Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
Some een enigszins flauwe opmerking op een ander forum om de draak te steken met alle onzinnige stellingen moet kunnen toch...


Ja, dat doe ik ook. Meestal zijn allen de eerste tien reacties relevant en daarna komen de trollen onder hun stenen vandaan :) Maar deze vond ik heel goed. En ik ben benieuwd wat de P90DL zou doen. En het record verbeteren van een auto van 7 jaar geleden is ook niet zo schokkend toch?
 
Grrrr, we moeten echt hoognodig de voorlichting aan de politici gaan verbeteren !

https://twitter.com/sharon_dijksma/status/666316698228756480

Niet alleen aan politici.

Ik snap niet hoe mensen zo dom kunnen zijn. "Waterstof is beter, want electrische auto's worden opgeladen met stroom uit vieze centrales".

Ja, en waterstof komt zo puur uit de lucht in de tanks vallen.. Afgezien van de discussie hoe inefficient het is om waterstof te produceren en alle andere nadelen (opslag, verzwakking van het metaal waar het inzit enzovoorts) is dat al een teken dat waterstof geen alternatief is.

Als je stroom nodig hebt om een energiedrager te maken, waarom dan die stroom niet gelijk in je accu's. Ok, Elon zegt het beter dan ik, maar ik moest even wat frustratie kwijt :)

Overigens vind ik het ook redelijk kortzichtig om te zeggen dat waterstof in het algemeen nooit iets kan worden omdat we NU de technologieen nog niet hebben. Maar als medium voor auto's? Ik zie het voorlopig niet gebeuren.
 
Niet alleen aan politici.

Ik snap niet hoe mensen zo dom kunnen zijn. "Waterstof is beter, want electrische auto's worden opgeladen met stroom uit vieze centrales".

Ja, en waterstof komt zo puur uit de lucht in de tanks vallen.. Afgezien van de discussie hoe inefficient het is om waterstof te produceren en alle andere nadelen (opslag, verzwakking van het metaal waar het inzit enzovoorts) is dat al een teken dat waterstof geen alternatief is.

Als je stroom nodig hebt om een energiedrager te maken, waarom dan die stroom niet gelijk in je accu's. Ok, Elon zegt het beter dan ik, maar ik moest even wat frustratie kwijt :)

Overigens vind ik het ook redelijk kortzichtig om te zeggen dat waterstof in het algemeen nooit iets kan worden omdat we NU de technologieen nog niet hebben. Maar als medium voor auto's? Ik zie het voorlopig niet gebeuren.

Tsja. Met gefrustreerd en boos dit forum volschrijven komen we er helaas niet vrees ik.
Naast ons en TM wordt dit niet door andere mensen of politici gelezen.

Ik denk toch dat we meer rechtstreeks de politiek zullen moeten zien te benaderen, dat doen de h2 lobbyisten ook.
Het beste zou zijn ze zelf elektrisch rijden te laten ervaren m.i., op die manier wordt het het snelts duidelijk.
 
Last edited:
Tsja. Met gefrustreerd en boos dit forum volschrijven komen we er helaas niet vrees ik.
Naast ons en TM wordt dit niet door andere mensen of politici gelezen.

Ik denk toch dat we meer rechtstreeks de politiek zullen moeten zien te benaderen, dat doen de h2 lobbyisten ook.
Het beste zou zijn ze zelf elektrisch rijden te laten ervaren m.i., op die manier wordt het het snelts duidelijk.

Wat we nodig hebben is een pakkend artikel, uit betrouwbare bron, waar je in de comments altijd naar kunt verwijzen. Ik een aantal international artikelen maar dat zet geen zoden aan de dijk.
 
wat dacht je van:

- ik heb elke ochtend een volle accu, kost me bij elkaar 5 seconden om kabel aan te sluiten en te ontsluiten
- dat kost mij dan 2,5 cent per km, tegenover de 16 van jou (1:8)
- ik hoef nooit te wachten op "tanken" - behalve die enkele keer op een langere reis
- die 1.100 km rij ik dan gratis
- ik kom veel relaxter aan omdat ik wat vaker stop voor een kop koffie etc
- mijn bijtelling is 0% (4), die van jou 20 (?)
- ik heb veel software, maar geen sjoemelsoftware
- mijn auto wordt met de tijd beter, die van jou verouderd op de dag dat je'm krijgt
- en ik rij in de veiligste, stilste, schoonste en beste auto ter wereld met de beste service (car&reports)

als hij het dan nog niet begrijpt is er iets met hem niet in orde -;)

Antwoorden als ik gooi in 10 min diesel vol en kan weer 1100km rijden, dat soort antwoorden kan je gewoon niks mee.
 
He dat is leuk.. publicitair ook goed.. happening waarbij we kamerleden in een Tesla meenemen.. 20 Tesla's op het Binnenhof.. is dat te doen ?
melanie.png



Het beste zou zijn ze zelf elektrisch rijden te laten ervaren m.i., op die manier wordt het het snelts duidelijk.
 
He dat is leuk.. publicitair ook goed.. happening waarbij we kamerleden in een Tesla meenemen.. 20 Tesla's op het Binnenhof.. is dat te doen ?

Egbert, je was mij net voor. Wilde net hetzelfde gaan voorstellen.
Wel moeten we m.i.:
- goed plannen en
- zorgen dat we parlementariers naast het ritje ook op één A4-tje een factsheet geven waar het kort en krachtig in staat.
plus één aantrekkelijke goody om het niet te vergeten!

Momentje plannen om met een aantal mensen samen te komen en dit goed voor te bereiden?
Volgens mij genoeg slimme mensen op dit forum om er binnen de drukke bezigheden een knaller van te maken. :rolleyes:
 
Volgende week een hapje eten bij vd Valk in Eindhoven? net zoals toen we de trip naar Italië bespraken?
Er staat nu een SuC... staat die meteen in je visited lijstje:biggrin:
Misschien krijgen we dan ook de andere Maarten zo ver om mee te denken?