Op snelwegen is het bij mij ongeveer 15 seconden, zeker geen ~35. Op autowegen gebruikte ik AP wel, want daar is de nag interval een stuk lager. Daar lijkt het meer op wat het was voor 21.9.
Ik weet niet hoe snel jij rijdt op de snelweg, maar misschien hangt het daar nog vanaf? Ik rij normaal gesproken net iets boven de limiet. Dus op de snelweg 135 tot 140. Mogelijk is de interval lager als je bv. 110 rijdt.
Ik ben verder wel tevreden met hoe AP verbetert. Dus opzich ben ik happy met AP, alleen die nags werken voor mij gewoon niet. Ik snap dat voor iemand die anders het stuur beet heeft het prima werkt, maar voor mij is het geen doen.
Ik kan ook wel in een positie rijden dat ik geen last heb van de nags, maar dat zit niet relaxed. Ik heb dan het gevoel dat ik aan mijn stuur hang. Ligt misschien aan mijn lengte, ik ben over de 2 meter, heb mijn stoel helemaal naar achter, stuur zo hoog mogelijk (anders zie ik IC niet en zitten mijn benen in de weg). Als ik mijn handen aan het stuur vasthoudt zoals je dat zou moeten doen (10 voor 2, kwart voor 3, wat je wil) dan heb ik tussen mijn romp en het stuur een aardige ruimte zitten waar mijn armen dan tussen "hangen". Dat gaat trekken, schouders hangen naar voren, continue kracht op je handen. Ik kan mij voorstellen dat iemand die korter is, meer gemiddelde lengte heeft, dat gevoel van trekken niet aanwezig is. Die kan misschien ook z'n arm laten rusten op bv. de armleuningen in de deur en middenconsole. Ik kan dat niet in de "aangeraden positie".