Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Het is een forum Krisja, als we daar op basis van misverstanden en onduidelijke filmpjes geen welles nietes doen af en toe is het leven maar saai 😉

Tot slot het argument dat hardrijders er zelf voor zorgen dat mensen minder snel geneigd zijn naar rechts te gaan: je kan er namelijk niet meer van op aan dat mensen je niet inhalen en je dus bij het naderen van langzamer rijdend vrachtverkeer op de rechterbaan weer veilig kunt gaan inhalen. Hardrijders zorgen er dus voor dat snelwegen minder goed functioneren.
 
Dus, het achteropkomende verkeer met opzet hinderen is veiliger dan je richtingaanwijzer opzetten en je inhaalmanoeuvre verder af te werken door terug rechts te gaan rijden?

Geen commentaar, maar blijf rustig in de gedachte dat jij DE perfecte chauffeur bent en anderen nog veel te leren hebben...
Je kletst volledig onzin en en doet stellingen over wat ik zou denken die kant nog wal raken om je onhoudbare positie kracht bij te zetten.
Het is allemaal heel veel zeggend. ;)
 
Ik zou nu natuurlijk kunnen roepen:
- verklaar je nader
- welke stelling(en) bedoel je?
- waar raak ik kant nog wal
- welke positie neem ik in?
en vooral, het is veelzeggend en niet veel zeggend

Maar dat zou een posting zijn zoals die laatste van u, een nietszeggende dus...

Maar ik ben dan ook geen Nederlander en zeg het dan nog eens met het nodige respect voor de slechthorenden.
NielsA zegt zelf dat hij met opzet niet aan de kant gaat, als je dat niet wil of kan lezen, ligt het probleem toch wel bij uw koppigheid. Waarschijnlijk omdat je om je gelijk te halen de steun krijgt van een landgenoot, die geen "echte" commentaar geeft, maar dat is dan ook weer moeilijk als je alleen maar kan typen met je duimen (up or down).

Tot hier mijn bijdrage, lomp gedrag verander je toch niet door heen en weer te blijven pennen...
 
Ik zou nu natuurlijk kunnen roepen:
- verklaar je nader
- welke stelling(en) bedoel je?
- waar raak ik kant nog wal
- welke positie neem ik in?
en vooral, het is veelzeggend en niet veel zeggend

Maar dat zou een posting zijn zoals die laatste van u, een nietszeggende dus...

Maar ik ben dan ook geen Nederlander en zeg het dan nog eens met het nodige respect voor de slechthorenden.
NielsA zegt zelf dat hij met opzet niet aan de kant gaat, als je dat niet wil of kan lezen, ligt het probleem toch wel bij uw koppigheid. Waarschijnlijk omdat je om je gelijk te halen de steun krijgt van een landgenoot, die geen "echte" commentaar geeft, maar dat is dan ook weer moeilijk als je alleen maar kan typen met je duimen (up or down).

Tot hier mijn bijdrage, lomp gedrag verander je toch niet door heen en weer te blijven pennen...

NielsA verduidelijkt wat hij schrijft en wat je ook daarna graag negeert.
Mwah.. Kleine nuancering: ik ging expres niet heel vlot naar rechts. De beide koplampen van de vrachtwagen waren zeker nog niet zichtbaar in mijn achteruitkijkspiegel, dus technisch gezien was ik niet (te) laat met naar rechts gaan.

De redenen daarvoor zijn inmiddels meer dan duidelijk.
 
  • Disagree
Reactions: Krisja
Feit dat ik nu (expres) niet naar rechts ging, doet er niet toe: ik rij immers de maximale toegestane snelheid dus ze zouden -
Dat is het typsche schoolmeestergedrag van Nederlandse rijders. "Ik rij de maximum snelheid dus jij moet dat ook en als ik dan in het midden rij hoef ik dus niet naar rechts".
Fout. Je moet wel naar rechts en het is niet jouw zaak om anderen op hun snelheid te wijzen. Of ben je politieagent? Jij hindert de achteropkomer en dwingt hem een onnodige verplaatsing naar links te maken.

Het vervelende is ook dat veel mensen dat gedrag vertonen terwijl ze strak de maximum snelheid op hun teller rijden. Bij Tesla wijkt die teller maar 2% af maar bij veel auto's is het eerder 5-10%. Dus dan rijden ze 100 op de teller, 90 in het echt en willen dan iemand schoolmeesteren die 105 rijdt.
 
  • Like
Reactions: Krisja and Rutgere
NielsA verduidelijkt wat hij schrijft en wat je ook daarna graag negeert.
namelijk expres niet heel vlot naar rechts <-- dus expres, dus anders dan dat ie normaal zou hebben gereageerd. Het 'rare' is dat mensen dat merken. Ook die knuppel die als een idioot aan komt vliegen merkt dat de ander 'expres niet heel vlot' naar rechts gaat.
De redenen daarvoor zijn inmiddels meer dan duidelijk.
Jep de reden daarvoor is dat we denken dat we anderen kunnen opvoeden op de weg door ze lastig te vallen en te laten zien dat ze fout zitten. Gevolg is eigenlijk nooit dat de ander denkt 'oh ja dat deed ik fout' maar eerder dat er daardoor meer agressie komt. dus ja Krisja heeft wel degelijk een punt dat het gevaarlijk is om je zo te gedragen. de vergelijking die hij maakt is met je inhaalactie afmaken, niet met het gedrag van het knuppeltje dat achterop komt, iedereen snapt dat dat in een andere categorie valt.
 
  • Like
Reactions: Krisja and MaartenD
namelijk expres niet heel vlot naar rechts <-- dus expres, dus anders dan dat ie normaal zou hebben gereageerd. Het 'rare' is dat mensen dat merken. Ook die knuppel die als een idioot aan komt vliegen merkt dat de ander 'expres niet heel vlot' naar rechts gaat.

Jep de reden daarvoor is dat we denken dat we anderen kunnen opvoeden op de weg door ze lastig te vallen en te laten zien dat ze fout zitten. Gevolg is eigenlijk nooit dat de ander denkt 'oh ja dat deed ik fout' maar eerder dat er daardoor meer agressie komt. dus ja Krisja heeft wel degelijk een punt dat het gevaarlijk is om je zo te gedragen. de vergelijking die hij maakt is met je inhaalactie afmaken, niet met het gedrag van het knuppeltje dat achterop komt, iedereen snapt dat dat in een andere categorie valt.
Als je kan lezen en niet weg zou laten wat ik wel bewust in de quote heb gelaten en het filmpje ziet dan ging hij niet vlotter maar rechts dan algemeen veilige geacht wordt.

Het is gevaarlijk om sneller dan hij deed naar rechts te gaan. Dat het vaak goed gaat doet daar niets aan af.
Het bewust niet onverantwoordelijk naar rechts gaan als er iemand hard aan komt zien jullie als pesten en vragen om agressie maar het is toch echt de wereld op zijn kop.
 
Als je kan lezen en niet weg zou laten wat ik wel bewust in de quote heb gelaten en het filmpje ziet dan ging hij niet vlotter maar rechts dan algemeen veilige geacht wordt.

Het is gevaarlijk om sneller dan hij deed naar rechts te gaan. Dat het vaak goed gaat doet daar niets aan af.
Het bewust niet onverantwoordelijk naar rechts gaan als er iemand hard aan komt zien jullie als pesten en vragen om agressie maar het is toch echt de wereld op zijn kop.
In de quote staat "TECHNISCH". Jouw MENING over of het te snel is is NIET RELEVANT omdat onze vriend zelf al aangeeft dat het trager is dan ie normaal zou hebben gedaan. Jouw mening over wel of niet te snel is ook nog eens gebaseerd op een gifje (dus niet af te spelen op werkelijke snelheid). Ik trigger op twee dingen:
1) het feit dan anderen over het algemeen perfect aanvoelen wanneer iemand 'expres' vertraagt maar dat wil je niet horen.
2) het gevaarlijk is om bewust een ander te treiteren.

Als bij de beschrijving had gestaan: 'bla bla bla.... Ik gewoon op tijd naar rechts maar <aso> vond het nodig om....' had je mij niet gehoord.

Je wil graag je gelijk halen. nou hierbij. (Ik heb ondertussen wel een interessante mening over je opgelopen :) )
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik beken: ik ben een wegmisbruiker... (vrij naar de AA)

Ik gebruik namelijk zelden (alleen bij in/uit-voegen) of nooit de spitsstrook. De reden? Tesla op EAP/FSD vindt dat niet leuk. Wettelijk uiteraard een non-reden, maar praktisch gezien een dingetje...

niet alleen EAP/FSD maar ook Emergency Lane Assist wil nog wel eens in paniek gaan als de strookmarkering doorloopt.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Daarom schakel ik die bij iedere rit over een autosnelweg met een spitsstrook weer opnieuw uit. Ik vind het namelijk belangrijker de Nederlandse wetgeving te volgen dat wat een paar geeks in de US hebben geprogrammeerd.
Als je op de spitsstrook rijd, kun je AP/EAP/FSD toch gewoon weer inschakelen. Iets meer werk maar je hoeft verder toch jets te doen onderweg.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Daarom schakel ik die bij iedere rit over een autosnelweg met een spitsstrook weer opnieuw uit. Ik vind het namelijk belangrijker de Nederlandse wetgeving te volgen dat wat een paar geeks in de US hebben geprogrammeerd.
Nou vind ik de NL oplossing 'spitsstrook' een slechte oplossing. Een doorgetrokken lijn negeren... Ik ga toch meer met de geeks mee, die zijn consequent. Onze wetgever is wat dit betreft volgens mij ' een dronken ijskonijn'.
 
Het is ook wel weer typisch Hollands dat de discussie nu gaat over of ik op tijd of niet naar rechts ging, en niemand het meer heeft over iemand die met 10-15km/u boven de maximaal toegestane snelheid komt aanrijden om vervolgens opeens geen haast meer te hebben en heel kort achter me te gaan rijden en geïrriteerd te raken als ik naar zijn mening niet snel genoeg naar rechts ga.. Wat er aan de hand was is dat deze te hard rijdende automobilist niet anticipeerde op zijn nog harder rijdende achterligger en zich klem reed op mij. En dus had ik het gedaan..
 
  • Like
Reactions: OttoR
Het is ook wel weer typisch Hollands dat de discussie nu gaat over of ik op tijd of niet naar rechts ging, en niemand het meer heeft over iemand die met 10-15km/u boven de maximaal toegestane snelheid komt aanrijden om vervolgens opeens geen haast meer te hebben en heel kort achter me te gaan rijden en geïrriteerd te raken als ik naar zijn mening niet snel genoeg naar rechts ga.. Wat er aan de hand was is dat deze te hard rijdende automobilist niet anticipeerde op zijn nog harder rijdende achterligger en zich klem reed op mij. En dus had ik het gedaan..
Gezellig hier. Verander je naar aanleiding van een verzoekje de titel van het draadje van ‘waanzinnig slecht gedrag verkeersdeelnemers’ naar ‘wegmisbruikers’, had je er beter ‘draadmisbruikers’ van kunnen maken.

Graag geen gekibbel meer dus.
 
Het is ook wel weer typisch Hollands dat de discussie nu gaat over of ik op tijd of niet naar rechts ging, en niemand het meer heeft over iemand die met 10-15km/u boven de maximaal toegestane snelheid komt aanrijden om vervolgens opeens geen haast meer te hebben en heel kort achter me te gaan rijden en geïrriteerd te raken als ik naar zijn mening niet snel genoeg naar rechts ga.. Wat er aan de hand was is dat deze te hard rijdende automobilist niet anticipeerde op zijn nog harder rijdende achterligger en zich klem reed op mij. En dus had ik het gedaan..
Sst we mochten niet meer van de moderator:) maar idd dat is de grootste idioot