Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de achterlichten eens onder handen genomen, waren een aantal leds kapot:View attachment 441338.

Ik heb net afgelopen zondag voor nood maar een gaatje in mijn linkerachterlicht in de klep geboord, omdat het een vissenkom geworden was. Op zich werkt hij nog wel helemaal, Zat er aan te denken droog te fohnen en dan dicht te kitten. Had je die lampen ook bij Tesla zelf gekocht?
 
Ik heb net afgelopen zondag voor nood maar een gaatje in mijn linkerachterlicht in de klep geboord, omdat het een vissenkom geworden was. Op zich werkt hij nog wel helemaal, Zat er aan te denken droog te fohnen en dan dicht te kitten. Had je die lampen ook bij Tesla zelf gekocht?
Misschien beter om hem dicht te kitten en een slangetje naar binnen in te maken voor ventilatie. Door temperatuurverschil kan er vacuüm ontstaan en zo zuigt hij zich weer vol met water.
 
Ik heb net afgelopen zondag voor nood maar een gaatje in mijn linkerachterlicht in de klep geboord, omdat het een vissenkom geworden was. Op zich werkt hij nog wel helemaal, Zat er aan te denken droog te fohnen en dan dicht te kitten. Had je die lampen ook bij Tesla zelf gekocht?

De binnenste achterlicht units zijn open aan de achterkant om te kunnen venventileren, zit er water in dan zit de pakking scheef.

Eventueel de tuinslang erop dan weet je het zeker.

Ik heb een setje binnenste achterlicht units bij een sloperij vandaan (waarvan de pakkingen toevallig wel goed van zaten) omdat mijne niet meer te redden waren.

Nieuwe pakkingen bij Tesla besteld en geen vocht problemen meer.

Oude unit:

DSC_0412_2.JPG


Succes
 
  • Like
Reactions: one-ten
De binnenste achterlicht units zijn open aan de achterkant om te kunnen venventileren, zit er water in dan zit de pakking scheef.

Eventueel de tuinslang erop dan weet je het zeker.

Ik heb een setje binnenste achterlicht units bij een sloperij vandaan (waarvan de pakkingen toevallig wel goed van zaten) omdat mijne niet meer te redden waren.

Nieuwe pakkingen bij Tesla besteld en geen vocht problemen meer.

Oude unit:

View attachment 506105

Succes
Moet hiervoor de bekleding aan de binnenkant van de achterklep worden gedemonteerd en heb je hiervoor tips? Ik ben nog op zoek naar een oplossing voor de zwakke achteruitrijverlichting.
 
Een retrofit continental TPMS sensorset. Nu kan ik ook de spanning per band aflezen!
Een nieuwe batteryheater. Huidige begon storingen te geven bij SuC.
Beiden gefixt door Tesla.
En een autolift voor de hoedenplank van de S.
View attachment 508900
Een retrofit continental TPMS sensorset. Nu kan ik ook de spanning per band aflezen!
Een nieuwe batteryheater. Huidige begon storingen te geven bij SuC.
Beiden gefixt door Tesla.
En een autolift voor de hoedenplank van de S.
View attachment 508900

Hoi Ruud, krijg je geen foutmelding voor de bandenspanning op je scherm met de continental TPMS sensoren? Bij Tesla Duiven gaven ze mij aan dat mijn Continental sensoren vervangen moesten worden door Baolong TMPS sensoren.
 
Gisteren nog een leuk klusje gedaan. Ik vond altijd de verlichting van mijn 2015 S85 aan de magere kant maar blijkbaar heeft de US variant zwaardere Xenon verlichting namelijk 35W ipv de Europese (25W)

Met de juiste lamp en ballast zijn de Europese koplampen te upgraden naar 35W

Dit is toendertijd gedaan vanwege regelgeving omdat de Model S geen koplampsproeiers heeft. Ondanks is deze regelgeving gewijzigd en mag je gewoon 35W voeren. Sterker nog als je nu een nieuwe koplamp besteld bij Tesla zit er 35W Xenon in!

Binnenscherm eruit en je hebt ruimte zat. Lampjes verwisselen is een beetje friemelen maar goed te doen.

Op eerste gezicht stuk meer licht maar morgenvroeg weer op pad dus dan moet ik het verschil duidelijk kunnen zien.
 

Attachments

  • 20200208_141109.jpg
    20200208_141109.jpg
    208.5 KB · Views: 71
  • 20200208_124116.jpg
    20200208_124116.jpg
    370.8 KB · Views: 80
  • 20200208_141443.jpg
    20200208_141443.jpg
    287.3 KB · Views: 68
  • 20200201_164714.jpg
    20200201_164714.jpg
    335.2 KB · Views: 72
Last edited:
..................

Met de juiste lamp en ballast zijn de Europese koplampen te upgraden naar 35W

D.....................

Mooi gedaan, kun je even een lijstje met onderdeelnummers posten? Ik kan het niet helemaal uit je foto's opmaken.

Heb je een besteladresje?

Ik wilde sowieso een reservelamp kopen, want als onderweg een lamp uitvalt, ben je aan de beurt. Xenon gaat lang mee, maar ik vervang ze liever preventief nu ze ruim 4 jaar oud zijn.
Alvast bedankt!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
Interessant! Heb je ook overwogen om er D3S LED lampen in te zetten?

Ik kan een heel verhaal gaan ophangen maar ik denk zelf dat aftermarket LED het nog niet kan winnen van goede Xenon verlichting. Ik ben nu in ieder geval goed tevreden met de lichtopbrengst.

Mooi gedaan, kun je even een lijstje met onderdeelnummers posten? Ik kan het niet helemaal uit je foto's opmaken.

Heb je een besteladresje?

Ik wilde sowieso een reservelamp kopen, want als onderweg een lamp uitvalt, ben je aan de beurt. Xenon gaat lang mee, maar ik vervang ze liever preventief nu ze ruim 4 jaar oud zijn.
Alvast bedankt!

2x OEM 12-15 Tesla Model S Xenon Headlight Ballasts & D3S Bulbs Kit Control Unit | eBay

:)