Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Had iemand al een reserveflesje lak van de kleur Midnight Silver Metallic gekocht? Zo ja, is hij/zij genegen om tegen een vergoeding een druppeltje af te staan? Ik heb namelijk op/ door de achterklep twee miniscule kale plekjes. Één van twee millimeter doorsnee en één van nog geen 1 millimeter, welke ik wil dichten.
 
Gisteren de nieuwe hulpveren voor de Trunk binnen gekregen en net gemonteerd. Wederom bagger. Ze hebben amper de kracht om de klep omhoog te houden laat staan hem vanzelf open te laten gaan.
deze niet kopen:
Tesla Model 3 Automatic Trunk Lift Support Pneumatic Rear Trunk Struts Kit | eBay

*sugar* ongeveer dezelfde heb ik vanochtend besteld:
For Tesla Model 3 Automatic Trunk Lift Support Pneumatic Rear Trunk Struts Kit | eBay

Hopelijk niet dezelfde ervaringen..
 
Je kunt beter voor de strong arms gaan, die werken zeker. Pas wel op bij de installatie dat je niet te hard tegen het achterraam aantikt, die kun je daarmee wel beschadigen.

Voor de frunk zijn geen extra veren nodig alleen deze 6304:
https://amzn.to/2pceZdr
of More Information for STRONGARM 6304
uit

en trunk: 4129 :
https://amzn.to/2M4EHLx
of More Information for STRONGARM 4129

+ rode veren Uxcell Products Search

uit

Ik heb nog geen ervaring met de installatie maar ziet er easy uit. Mijn auto (op basis van mijn VIN) staat nog op de kade....de kade van San Francisco wel te verstaan:cool: nog ff geduld voor mij. Weet iemand wanneer de boot of boten van April deze kant op komen? zouden eerste week mei moeten aankomen
 
  • Like
Reactions: Unit106
Je kunt beter voor de strong arms gaan, die werken zeker. Pas wel op bij de installatie dat je niet te hard tegen het achterraam aantikt, die kun je daarmee wel beschadigen.
Zelfs met de Strong Arms kunnen er problemen ontstaan. Bij mij werd het klemmetje/veertje wat ervoor moet zorgen dat de veer over de bol van de klep vast blijft zitten zwak. Daardoor viel de Strong Arm naar beneden. Gelukkig geen beschadiging in het glas. Maar slecht vind ik dat wel en daarom heb ik de originele veren er weer opgezet. Zo veel verschil maakt het ook niet uit.
 
Zo vandaag een Wireless charging PAD gekocht via AliExpress ontvangen en geïnstalleerd. Deze op 29 juli besteld dus erg snel ontvangen. De Wireless PAD was inclusief USB splitters zodat mij 2 USB sticks van 128 GByte voor muziek en Teslacam nog kan gebruiken.
Ook vandaag van Tesland de "Frunk auto open en easy close kit" ontvangen. In 10 minuten gemonteerd en ook dit werkt perfect...
 
Zelfs met de Strong Arms kunnen er problemen ontstaan. Bij mij werd het klemmetje/veertje wat ervoor moet zorgen dat de veer over de bol van de klep vast blijft zitten zwak. Daardoor viel de Strong Arm naar beneden. Gelukkig geen beschadiging in het glas. Maar slecht vind ik dat wel en daarom heb ik de originele veren er weer opgezet. Zo veel verschil maakt het ook niet uit.
Eens, het is zeker geen noodzaak. Ik zag vanochtend een S staan waarvan de eigenaar de trunk automatisch open/dicht deed, is toch nog wel een heel verschil met deze wat ruwere oplossing. Tot op heden werkt het wel goed bij mij.
 
Gyeon Coating voor het witte vegan interieur, een goede beschermlaag maakt het onderhoud veel eenvoudiger:)
20190808_141517.jpg
 
  • Like
Reactions: WillemH65
4 jack pods om de Model 3 veilig op te heffen bij bv bandenwissel op de oprit of bij garage.
Voor ca 43€ Valt daar zowat niet tegen op te gaan met een zelfbouw oplossing.

Via ebay vanuit Azie in ca 3 weken geleverd.
Daar valt zeker tegen op te klimmen met zelfbouw. 4 x 2,50 voor ijshoyckeypucs, 4 x 0,50 voor deurstoppers en 4 maal 0,05 voor schroefjes. Kwartiertje om de deurstoppers op maat te schuren en 10 minuten om het in elkaar te zetten. Dus voor €12,20 en een beetje moeite klaar.
 
Ik zoek nog een goed passende krik en momentsleutelset voor de M3. Iemand tips?
Kriks in allerlei soorten / maten / prijsklassen, dat is geen probleem... zorg / meet wel dat hij past onder je Model 3 inc jackpads en het is een zware auto! Reken op mininmaal 1½ ton dat hij moeiteloos moet kunnen krikken. ;) Bij gebruik thuis / garage, als grootte / ruimte geen punt is, zou ik altijd voor nog veel meer gaan.
 
Ik zoek nog een goed passende krik en momentsleutelset voor de M3. Iemand tips?

Voor een krik zie post #633 en #643 uit dit topic. Geweldig ding, zeer tevreden mee.

Ik snap alleen niet waarom mensen die jack pods kopen. Met de krik die ik heb heb je die jack pods niet nodig en bij de garage zijn die steunpunten ook gewoon van rubber en van zichzelf al een soort jack pods die je gewoon op je draagpunten kunt zetten.

Daarnaast heb je met die jack pods ook nog eens kans dat het er allemaal niet onder past gezien ze behoorlijk dik zijn en de auto laag.
 
Last edited:
Voor een krik zie post #633 en #643 uit dit topic. Geweldig ding, zeer tevreden mee.

Ik snap alleen niet waarom mensen die jack pods kopen. Met de krik die ik heb heb je die jack pods niet nodig en bij de garage zijn die steunpunten ook gewoon van rubber en van zichzelf al een soort jack pods die je gewoon op je draagpunten kunt zetten.

Daarnaast heb je met die jack pods ook nog eens kans dat het er allemaal niet onder past gezien ze behoorlijk dik zijn.

Daarom ook maar 1 jackpod gekocht (want doe wiel per wiel als ik wissel) en een porsche 996 krik in de frunk (ook aan 1 pod zat).......en mijn brug is gewoon een 4 koloms. Garage ..... die zijn er op ingericht.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Succes met klussen. Bijgaand een foto zodat lezers mogen afwegen of er een el cheapo oplossing of een kwalitatief hoogwaardige oplossing aan hun Tesla komt.
Ik heb de, zoals jij het noemt, el cheapo oplossing die mij amper 10 euro koste en zie weinig verschil met jou "hoogwaardige kwaliteit" jack pads. De basis is hetzelfde en de niples die bij mij deurstops zijn hebben een afmeting waarbij ze ook mooi uit zichzelf vastzitten in de voorzien gaten. Als dat rode wassertje van jou knapt dan vallen ze er zo uit maar als jij daar tevreden mee bent waarom niet. Ze gaan elk hun ding doen waarvoor ze bedoelt zijn. Als je een auto niet op een normale manier veilig kan opkrikken dan zouden die jack pads eigenlijk bij de auto geleverd moeten worden.
 
Voor een krik zie post #633 en #643 uit dit topic. Geweldig ding, zeer tevreden mee.

Ik snap alleen niet waarom mensen die jack pods kopen. Met de krik die ik heb heb je die jack pods niet nodig en bij de garage zijn die steunpunten ook gewoon van rubber en van zichzelf al een soort jack pods die je gewoon op je draagpunten kunt zetten.

Daarnaast heb je met die jack pods ook nog eens kans dat het er allemaal niet onder past gezien ze behoorlijk dik zijn en de auto laag.
Dank ervoor. Inmiddels besteld en dus gekocht.
 
Ik heb de, zoals jij het noemt, el cheapo oplossing die mij amper 10 euro koste en zie weinig verschil met jou "hoogwaardige kwaliteit" jack pads. De basis is hetzelfde en de niples die bij mij deurstops zijn hebben een afmeting waarbij ze ook mooi uit zichzelf vastzitten in de voorzien gaten. Als dat rode wassertje van jou knapt dan vallen ze er zo uit maar als jij daar tevreden mee bent waarom niet. Ze gaan elk hun ding doen waarvoor ze bedoelt zijn. Als je een auto niet op een normale manier veilig kan opkrikken dan zouden die jack pads eigenlijk bij de auto geleverd moeten worden.
De één wilt dit; de ander iets anders. Dat is ieders keuze. Allebei de oplossingen kunnen goed zijn; allebei ook niet. Het is maar hoe men ermee wilt omgaan, toch? Het leuke van dit forum is dat alle mogelijkheden langs komen en de ervaringen gedeeld worden.