You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Misschien kun je dit eens herhalen in https://www.linkedin.com/pulse/het-...icle:7156639522013170157,6235736152087896064) in een reply op de post van Henk ten Kley?Ik heb toch maar even de moeite genomen om zijn patent door te lezen. Ik zie niet helemaal in wat er echt vernieuwend aan is maar het is ook niet mijn vakgebied. Wat er wel in het document staat, en wat in de artikelen van de diverse Telegraaf sites gevoegelijk niet vermeld wordt, is de energiedichtheid van het geheel. En daar gaat het weer op stuklopen. De beste performance zegt hij te halen met Al(BH4)3. En dat is een bedroevende 4,5 kWh/kg. Om het equivalent van een MS 90D te hebben moet je dus nog altijd meer dan 40 liter tanken (8 liter Al(BH4)3 plus 12 liter H2O) en ook de restproducten (Al(OH)3 en B(OH)3 weer terugpompen. Dit is rekeninghoudend met een 50% efficientie voor het omzetten van de H2 in elektriciteit. Bijkomend probleem is dat het goedje bij 45 graden al verdamt en dat maakt het eigenlijk ongeschikt.
Het goedje waar in het Telegraaf stukje over gesproken wordt, NaBH4 haalt maar 3 kWh/kg. Dat betekent dus dat je 60 liter nodig hebt om 350-400 werkelijke kilometers te rijden. En dat is toch echt heel andere koek dan de 240 km/kg waar de uitvinder over rept.
Conclusie van het onwetenschappelijk bureau van TMC: ONWAAR.
Je bent een schat.Mijn duit (of koekje) zit in het zakje
Je hebt de hele koektrommel geleegd!Mijn duit (of koekje) zit in het zakje
Keine Antwort.Tsja, aangezien Google niet het gezochte antwoord geeft, heb ik dan maar Dr Stefan Stückrad van IASS Potsdom per mail gevraagd hoeveel energie dat dan kost, per kg waterstof. / / /
Helaas maar een klein eventje, ik hoopte op een grote Tesla meet&greet...Iemand geïnteresseerd in een college "Waterstof voor dummy's" ? (en natuurlijk de mogelijkheid kritische vragen te stellen)
Lokatie: een oud Shell kantoor
Goed op weg met waterstof
Helaas maar een klein eventje, ik hoopte op een grote Tesla meet&greet...
Ik denk dat het bereik van mijn dummy vragen toch wat te klein zal zijn, zoveel vrije dagen heb ik niet, ik roer me wel elders.Dat kun je er altijd zelf van maken he
Heel misschien ga ik wel. Ik geef mijzelf nog even bedenktijd.
Niks oud Shell kantoor. Dat is gewoon hun Amsterdam research centre. Een prof die dus in bed ligt met Shell...Iemand geïnteresseerd in een college "Waterstof voor dummy's" ? (en natuurlijk de mogelijkheid kritische vragen te stellen)
Lokatie: een oud Shell kantoor
Goed op weg met waterstof
Er zouden toch geïnteresseerden te vinden moeten zijn...Iemand geïnteresseerd in een college "Waterstof voor dummy's" ?
Goed op weg met waterstof
Met 4 Likes heb ik alvast vier Tesla's te pakken voor de challenge ( ), voor vier H2 auto's heb ik met een PM hulp van een hogere autoriteit ingeroepen.Ik bedacht dit weekend: als we er eens vier of vif konden lenen of huren, leeg rijden, naar een van de vele H2 pompstations rijden, videootje maken en vastleggen hoe snel je dan echt weer on the road bent..?
Of misschien nog beter:
Een roadtrip challenge, 1500 km rijden met 4 Tesla's en 4 H2's, uitraard gepland langs SuC:s en H2 stations.
Met 4 Likes heb ik alvast vier Tesla's te pakken voor de challenge ( ), voor vier H2 auto's heb ik met een PM hulp van een hogere autoriteit ingeroepen.