You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nederlanders kijken alleen maar naar hun portemonnee. In Nederland zijn weer een record aan Volkswagens verkocht.Dit baart me toch wel weer zorgen. Er zullen volksstammen zijn die deze mooi verpakte onzin als waar zullen aannemen.
Daar heb je groot gelijk in. Men komt pas in beweging als het inderdaad goedkoper is en wel zodanig dat de nadelen van elektrisch rijden hier niet tegen opwegen. Of er komt een auto in beeld die men gewoon wil. (niet bedoeld als start van discussie hoor, geen zorgen).Nederlanders kijken alleen maar naar hun portemonnee. In Nederland zijn weer een record aan Volkswagens verkocht.
Pas als elektrisch rijden goedkoper wordt dan fossiel rijden gaat de gemiddelde Nederlander over. Het milieu en dat soort zaken is voor heel heel veel Nederlanders een ver van mijn bed show.
Het is een onderzoek dat KPMG ieder jaar doet. Heb nooit iets over financiering gezien, wellicht een investering van hunzelf. De conclusie en koppen van het FD zijn schromelijk overtrokken.Wie de opdrachtgever van dit 'objectieve' onderzoek is wordt wijselijk niet vermeld...
Zou me niet verbazen dat bmw een goede klant van KPMG is en Tesla niet.Het is een onderzoek dat KPMG ieder jaar doet. Heb nooit iets over financiering gezien, wellicht een investering van hunzelf. De conclusie en koppen van het FD zijn schromelijk overtrokken.
Zou me niet verbazen dat bmw een goede klant van KPMG is en Tesla niet.
Het is een onderzoek dat KPMG ieder jaar doet. Heb nooit iets over financiering gezien, wellicht een investering van hunzelf. De conclusie en koppen van het FD zijn schromelijk overtrokken.
...
De Hydrogen Council moet verder vooral ook gaan werken als een enorme lobbyclub. Zo roept het overheden op om fors te investeren in de noodzakelijk infrastructuur die gebruik van waterstof mogelijk moet maken.
Voor de volledigheid nog even alle deelnemende bedrijven op een rijtje: Air Liquide, Alstom, AngloAmerican, BMW, Daimler, Engie, Honda, Hyundai, Kawasaki, Shell, The Linde Group, Total en Toyota.
En daar zijn we weer...
Fossiele industrie gaat miljarden extra in waterstof pompen
Aangekondigd in Davos (epicentrum van het Kwaad, volgens sommigen.)
Voor 1.9 MILJARD per JAAR kan je een verdomd gaaf en mooi snellader netwerk bouwen zeg.En daar zijn we weer...
Fossiele industrie gaat miljarden extra in waterstof pompen
Aangekondigd in Davos (epicentrum van het Kwaad, volgens sommigen.)
Ik bedoelde als mensheid. Maar ja, je hebt gelijk, 'ze'.Je vergist je, W.
We zijn er niet mee bezig, maar ze zijn er nog steeds mee bezig...
Maar we betalen mee via de belastingen...Ik bedoelde als mensheid. Maar ja, je hebt gelijk, 'ze'.
Ik ben niet zo actief wat de politiek betreft naar zal toch de mij bekende kamerleden een mail met wat verheldering sturen. Dat heb ik ze een tijdje terug beloofd maar het was er nog niet van gekomen.Ik denk dat het gevecht nog maar pas begonnen is...
H-bom: enorme auto- en oliebedrijven sluiten waterstofpact
Zet je mail dan hier maar in het topic, kunnen wij hem ook gebruiken.Ik ben niet zo actief wat de politiek betreft naar zal toch de mij bekende kamerleden een mail met wat verheldering sturen. Dat heb ik ze een tijdje terug beloofd maar het was er nog niet van gekomen.
Ikzelf zie dit overigens als een ultieme poging om iets aan te pakken waar ze zelf niet in geloven maar wat voor de overle(ve)ring noodzakelijk lijkt. Maar in wat voor spagaat gaan ze nu toch. Neem Daimler. Recent nog gezegd dat diesel nog een lange toekomst heeft, daarnaast worden ze leider op EV gebied en nu ook nog waterstof.
Het is goed om elkaar aanvullende technieken te incorporeren, zoals Tesla dat doet met Solar, opslag in Powerwall en -Pack, een laadnetwerk en uiteraard de EV, waarmee ze de auto opnieuw hebben uitgevonden.
Maar doe dat niet met technieken die haaks op elkaar staan want dat is een beetje harikiri.
Mag ik een nieuwe term introduceren voor de waterstofcharger? Desperationcharger.
Keep up the good work Wim!Ik heb zojuist op Duurzaambedrijfsleven.nl een reactie gepost op de aankondiging van de 'Hydrogengang'. Tekst hieronder.
Wat een idiotie. Waterstof is een doodgeboren kind. Een waterstof tankstation kost 2,5 tot 3 miljoen euro. Daar kunnen maximaal 24 auto's per etmaal worden getankt. Het rendement van waterstof van 'well to wheel' is een 25%. Elektrische auto's hebben een ruim 3x hoger rendement.
Elektrisch laden kun je vaak thuis met stroom van zonnepanelen. Ik snap de olieboeren wel, kunnen ze weer veel geld maken met waterstof dat gemiddeld ten koste van veel elektriciteit moet worden opgewekt.
Tenslotte kost een waterstofauto tegen de 80 mille. De elektrische auto's vanaf 35.000 euro met een serieus bereik komen er in rap tempo aan.
Ik roep de overheid op geen subsidie te verlenen aan waterstof projecten. Weggegooide belastingcenten.
Tsja, hoe krijg je andermans geld in eigen zak... De beste manier is met grote infrastructuur projecten...Ik denk dat het gevecht nog maar pas begonnen is...
H-bom: enorme auto- en oliebedrijven sluiten waterstofpact