pvkeep
Paul van Keep
Misschien kan hij een duet met Guus Berkhout beginnen.Ik ben bang dat hij dit als zijn hobby ziet...
Ik heb wel een naam voor ze: De Delftse Jokkebrokken.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Misschien kan hij een duet met Guus Berkhout beginnen.Ik ben bang dat hij dit als zijn hobby ziet...
Zijn pensioenpenningen zijn ook ooit gewoon door zijn broodheer Shell betaald dus een beetje loyaliteit mag je ook na zijn pensionering wel verwachten.Je hebt gelijk: werd.
Ze hebben niet opgelet tijdens de geschiedenislesTja als je dit artikel leest dan wordt maar weer bevestigd dat waterstof nog steeds de nodige risico’s met zich mee brengt.
![]()
Grote veiligheidsrisico's vervoer bij meer waterstof, onderzoekers waarschuwen overheid
Van duizend naar tienduizenden wagons en van honderden naar duizenden schepen. Het vervoer van de giftige stof ammoniak neemt toe en dat vraagt om maatregelen.nos.nl
Volgens mij zit je ergens niet goed in jouw berekening.Yes!
We gaan een waterstof fabriek bouwen op de Noordzee!
Een vermogen van maar liefst 500 MW aan electrolyser capaciteit!
Dat geeft 365 x 24 x 500 x 1.000 kWh aan opgenomen energie.
Met 55 kWh/kg of 55.000 kWh/ton H2 levert dat bijna 80.000 ton aan waterstof op. Bij 100% uptime.
![]()
Windpark boven Groningen beoogd als ’s werelds grootste waterstof op zee productie in 2031
In het windenergiegebied Ten noorden van de Waddeneilanden plant Nederland de eerste grootschalige waterstofproductie op zee. Het windpark is goed voor circa 500 Megawatt elektrolysecapaciteit en moet rond 2031 operationeel zijn. Het gebied is gekozen omdat hier al een windpark gepland stond...www.rijksoverheid.nl
Dat is ongeveer 10% van de huidige industriële consumptie van waterstof van Nederland. Waarvan ongeveer de helft in Zeeuws Vlaanderen door Yara en Dow wordt opgesoupeerd.
En nog exclusief de droom die Tata Steel bij IJmuiden voorhoudt.
Oftewel een druppel op een gloeiende plaat.
En de rest importeren als Ammonia via Rotterdam?
Als er 1 schip met Ammonia op de pieren bij Hoek van Holland loopt is het woningtekort in Zuid Holland opgelost. Bij gebrek aan bewoners.
Het real...
10 miljard / 0,8 miljard = 12,5.Volgens mij zit je ergens niet goed in jouw berekening.
In Nederland wordt er ongeveer 10 miljard m3 waterstof geproduceerd.
Een waterstoffabriek van deze omvang produceert ongeveer 800 miljoen m3 waterstof bij 100% gebruik. Dus volgens mij hebben we al snel 100 van dit soort fabrieken nodig.
Het is dan wel geen waterstof, maar de lobby van de Duitse autoindustrie heeft duidelijk succes gehad met de lobby voor e-fuels. Blijft een bijzonder verhaal, eerst zijn ze voor alle voorgestelde maatregelen en nu hebben een compleet andere mening en de rest van de EU gaat erin mee.
![]()
Akkoord Europese Commissie en Duitsland over brandstofauto's
De Europese Commissie heeft een akkoord bereikt met Duitsland over het toekomstig gebruik van e-fuels. De Duitsers lagen sinds een paar weken dwars.nos.nl
Fraude, en ja, die dure e-fuels zijn veel te duur dus die moeten gesubsidieerd worden.Dit gaat de transitie sowieso niet tegenhouden imo maar dit is wel weer een uitgelezen kans voor Old Auto om weer een fraude schandaal te veroorzaken.
E-fuels moeten geproduceerd worden en daar is energie voor nodig. Naar mijn idee is dit verspilling van energie die je veel efficiënter kunt inzetten. Als het inderdaad veel duurder is dan volledig electrisch rijden zal het lastig worden om dit een succes te maken.Fraude, en ja, die dure e-fuels zijn veel te duur dus die moeten gesubsidieerd worden.
En old timers, bouwwerktuigen en voertuigen en toestellen met bijzonder weinig gebruik, waaraan het jammer zou zijn om batterijgrondstoffen aan te verspillen.Dat er wellicht een niche ontstaat voor ICE Porsches en Ferrari’s op E-Fuels is nauwelijks relevant.