Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik een paar jaar geleden mijn garage heb gebouwd (meer als werkplaats) had ik er niet echt bij nagedacht dat er sowieso een auto in zou komen staan en al zeker geen elektrische die een laadpunt nodig zou hebben. Maarja, paar jaar verder is het geen werkplaats meer en staat de Tesla Model 3 erin met een TWC aan de muur. Probleem is dat ik toen zo stom was om geen datakabel erbij te leggen en alleen maar een stroomkabel heb gelegd. Is nu wel een probleem aangezien WiFi nodig is voor updates te kunnen ontvangen. De garage staat best ver van huis (denk zo'n 50 meter) dus het WiFi signaal van de router hier in huis komt niet echt tot daar. De grond weer openhalen voor een datakabel erbij te leggen had ik niet echt zin in dus ben voor een andere oplossing gegaan. ;)

Speciaal dus om updates voor de Model 3 te kunnen ontvangen een setje Devolo DLAN WiFi powerline adapters gekocht waarbij het signaal gewoon via de stroomkabel gaat en uiteindelijk in de garage via WiFi de auto kan bereiken. :) Was wel een kleine aanpassing nodig aangezien deze dingen niet goed werken met installatieautomaten in de meterkast/verdeelkast. Een extra stopcontact geplaatst wat buiten de verdeelkast zit aangesloten, werkt zo perfect. Verder in huis nog de oude smeltzekeringen dus daar gaat het signaal moeiteloos doorheen. De zender zit gewoon rechtstreeks bij de router in een stopcontact en de ontvanger dus 50 meter verder in de garage. Snelheid is natuurlijk niet even goed als bij een datakabel in de grond maar voor alleen updates te ontvangen zou dit goed genoeg moeten zijn. Hopelijk krijg ik de volgende updates nu wat sneller. :) Bijkomend voordeel, heb nu ook WiFi in de tuin. :D

4CBzUWl.jpg


Misschien dus ook een oplossing voor anderen die geen WiFi signaal hebben waar de Tesla staat geparkeerd.
 
Toen ik een paar jaar geleden mijn garage heb gebouwd (meer als werkplaats) had ik er niet echt bij nagedacht dat er sowieso een auto in zou komen staan en al zeker geen elektrische die een laadpunt nodig zou hebben. Maarja, paar jaar verder is het geen werkplaats meer en staat de Tesla Model 3 erin met een TWC aan de muur. Probleem is dat ik toen zo stom was om geen datakabel erbij te leggen en alleen maar een stroomkabel heb gelegd. Is nu wel een probleem aangezien WiFi nodig is voor updates te kunnen ontvangen. De garage staat best ver van huis (denk zo'n 50 meter) dus het WiFi signaal van de router hier in huis komt niet echt tot daar. De grond weer openhalen voor een datakabel erbij te leggen had ik niet echt zin in dus ben voor een andere oplossing gegaan. ;)

Speciaal dus om updates voor de Model 3 te kunnen ontvangen een setje Devolo DLAN WiFi powerline adapters gekocht waarbij het signaal gewoon via de stroomkabel gaat en uiteindelijk in de garage via WiFi de auto kan bereiken. :) Was wel een kleine aanpassing nodig aangezien deze dingen niet goed werken met installatieautomaten in de meterkast/verdeelkast. Een extra stopcontact geplaatst wat buiten de verdeelkast zit aangesloten, werkt zo perfect. Verder in huis nog de oude smeltzekeringen dus daar gaat het signaal moeiteloos doorheen. De zender zit gewoon rechtstreeks bij de router in een stopcontact en de ontvanger dus 50 meter verder in de garage. Snelheid is natuurlijk niet even goed als bij een datakabel in de grond maar voor alleen updates te ontvangen zou dit goed genoeg moeten zijn. Hopelijk krijg ik de volgende updates nu wat sneller. :) Bijkomend voordeel, heb nu ook WiFi in de tuin. :D

4CBzUWl.jpg


Misschien dus ook een oplossing voor anderen die geen WiFi signaal hebben waar de Tesla staat geparkeerd.
Maar wat te doen als vrouwlief en de kinderen de TV, de phones, de Pads en de computer bezetten en jij toch binnenkort in je auto die film via youtube wilt kijken?
 
  • Funny
Reactions: Firehuntah
Gebruik je een iPhone? Wil je dan eens laten weten of hij snel laadt? Ik heb ook de anker icm een wireless charger die ik op Ali had gekocht maar de laadsnelheid valt heel erg tegen, niet wat ik zou verwachten als je vergelijkt met bijv m’n Qi nachtkastje lader van Ikea...

Misschien was die Ali-aankoop jammer en moet ik ook de Jeda halen.

Waarom ben je niet voor de originele van Tesla gegaan trouwens?

Ik heb deze US $25.68 26% OFF|Usb poort Draadloze Oplader Verbeterde Interieur Auto Accessoire Auto Mount Qi Dual Telefoons Opladen Center Console Voor Tesla Model 3 op Aliexpress.com | Alibaba Groep en in samenwerking met een iPhone X vind ik hem prima kwa oplaadsnelheid.
 
Eergisteren mijn krik ontvangen. Kan de auto nu opkrikken met of zonder de speciaal gemaakte pads. Zoek alleen nog een goede momentsleutel waar je verschillende "bit "-groottes op kan zetten. Iemand een idee.
Ik heb de Proxxon MC 320 gekocht (link). In de handleiding staat dat je geen verlengstukken mag gebruiken, ik denk dat dat vooral te maken heeft dat de zijwaartse arm niet te lang moet zijn en daarmee de betrouwbaarheid van de ingestelde waarde afneemt. Verlengstukken en verloopstukken hebben ze wel (link). Kun je van 1/2 naar 3/8 mee, er zijn vast meer verlopen beschikbaar. Ik heb de boormachineadapter meegekocht, erg handig, kan ik met mijn slagschroevendraaier de moeren er voor het grootste deel op en af draaien.

Let wel op ze adviseren de momentsleutel niet te gebruiken om de moeren los te krijgen, dus een wringwijzer oid is dan handig.

De krik die ik heb gekocht is deze (link). Erg tevreden over. Assteunen heb ik via marktplaats op de kop getikt, waren niet op vooraad. En el cheapo pads gemaakt van hockeypucks (Decathlon) en rubber voetjes (Hornbach). Nee, ik heb geen aandelen bij HBM ;-)

Wielen rouleren voor-achter was zo gepiept. Krik bij voorste krikpunt, beide wielen van de grond, één assteun met hockey puck onder achterste krikpunt en één assteun onder de draagarm bij het voorwiel. Krik heel iets laten zakken zodat de beide steunen net worden geraakt en klaar is Kees.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Wielen rouleren voor-achter was zo gepiept. Krik bij voorste krikpunt, beide wielen van de grond, één assteun met hockey puck onder achterste krikpunt en één assteun onder de draagarm bij het voorwiel. Krik heel iets laten zakken zodat de beide steunen net worden geraakt en klaar is Kees.

Laurens,
Bij welke km-stand heb je de wielen gerouleerd?
Heb je verschil in slijtage kunnen ontdekken tussen voor/achter of links/midden/recht op loopvlak bij 1 van de 4 banden?
 
Wielen rouleren voor-achter was zo gepiept. Krik bij voorste krikpunt, beide wielen van de grond, één assteun met hockey puck onder achterste krikpunt en één assteun onder de draagarm bij het voorwiel. Krik heel iets laten zakken zodat de beide steunen net worden geraakt en klaar is Kees.

De Tesla Model 3 is zo stijf door het accupakket dat je de wielen ook kunt rouleren door alleen de krik aan de achterkant te gebruiken.
Door iets hoger op te krikken, komen beide wielen los van de grond!
 
  • Informative
Reactions: Laurens_S
Heb je daar een foto van? Is niet conform wat onze vrienden van Tesla voorschrijven! Wel handig natuurlijk! :rolleyes:

Nee heb ik helaas niet gemaakt. Het is de onderste draagarm naar het wiel toe (leg ik het zo begrijpelijk uit?) Ik had gebeld met Tesla (in juni toen dat nog kon) met de vraag hoe ik een krik moet gebruiken als de enige steunpunten die ik mag gebruiken de krikpunten zijn en elke handleiding van elke krik aangeeft dat je nooit mag vertrouwen op alleen de krik voor het geval die het begeeft. De meneer die ik sprak gaf aan dat hij al heel wat jaren in onderhoudsvak zat adviseerde me een jack stand precies op dat punt te zetten, geen auto die niet zijn eigen gewicht kan dragen oid.

Dat ding ziet er behoorlijk stevig uit en de jack stand die ik gebruikte heeft een rubber pad aan de bovenkant. Ik zet niet het volle gewicht erop maar laat hem er net een klein beetje op zakken zodat er contact is. Mocht de krik dan falen dan valt de auto in ieder geval niet eerst een (paar) centimeter naar beneden.

Zelf als Tesla zou aangeven dat je dat punt niet mag gebruiken heb ik het geloof ik nog steeds liever dan het alternatief bij het eventueel falen van een krik terwijl ik er een wiel af aan het halen ben.

Bij welke km-stand heb je de wielen gerouleerd?
Heb je verschil in slijtage kunnen ontdekken tussen voor/achter of links/midden/recht op loopvlak bij 1 van de 4 banden?

Bij 18.400 km gewisseld. Nauwelijks verschil tussen voor en achter. Heb net even gekeken, bij 19.800 km, ik denk in de eerste 18.400 km achter 0.2 mm meer versleten dan voor (4.8 en 5.0 mm nu). Alleen bij de band die nu rechtsachter zit (eerste links voor) meet ik 5.5 mm, dat is wel gek. Steeds gemeten in de brede groef die het dichtst bij het midden van de band zit (derde van buiten, tweede van binnen).
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Ik heb de Proxxon MC 320 gekocht (link). In de handleiding staat dat je geen verlengstukken mag gebruiken, ik denk dat dat vooral te maken heeft dat de zijwaartse arm niet te lang moet zijn en daarmee de betrouwbaarheid van de ingestelde waarde afneemt. Verlengstukken en verloopstukken hebben ze wel (link). Kun je van 1/2 naar 3/8 mee, er zijn vast meer verlopen beschikbaar. Ik heb de boormachineadapter meegekocht, erg handig, kan ik met mijn slagschroevendraaier de moeren er voor het grootste deel op en af draaien.

Let wel op ze adviseren de momentsleutel niet te gebruiken om de moeren los te krijgen, dus een wringwijzer oid is dan handig.

De krik die ik heb gekocht is deze (link). Erg tevreden over. Assteunen heb ik via marktplaats op de kop getikt, waren niet op vooraad. En el cheapo pads gemaakt van hockeypucks (Decathlon) en rubber voetjes (Hornbach). Nee, ik heb geen aandelen bij HBM ;-)

Wielen rouleren voor-achter was zo gepiept. Krik bij voorste krikpunt, beide wielen van de grond, één assteun met hockey puck onder achterste krikpunt en één assteun onder de draagarm bij het voorwiel. Krik heel iets laten zakken zodat de beide steunen net worden geraakt en klaar is Kees.
Laurens, bedankt voor alle info.
 
  • Like
Reactions: Laurens_S
Ik heb van Ali 2 zonneschermen sets besteld voor de model 3. Nu is er 1 van de 2 binnen gekomen met een klein scheurtje erin. Het scherm voor de ruit boven de bestuurder is goed, maar de achterste heeft dus een scheurtje van 2cm. Mocht iemand interesse hebben in deze set dan mag hij voor €30 weg (koste normaal €60 voor beide schermen, of €70+90 bij tesla). Stuur maar een PM of mail (tmeijer at gmail).
WhatsApp Image 2019-08-13 at 09.15.56 (2).jpeg
61KSS38BOQL._SX425_.jpg

Ik heb aan mijn eigen model 3 nu deze schermen, fellere led's bij de deuren, trunk en dashboardkastje, deurrubbers, een rubber trunk-mat, sterkere veren voor de achterklep, een center console organisor en wrap en screen protector toegevoegd. Meeste komt van Ali en werkt best prima.
 
Nee heb ik helaas niet gemaakt. Het is de onderste draagarm naar het wiel toe (leg ik het zo begrijpelijk uit?) Ik had gebeld met Tesla (in juni toen dat nog kon) met de vraag hoe ik een krik moet gebruiken als de enige steunpunten die ik mag gebruiken de krikpunten zijn en elke handleiding van elke krik aangeeft dat je nooit mag vertrouwen op alleen de krik voor het geval die het begeeft. De meneer die ik sprak gaf aan dat hij al heel wat jaren in onderhoudsvak zat adviseerde me een jack stand precies op dat punt te zetten, geen auto die niet zijn eigen gewicht kan dragen oid.

Dat ding ziet er behoorlijk stevig uit en de jack stand die ik gebruikte heeft een rubber pad aan de bovenkant. Ik zet niet het volle gewicht erop maar laat hem er net een klein beetje op zakken zodat er contact is. Mocht de krik dan falen dan valt de auto in ieder geval niet eerst een (paar) centimeter naar beneden.

Zelf als Tesla zou aangeven dat je dat punt niet mag gebruiken heb ik het geloof ik nog steeds liever dan het alternatief bij het eventueel falen van een krik terwijl ik er een wiel af aan het halen ben.



Bij 18.400 km gewisseld. Nauwelijks verschil tussen voor en achter. Heb net even gekeken, bij 19.800 km, ik denk in de eerste 18.400 km achter 0.2 mm meer versleten dan voor (4.8 en 5.0 mm nu). Alleen bij de band die nu rechtsachter zit (eerste links voor) meet ik 5.5 mm, dat is wel gek. Steeds gemeten in de brede groef die het dichtst bij het midden van de band zit (derde van buiten, tweede van binnen).

Blijft een fascinerend onderwerp je eigen Tesla opkrikken... Zo kan het ook.
Kost wel iets meer dan de standaard assteunen maar je voldoet helemaal aan de Tesla voorschriften.
 

Attachments

  • upload_2019-8-23_12-47-49.png
    upload_2019-8-23_12-47-49.png
    401.2 KB · Views: 43
  • Informative
Reactions: Firehuntah
De auto moet nog komen maar wel al:

sterkere ledverlichting
deurlogo's
mat witte middenconsole wrap
metalen pedalen en footrest
anti-schuif matjes voor in de opbergruimtes
andere veren voor frunk en trunk
blackvue 650 two channel al uit de V60 gehaald
mifi punt
lakcoating (carpro)
leercoating (carpro)
glascoating (carpro)
draadloze oplader
offerte voor tinten van ramen al binnen weet alleen nog niet hoe sterk ik dit ga doen.

Nog aan het denken voor matten, ik weet niet goed welke.
Vin nummer heb ik al als het goed is wordt de M3 LR tussen 7 en 14 september geleverd.....
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Paar dagen terug die WiFi Powerline adapters geplaatst in mijn garage voor updates te kunnen ontvangen voor de Model 3 via WiFi. Werkt prima, gisteren al vrij snel 2019.28.3.1 ontvangen en geïnstalleerd. :) Vandaag de volgende stap, heb een WiFi USB SD Card reader (Verbatim MediaShare Wireless Mini) in de Model 3 geplaatst voor dashcam/sentry mode. Zit nu een 128GB SD kaartje in (Samsung Pro Endurance). Kan deze nu elke avond (of wekelijks/maandelijks, ligt eraan) als ik thuis kom in WiFi modus zetten en op mijn computer of telefoon de beelden downloaden en bekijken zonder steeds de stick/drive te moeten uitpluggen en meenemen. Dag erna 's morgens weer in USB modus zetten en kan dan weer nieuwe beelden opnemen. Best fijn hoe dit werkt. :)

UbNDH8t.jpg


De Verbatim was een tip uit het Engelse gedeelte van dit forum. ;) Had eerst een Western Digital My Passport Wireless SSD maar daarbij werkt de WiFi alleen als je hem fysiek uit de USB poort hebt. Dat werkte dus niet helemaal zoals ik wou. Met deze dus gewoon een schakelaartje voor WiFi en USB modus. Er bestaat helaas nog geen extern apparaat waarmee je WiFi en USB tegelijk kunt verbinden dus dan is dit wel de beste optie.
 
Inmiddels bijna alles geleverd en gemonteerd. Gisteren in Someren de ruiten laten tinten, naast de zijruiten en achterruit ook een zonneband op de voorruit laten plaatsen waar ikzelf erg tevreden over ben, ziet er moo uit (vind ikzelf in ieder geval) en ook prettig met iets lager staande zon
View attachment 432301

Nu nog de ceramic lak coating, die staat voor begin augustus gepland.

Hi Hans, dit ziet er puik uit - mooie overgang ook tussen de ramen. Ik heb een Pearl White M3 in bestelling staan en wil deze ook tinten, mag ik vragen hoeveel % doorlatend je hebt gedaan op de ruiten?
 
Hi Hans, dit ziet er puik uit - mooie overgang ook tussen de ramen. Ik heb een Pearl White M3 in bestelling staan en wil deze ook tinten, mag ik vragen hoeveel % doorlatend je hebt gedaan op de ruiten?

Hoi Stormtrooper,
De achterruit + zonneband op de voorruit zijn 18% doorlatend, door de leverancier wordt het Alu light plus genoemd. De achterste zijruiten, incl. de kleine driehoekjes achter, zijn 38%, oftewel Titanium. De voorste zijruiten zijn 70% oftewel Bright neutral.
Ik ben er nog steeds erg tevreden mee, zowel met de montage als ook de looks. Succes ermee!
 
Paar dagen terug die WiFi Powerline adapters geplaatst in mijn garage voor updates te kunnen ontvangen voor de Model 3 via WiFi. Werkt prima, gisteren al vrij snel 2019.28.3.1 ontvangen en geïnstalleerd. :) Vandaag de volgende stap, heb een WiFi USB SD Card reader (Verbatim MediaShare Wireless Mini) in de Model 3 geplaatst voor dashcam/sentry mode. Zit nu een 128GB SD kaartje in (Samsung Pro Endurance). Kan deze nu elke avond (of wekelijks/maandelijks, ligt eraan) als ik thuis kom in WiFi modus zetten en op mijn computer of telefoon de beelden downloaden en bekijken zonder steeds de stick/drive te moeten uitpluggen en meenemen. Dag erna 's morgens weer in USB modus zetten en kan dan weer nieuwe beelden opnemen. Best fijn hoe dit werkt. :)

UbNDH8t.jpg


De Verbatim was een tip uit het Engelse gedeelte van dit forum. ;) Had eerst een Western Digital My Passport Wireless SSD maar daarbij werkt de WiFi alleen als je hem fysiek uit de USB poort hebt. Dat werkte dus niet helemaal zoals ik wou. Met deze dus gewoon een schakelaartje voor WiFi en USB modus. Er bestaat helaas nog geen extern apparaat waarmee je WiFi en USB tegelijk kunt verbinden dus dan is dit wel de beste optie.

Kijk eens naar marcone/teslausb

Raspberry PI ZeroW van een tientje, met een SD kaartje erin van 16 of 32 gig. Zodra je thuis komt logt ie op de Wifi in en upload de files naar je NAS en wist ze op de SD. Je kan ook partitie aanmaken voor muziek, mp3s houd ie in sync met een directory op je NAS.
Hoef je nergens naar om te kijken, alles volledig automatisch. Sentry-opslag nooit vol en zodra je thuiskomt staat na paar minuten alles op je NAS.