Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de Model 3 zijn door de stijlloze deuren natuurlijk geen sonniboy achtige zonwering oplossingen beschikbaar. Als alternatief wil ik daarom de zijruiten van de achterportieren (plus het kleine ruitje) laten tinten.

Ik ben niet een hele grote fan van tinten dus wil het graag zo minimaal mogelijk doen, puur als zonwering. Iemand hier specifieke ervaring mee: zal 50% lichtdoorlatend al voldoende zonwering bieden voor 2 jongere kinderen of beter max 35% doen?
 
Voor de Model 3 zijn door de stijlloze deuren natuurlijk geen sonniboy achtige zonwering oplossingen beschikbaar. Als alternatief wil ik daarom de zijruiten van de achterportieren (plus het kleine ruitje) laten tinten.

Ik ben niet een hele grote fan van tinten dus wil het graag zo minimaal mogelijk doen, puur als zonwering. Iemand hier specifieke ervaring mee: zal 50% lichtdoorlatend al voldoende zonwering bieden voor 2 jongere kinderen of beter max 35% doen?

50% is een lichte tint donkerder en heel subtiel, ik overweeg dit voor mijn auto.
De vraag is wat je wil bereiken, voor de temperatuur in de auto kan je gewoon de airco gebruiken en verbranden zullen je kinderen toch bijna niet achter de (standaard) autoruiten.
 
Voor de Model 3 zijn door de stijlloze deuren natuurlijk geen sonniboy achtige zonwering oplossingen beschikbaar. Als alternatief wil ik daarom de zijruiten van de achterportieren (plus het kleine ruitje) laten tinten.

Ik ben niet een hele grote fan van tinten dus wil het graag zo minimaal mogelijk doen, puur als zonwering. Iemand hier specifieke ervaring mee: zal 50% lichtdoorlatend al voldoende zonwering bieden voor 2 jongere kinderen of beter max 35% doen?
Ik raad je zo donker mogelijk aan. Gamen en zonlicht gaan niet echt lekker samen ;-)
 
50% is een lichte tint donkerder en heel subtiel, ik overweeg dit voor mijn auto.
De vraag is wat je wil bereiken, voor de temperatuur in de auto kan je gewoon de airco gebruiken en verbranden zullen je kinderen toch bijna niet achter de (standaard) autoruiten.

Wat ik wil bereiken is dat mijn kinderen (1 en 4) wat minder zitten te piepen omdat ze last hebben van de zon, dat is alles. Hitte en verbranding gaat het niet om.
 
Eens. Los van een rammeltje waar ik nu last van heb door ontbrekende pushpin vind ik de M3 niet luidruchtig, eerder stil. Is natuurlijk maar net wat je referentie is, ik reed hiervoor VW Passat en vervolgens V60 plugin hybrid.
 
Ik hoor soms bij de deurstijlen als ik over een richel rijd een licht kraakje. Raam van het portier is aan de bovenzijde natuurlijk 'vrij' dus ik vermoed dat het het rubber van het raam of het portier zelf is dat ik hoor.
Misschien makkelijk op te lossen door het rubber te behandelen met iets. Iemand een suggestie?
 
  • Helpful
Reactions: St3fan
93BAF719-F038-4B6C-9BD5-87D9D9A2FB94.jpeg Hi. Sinds een week een Tesla M3. Super auto. Ik mis alleen een leren stuurwiel. Het plastic is nogal zweterig. Vandaag geprobeerd zelf een leren hoes te maken. Het is niet moeders mooiste, maar het gevoel is super.
 
Volgens mij heb ik dan een ander Model 3. Vind het allemaal weg mee vallen. Dat je wat hoort is logisch toch..

Een reservering maakt inderdaad erg weinig geluid (sorry, beetje flauw).

Ja volgens mij ook. De auto is natuurlijk lekker stil en dan gaan andere zaken meer opvallen maar ik heb er geen last van, de muziek overstijgt toch alle geluiden.

Geluid is natuurlijk subjectief. Als je uit een plofauto komt is de drie stil, maar als je zoals ik uit een achterwiel aangedreven Model S komt, is de vierwielaangedreven Model 3 een herriebak. Dat is misschien een beetje overdreven maar voor de mensen die twijfelen tussen een AWD (alle wheel drive) en een RWD (nu alleen nog de Short Range +): die extra motor plus de aandrijfassen en cardan hoor je echt.

Wat opvalt is dat lawaai van bepaalde soorten asfalt erg luid doorkomt. Kan het geen stille auto noemen.
Sommige soorten asfalt is vrijwel geluidloos, andere soorten absoluut niet.
Precies dat. Enorm verschil betekent gewoon dat het bandengeluid sterk doorkomt in de cabine en er dus weinig isolatie is. In een parkeergarage kun je het goed horen. Daar ligt vaak van dat hele gladde spul op de vloer en dan hoor je echt niets behalve die motor natuurlijk.

Maar goed, ieder zijn ding. Ik ga binnenkort maar eens plakken.
 
  • Funny
Reactions: M.W.
Een reservering maakt inderdaad erg weinig geluid (sorry, beetje flauw).



Geluid is natuurlijk subjectief. Als je uit een plofauto komt is de drie stil, maar als je zoals ik uit een achterwiel aangedreven Model S komt, is de vierwielaangedreven Model 3 een herriebak. Dat is misschien een beetje overdreven maar voor de mensen die twijfelen tussen een AWD (alle wheel drive) en een RWD (nu alleen nog de Short Range +): die extra motor plus de aandrijfassen en cardan hoor je echt.


Precies dat. Enorm verschil betekent gewoon dat het bandengeluid sterk doorkomt in de cabine en er dus weinig isolatie is. In een parkeergarage kun je het goed horen. Daar ligt vaak van dat hele gladde spul op de vloer en dan hoor je echt niets behalve die motor natuurlijk.

Maar goed, ieder zijn ding. Ik ga binnenkort maar eens plakken.


Ik heb ook 2 model S. Ik vind de 3 niet minder stil.
 
Last edited: