Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik geloof dat ik € 6,00 betaald heb.

Heb hiervoor een aantal blikjes in huis geprobeerd, maar deze blokkeerde het signaal niet. Met dit blikje doet de sleutel niets meer, ook niet als je naast de auto staat of in de auto zit (in de auto melding; geen sleutel aanwezig als je de deksel sluit).

Mijn ervaring is dat ook, met gewoon blik. Maar waar heb je die Alpha Shield gekocht dan?
 
Onlangs een "Heckträger Paulchen Fahrradträger für den Tesla Model S" gekocht bij Paulchen Heck- und Fahrradträger System. Bij deze een kleine review:

Bestelproces ging vlot. Besteld op maandag en betaald via IBAN overschrijving. Dinsdag was de betaling binnen in duitsland. Woensdag heeft Paulchen het pakket verzonden en vrijdag stond FedEx voor de deur met een toch stevig grote doos.

Ze versturen de Model S fietsdrager als een combinatie van meerdere losse stukken:
- De adapter-stangen, op maat gemaakt voor de kofferklep van een Model S met klepjes bovenaan de kofferklep.
- De drager, die in de adapter stangen vastklikt en het geheel vastzet door klepjes onderaan de kofferklep.
- De "tieflader", nog een adapter om _achter_ de koffer te hangen ipv er bovenop.
- Het feitelijke fiets-montage materiaal (geleiders voor de banden en een klem voor rond de zadelpen).
- Nummerplaathouder.
- Wat elektronica om de lampen in de nummerplaathouder aan te sluiten.

Het Paulchen systeem is blijkbaar zeer modulair. Sommige delen kunnen herbruikt worden bij montage op andere wagens.

Het ineen puzzelen van al deze dingen had bij mij de eerste keer wel wat tijd nodig. Veel stapjes in de handleiding, en mijn Duits is niet wat het zou moeten zijn. Gelukkig zijn alle verstelbare stukjes (specifiek voor de afmetingen van de Model S) af-fabriek juist gemonteerd.
View media item 118155
De montage op de koffer duurt iets minder lang (~ 5 minuten). Maar daar zijn - bij mij toch - een paar zaken waar ik zeker op moest letten:

- De ankers die bovenaan de kofferklep "achter" de glasplaat moeten haken. Die zijn wel heel nipt bemeten. In die zin dat een lichtjes foutieve montage mogelijk heel makkelijk tot glasbreuk kan leiden door een groot hefboom-effect. Goed opletten telkens bij het open- en dichtdoen van de koffer.
View media item 118152

- De adapter-stangen zijn onderaan voorzien van een goede laag "gummi" (zachte rubber). Ik ben er relatief gerust in dat deze geen krassen gaan veroorzaken, zolang er geen vuiltjes onder komen (stof / steentjes...). Goed opletten waar je die neerlegt.
View media item 118151
- Trappers zeker in een "veilige" houding zetten. Heb ik me al 2x aan laten vangen.

- De verlichting naast de nummerplaat eist een hardwired connectie met mijn interne bedrading. Daar had ik geen zin heb en die lampen zijn er ook afgevezen. Gevolg: rondrijden met fietsenrek na zonsondergang is geen ideaal plan.

De eerste proefritten zijn gemaakt (Leuven - Bornem - Leuven, voor een klein fietstochtje). Works like a charm indien goed gemonteerd!

View media item 118156View media item 118154View media item 118153
ps. weet er iemand hoe ik thumbnails maak van mijn uploaded images? Beetje groot zo :oops:.
 
Via opgelopen referral tegoed dakdragers, slotbouten (voor referral set) en alvast sneeuwkettingen bij Tesla aangeschaft. En los nog een paar fietsendragers voor op de dakdragers. De slotbouten zitten erop, de rest is nog ingepakt.

Voor de fietsen wel getwijfeld tussen de ‘illegale’ trekhaak en de Tesla dakdragers...
 
Xiaomi M365 e-step voor in de koffer, aanrader!
Doet 25km/h voor 20-25km (30 volgens de fabrikant, maar jah...)
 

Attachments

  • camphoto_684387517.jpg
    camphoto_684387517.jpg
    1.2 MB · Views: 180
  • Like
Reactions: woes and nico180
Vandaag in Almere geweest. Mijn vier camera setup vervangen door een twee camera en de vrijkomende camera's bij vriend ingebouwd. Nog van die mooie logo lampjes laten monteren en mat voor trunk. Vriend ook lampjes kofferbak, touwtje voor hoedenplank en logo lampjes.

Allemaal weer keurig en plezierig afgehandeld. Uitbouwen niet eens in rekening gebracht. Helemaal top!

Tip voor Blackvues in de BV thread.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: herb_k