en beleven. Het mooie trouwens van zo'n 3x40A is dat je die gewoon zelf kunt terug zetten als je eruit klapt!