Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd hoe lang jij hem in gebruik hebt?

Deze Spigen leek mij ook wel interessant, totdat ik de recensies sorteerde op recente eerst. Dan zie je dat er heel veel mensen, die in eerste instantie tevreden waren, na enige tijd klagen over de degelijkheid.
Die houder is nu bijna een jaar in gebruik, gekocht kort na de levering van mijn Y.
Ik gebruik die dagelijks, mijn GSM hangt links van het touchscreen. Perfect om snel te zien wat er binnen kwam van meldingen. Gebruik wel geen flitsmeister en dergelijke waardoor het scherm continue 'aan' staat.
 
  • Like
Reactions: ExtraT
Ik merk dat mijn Flitsmeister soms hapert met GPS ontvangst als mijn telefoon op de Tesla telefoonlader ligt. Hij verliest soms GPS connectie, waardoor hij niet tijdig de waarschuwingen doorgeeft. In mij vorige Model 3 had ik daar geen last van, maar ik denk dat door het gebruik van dubbel glas en meer isolatie de verbinding net even wat fragieler is geworden. Als ik de telefoon hoger leg, dan blijft hij wel verbinding houden.

Nu zit ik dan toch met "enige tegenzin" (want ik vond eigenlijk de Tesla lader meer dan prima) te kijken naar een oplader naast het scherm. Maar hoe werken jullie de laadkabel netjes weg? Is dat te doen, of zit je altijd met een losse draad over je middenconsole (ik neem aan dat je de oplader aansluit op de USB C in de middenconsole)?

Heb op YouTube gezien dat je de USB C poort voor de passagiers achter kan gebruiken en via de zijkant van het midden console de draad wegwerken. Uiteraard wel zorgen voor een lang genoeg kabel.
 
ja, dat heb ik ook gezien. Maar de usb-c van de achterpassagier gebruiken vind ik niets. Dan zie je de kabel lopen. En achterpassagiers kunnen er tegenaan tikken, of eruit halen.

Tweede optie die ik inmiddels ben tegengekomen is de kabel weg te werken langs de middenconsole en dan aan te sluiten op de sigaretaansteker in het achterste middenconsole-vak. Dan is het kabeltje vrijwel volledig weggewerkt en zie je alleen een heel klein stukje lopen achteraan, naast de rugleuning van de voorstoel het vak in. Hiervoor hoef je niets verder aan te passen.

Laatste optie, ik heb ook wat demontagefilmpjes gezien van de middenconsole. ik zit te denken om de kabel daaronder weg te werken en dan de usb-c aansluiting te gebruiken in het voorste vak. Dit is wel de mooiste oplossing, maar is alleen wat meer werk. (in mijn vorige Model 3 heb ik ook wat kabels weggewerkt door de middenconsole te demonteren).

Maar ik ga eerst maar eens kijken of de telefoon naast het scherm mij bevalt. Eerst even een Proof of Concept maken. Ik wil mijn telefoon niet te hoog in beeld hebben, zoals bv bij de Spigen Onetab. Ik heb nu een magsafe-houder besteld die ervoor zorgt dat de bovenkant van mijn telefoon op gelijke hoogte zit met de bovenkant van het scherm. Daarmee kan ik hopelijk prima de informatie van Flitsmeister lezen. Ik hoef niet de volledige telefoon te zien. ;)



Heb op YouTube gezien dat je de USB C poort voor de passagiers achter kan gebruiken en via de zijkant van het midden console de draad wegwerken. Uiteraard wel zorgen voor een lang genoeg kabel.
 
Vandaag een poging gedaan om deze te installeren.

Lamp Remlicht Dynamische richtingaanwijzer Reflector Led Bumper Licht https://a.aliexpress.com/_Ey4bEs1

Het verwijderen van de reflectoren gaat makkelijker als je het vanuit de binnenkant doet van de bumper. Eruit wippen wat op alle youtube filmpjes staat lukte me gewoon niet.

Daarna de kabel voeren naar boven. Echter toen moest nog de connector los van het achterlicht. Dit lukte mij niet.
Heb niet het gehele achterlicht gedemonteerd maar alleen de panelen. Zodoende dat ik er met de hand bij kom.
Helaas gefaald en nu maar hulp zoeken bij iemand die wel de connector los kan krijgen.
 
Vandaag een poging gedaan om deze te installeren.

Lamp Remlicht Dynamische richtingaanwijzer Reflector Led Bumper Licht https://a.aliexpress.com/_Ey4bEs1

Het verwijderen van de reflectoren gaat makkelijker als je het vanuit de binnenkant doet van de bumper. Eruit wippen wat op alle youtube filmpjes staat lukte me gewoon niet.

Daarna de kabel voeren naar boven. Echter toen moest nog de connector los van het achterlicht. Dit lukte mij niet.
Heb niet het gehele achterlicht gedemonteerd maar alleen de panelen. Zodoende dat ik er met de hand bij kom.
Helaas gefaald en nu maar hulp zoeken bij iemand die wel de connector los kan krijgen.
Er zit een rood palletje aan het uiteinde van de stekkers. Die moet je naar buiten schuiven. Dan kan je de stekkers met 'trekken/wiebelen' er uit krijgen.
 
  • Helpful
Reactions: Nick-m
Naar buiten schuiven = uit trekken. Hetzelfde zit op het tussenstuk. Echter bij het uittrekken van het palletje en daarna wiebelen en trekken zit er geen beweging in. Ga zondag na kameraad die auto monteur is geweest. Die zal het waarschijnlijk beter afgaan. Als het is gelukt zal resultaat zeker hier posten.
 
En nu nog een setje reflectoren bij Ali bestellen en je MY is terug conform de wetgeving 😂
De orginele bewaar ik zeker. En zijn wr zo weer terug erin te zetten. Als is het nog makkelijker om reflector tape erop plakken.
De wetgeving zegt dat er reflectoren achter moeten zitten. Maar weinig kans dat ik daarvoor aan de kant word gezet dat zou eerder door te hard rijden zijn 🚀.
Trouwens wel een goeie. Onder de lampen een strookje reflector tape en tada. We voldoen weer aan de regelgeving.
 
Last edited:
ja, dat heb ik ook gezien. Maar de usb-c van de achterpassagier gebruiken vind ik niets. Dan zie je de kabel lopen. En achterpassagiers kunnen er tegenaan tikken, of eruit halen.

Tweede optie die ik inmiddels ben tegengekomen is de kabel weg te werken langs de middenconsole en dan aan te sluiten op de sigaretaansteker in het achterste middenconsole-vak. Dan is het kabeltje vrijwel volledig weggewerkt en zie je alleen een heel klein stukje lopen achteraan, naast de rugleuning van de voorstoel het vak in. Hiervoor hoef je niets verder aan te passen.

Laatste optie, ik heb ook wat demontagefilmpjes gezien van de middenconsole. ik zit te denken om de kabel daaronder weg te werken en dan de usb-c aansluiting te gebruiken in het voorste vak. Dit is wel de mooiste oplossing, maar is alleen wat meer werk. (in mijn vorige Model 3 heb ik ook wat kabels weggewerkt door de middenconsole te demonteren).

Maar ik ga eerst maar eens kijken of de telefoon naast het scherm mij bevalt. Eerst even een Proof of Concept maken. Ik wil mijn telefoon niet te hoog in beeld hebben, zoals bv bij de Spigen Onetab. Ik heb nu een magsafe-houder besteld die ervoor zorgt dat de bovenkant van mijn telefoon op gelijke hoogte zit met de bovenkant van het scherm. Daarmee kan ik hopelijk prima de informatie van Flitsmeister lezen. Ik hoef niet de volledige telefoon te zien. ;)

Ik doe het zelf ook via de sigarettenaansteker, wat ik een prima oplossing vind.

Mijn ervaring is dat de telefoon boven het scherm moet komen om alles goed te zien op jouw telefoon. Ik gebruik namelijk graag Waze. Maar ik gebruik ook gelijktijdig de navi van Tesla en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.
 
  • Like
Reactions: Kiprich
Ik wil alleen flitsmeister gebruiken. Ik merk op de standaard laadplek dat flitsmeister soms GPS signaal mist en dat is vrij vervelend.
Verder gebruik ik de telefoon niet, tesla navigatie is voor mij meer dan prima. Gaat dus met name om het GPS signaal continue goed opvangen.

Ik zal idd de aansteker optie eens uitproberen. Dat is de makkelijkste methode.

Ik doe het zelf ook via de sigarettenaansteker, wat ik een prima oplossing vind.

Mijn ervaring is dat de telefoon boven het scherm moet komen om alles goed te zien op jouw telefoon. Ik gebruik namelijk graag Waze. Maar ik gebruik ook gelijktijdig de navi van Tesla en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.