You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goed idee. Mijn dochter heeft deze upgrade gedaan in 2021 en heeft r inmiddels 45.000km mee gereden zonder enig probleem. De "oude" amerikaanse 500e hebben we gehouden voor mijn oudste zoon. Deze gaat over een maand of wat upgraden naar een Jeep Avenger. Denk er nu weer over om onze 500e te gaan verkopen maar merk dat ik m in het weekend graag pak als ik even snel ergens een boodschap in de buurt moet halen of de stad in moet.Al een tijdje een Fiat 500e zelf geïmporteerd uit Californië. Maar we willen upgraden naar een 500e Cabrio La Prima.
Hoi Henrik. Ja mijn zoon is bezig met zijn rijlessen en heeft de 500e ook alvast geclaimd. Dus ik vraag me af of het inruilen wordt of weer een auto erbij komt op het erf. En ik herken wat je zegt, dat ik ook vaak de 500e pak i.p.v. de Tesla of Volvo voor de kleine boodschappen in de buurt of om naar de sportschool te gaan.Goed idee. Mijn dochter heeft deze upgrade gedaan in 2021 en heeft r inmiddels 45.000km mee gereden zonder enig probleem. De "oude" amerikaanse 500e hebben we gehouden voor mijn oudste zoon. Deze gaat over een maand of wat upgraden naar een Jeep Avenger. Denk er nu weer over om onze 500e te gaan verkopen maar merk dat ik m in het weekend graag pak als ik even snel ergens een boodschap in de buurt moet halen of de stad in moet.
Die 5 EV lijkt me ook gaaf. Maar waarschijnlijk niet leverbaar in cabrio. En dat wil de vrouw des huizes wel.Ik zou tzt ook de Clio willen vervangen voor de Renault 5 EV. Volgens mij wordt dat een leuke auto. Over een jaar of drie als je ze van 1,5 à 2 jaar oud hebt.
Poe, das wel fijn karretje. Alleen al om te zienDie 5 EV lijkt me ook gaaf. Maar waarschijnlijk niet leverbaar in cabrio. En dat wil de vrouw des huizes wel.
Heb je tuning toegepast?Ik heb voor woon-werkverkeer jaren geleden een Renault Twizy Cargo aangeschaft. Een eenzitter met een klerenkast achterin. Voor het colbertje
Zomer en winter mee gereden. Prima te doen. Vorig jaar ben ik verhuisd. En woon nu letterlijk boven mijn werk. Dus staat de Twizy eigenlijk stil.
Ik kan ‘m iedereen aanraden, standaard is ie al leuk, en met een foefje (met dank aan de Tesla Roadster) wordt ie als kwikzilver qua acceleratie en topsnelheid.
Ja, gebruik makend van de ‘gaten’ in het door Renault gebruikte BMS. Wat een verschilHeb je tuning toegepast?
De reden dat ik naar een EV als tweede auto kijk is omdat vrouwlief een eigen wagen voor woon-werkverkeer wil (44 km per dag max. in de stad in uiterste gevallen en gemiddeld op weekbasis 15km/dag), en ik de potentie als opslag voor mijn PV-zomeropbrengst daarvan zie. Zij wil echter een occasion Golf-e aanschaffen, terwijl ik meer voel voor een occasion Zoe. Misschien zelfs occasion lease daarvan i.v.m. onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van accu's (en daarmee de auto) op langere termijn, en dus ook de restwaarde. De strijd met vrouwlief wat betreft het type moet dus gewonnen worden, en ik wil een geïnformeerde keuze maken wat betreft koop vs. lease.Laatste post hier is van eind 201. Worden er elders op dit forum particuliere EV als 2e auto aankopen besproken toevallig?
Heb je een link? Dan wil ik mijn exemplaar dat in Frankrijk staat ook aanpakken.Ja, gebruik makend van de ‘gaten’ in het door Renault gebruikte BMS. Wat een verschil
Een tijdje met bredere bandjes gereden. Dat kostte acceleratie, maar elke rotonde was prijs. Een ‘street legal kart’.View attachment 965062
Eens zoeken in Frankrijk. Wij hebben een tweedehandse Zoe gekocht in Frankrijk. Daar kregen ze 6000€ subsidie en verkopen ze dan ook goedkoper. Schitterende wagen. Mijn vrouw haalt met haar rijgedrag even veel km uit de Zoe 53kWh als ik uit mijn MYLR met 75 kWh…De reden dat ik naar een EV als tweede auto kijk is omdat vrouwlief een eigen wagen voor woon-werkverkeer wil (44 km per dag max. in de stad in uiterste gevallen en gemiddeld op weekbasis 15km/dag), en ik de potentie als opslag voor mijn PV-zomeropbrengst daarvan zie. Zij wil echter een occasion Golf-e aanschaffen, terwijl ik meer voel voor een occasion Zoe. Misschien zelfs occasion lease daarvan i.v.m. onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van accu's (en daarmee de auto) op langere termijn, en dus ook de restwaarde. De strijd met vrouwlief wat betreft het type moet dus gewonnen worden, en ik wil een geïnformeerde keuze maken wat betreft koop vs. lease.
Overigens zag ik dat de ANWB wel goede hulp biedt bij de keuze voor een tweedehands EV, en ook occasion EV lease aanbod heeft.
@Phil V zijn daar goede (Franse) websites voor, waar jij het op gevonden hebt?Eens zoeken in Frankrijk. Wij hebben een tweedehandse Zoe gekocht in Frankrijk. Daar kregen ze 6000€ subsidie en verkopen ze dan ook giedkoper. Schitterende wagen. Mijn vrouw haalt met haar rijgedrag even veel km uit de Zoe 53kWh als ik uit mijn MYLR met 75 kWh…
…met mijn rijgedrag.
Ik vond hem op autoscoot24.@Phil V zijn daar goede (Franse) websites voor, waar jij het op gevonden hebt?