Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heel mooi, mag ik vragen wat dat kost?
Eventueel via PB.

Ik was net geen €1500 kwijt. Kan goedkoper maar blijkbaar zijn ze bij Tesla niet erg voorzichtig. Ze hebben eerst gewassen daarna lakcorrectie (polijsten), daarna coating in 3 lagen.

Er zaten nogal wat krasjes en lijmresten her en der op de auto en ramen

Ik was de auto 2 en halve dag kwijt.

Tesla lak is nogal krasgevoelig doordat er blijkbaar niet zoveel harders in gebruikt mogen worden van de US overheid. Europese autolakken zijn stuk harder heb ik me laten vertellen.
 
Ik was net geen €1500 kwijt. Kan goedkoper maar blijkbaar zijn ze bij Tesla niet erg voorzichtig. Ze hebben eerst gewassen daarna lakcorrectie (polijsten), daarna coating in 3 lagen.

Er zaten nogal wat krasjes en lijmresten her en der op de auto en ramen

Ik was de auto 2 en halve dag kwijt.

Tesla lak is nogal krasgevoelig doordat er blijkbaar niet zoveel harders in gebruikt mogen worden van de US overheid. Europese autolakken zijn stuk harder heb ik me laten vertellen.

Ziet er goed uit! Denk er zelf ook over om te doen maar zie op tegen onderhoud. Hoe zit dat met deze coating? Moet je speciale middeltjes aanschaffen en met een ganzenveer je auto afnemen?
 
Ziet er goed uit! Denk er zelf ook over om te doen maar zie op tegen onderhoud. Hoe zit dat met deze coating? Moet je speciale middeltjes aanschaffen en met een ganzenveer je auto afnemen?


Nee dat is niet nodig. Wassen met autoreiniger en een microvezel spons en evt drogen met een microvezel doek. Allemaal verkijgbaar bij de action. :D

Je kunt ook gewoon naar de wasbox, afspuiten, schuimen, wassen en weer naspoelen.

Geen wasstraat als je lang van je coating wilt genieten. En in de winter niet vaak wassen.
 
  • Like
Reactions: Dan84
Winterwielen: MAK Nurburg 19" met Conti 850:
WhatsApp Image 2019-11-22 at 13.27.32.jpeg
 
Gisteren de rubberset rond de deuren van de Model 3 geplaatst. Is niet echt moeilijk, anderhalf uur werk en in tegenstelling tot wat de meesten hier melden, vind ik wel dat de windruis merkbaar minder is. Ik ben nogal een zeurpiet met het geluid en dit heeft echt weer een beetje geholpen. Daarbij blijven ook de dorpels nu hopelijk wat schoner.
<offtopic> Overigens was een belangrijke verbetering met het geluid dat ik zelf mijn Dunlop winterbanden van foam heb voorzien. Die Dunlops zijn van zichzelf al stil, maar nu zijn ze helemaal perfect. </offtopic>
 
  • Informative
Reactions: nico180
  • Like
Reactions: Unit106
  • Like
Reactions: Doedelefloeps
Ik was gister aan het kijken daar om deze voor de trunk te kopen voor de nog te leveren 3P
Rubber kofferbakmat Tesla Model 3 | Kofferbakmat Tesla Model 3

zie nu 10% Black Friday korting staan, moet dus gauw beslissen hahaha

heb zelf voor de s en x bij hun wheathertech mattensets gekocht en die vind ik perfect.
Zojuist deze kofferbakmat af mogen halen. Een zeer mooie mat met een aantrekkelijke prijs. Webshop is ook aanrader. Fijn en snel contact.

20191128_173516.jpg
 
Super, ziet er niet zo moeilijk uit.
Heb je hier al ervaring mee of ken je mensen die dit al langere tijd in gebruik hebben?
Kijkt de bandenboer hier niet raar van op als je hiermee komt aanzetten...
Ja @Bas. Heeft het al langer geleden gedaan en rijdt er lang mee rond. Ik heb nu 600 km. Gereden en alles zit nog prima.
Mijn bandenboer vond het vooral gaaf, maar was huiverig om het zelf aan te bieden aan klanten. Hij had al 4 klanten die ook op zoek waren naar Winterbanden met foam. Voor zover ik weet heeft alleen Pirelli zo’n band voor de Model 3 maar die is erg duur. Zomerbanden zijn er van Michelin en Continental voor zover ik weet. Dus het principe is bekend en het wordt door meerdere fabrikanten geleverd. Bandenboer was bang dat er meer lood nodig was bij balanceren, maar dat viel erg mee.
 
  • Like
Reactions: Tony Mb