Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb voor woon-werkverkeer jaren geleden een Renault Twizy Cargo aangeschaft. Een eenzitter met een klerenkast achterin. Voor het colbertje😊
Zomer en winter mee gereden. Prima te doen. Vorig jaar ben ik verhuisd. En woon nu letterlijk boven mijn werk. Dus staat de Twizy eigenlijk stil.
Ik kan ‘m iedereen aanraden, standaard is ie al leuk, en met een foefje (met dank aan de Tesla Roadster) wordt ie als kwikzilver qua acceleratie en topsnelheid.
 

Attachments

  • Schermafdruk 2015-04-13 00.52.48.png
    Schermafdruk 2015-04-13 00.52.48.png
    389.4 KB · Views: 72
Al een tijdje een Fiat 500e zelf geïmporteerd uit Californië. Maar we willen upgraden naar een 500e Cabrio La Prima.
Goed idee. Mijn dochter heeft deze upgrade gedaan in 2021 en heeft r inmiddels 45.000km mee gereden zonder enig probleem. De "oude" amerikaanse 500e hebben we gehouden voor mijn oudste zoon. Deze gaat over een maand of wat upgraden naar een Jeep Avenger. Denk er nu weer over om onze 500e te gaan verkopen maar merk dat ik m in het weekend graag pak als ik even snel ergens een boodschap in de buurt moet halen of de stad in moet.
 
Goed idee. Mijn dochter heeft deze upgrade gedaan in 2021 en heeft r inmiddels 45.000km mee gereden zonder enig probleem. De "oude" amerikaanse 500e hebben we gehouden voor mijn oudste zoon. Deze gaat over een maand of wat upgraden naar een Jeep Avenger. Denk er nu weer over om onze 500e te gaan verkopen maar merk dat ik m in het weekend graag pak als ik even snel ergens een boodschap in de buurt moet halen of de stad in moet.
Hoi Henrik. Ja mijn zoon is bezig met zijn rijlessen en heeft de 500e ook alvast geclaimd. Dus ik vraag me af of het inruilen wordt of weer een auto erbij komt op het erf. En ik herken wat je zegt, dat ik ook vaak de 500e pak i.p.v. de Tesla of Volvo voor de kleine boodschappen in de buurt of om naar de sportschool te gaan.
 
Ik heb voor woon-werkverkeer jaren geleden een Renault Twizy Cargo aangeschaft. Een eenzitter met een klerenkast achterin. Voor het colbertje😊
Zomer en winter mee gereden. Prima te doen. Vorig jaar ben ik verhuisd. En woon nu letterlijk boven mijn werk. Dus staat de Twizy eigenlijk stil.
Ik kan ‘m iedereen aanraden, standaard is ie al leuk, en met een foefje (met dank aan de Tesla Roadster) wordt ie als kwikzilver qua acceleratie en topsnelheid.
Heb je tuning toegepast?
 
Laatste post hier is van eind 201. Worden er elders op dit forum particuliere EV als 2e auto aankopen besproken toevallig?
De reden dat ik naar een EV als tweede auto kijk is omdat vrouwlief een eigen wagen voor woon-werkverkeer wil (44 km per dag max. in de stad in uiterste gevallen en gemiddeld op weekbasis 15km/dag), en ik de potentie als opslag voor mijn PV-zomeropbrengst daarvan zie. Zij wil echter een occasion Golf-e aanschaffen, terwijl ik meer voel voor een occasion Zoe. Misschien zelfs occasion lease daarvan i.v.m. onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van accu's (en daarmee de auto) op langere termijn, en dus ook de restwaarde. De strijd met vrouwlief wat betreft het type moet dus gewonnen worden, en ik wil een geïnformeerde keuze maken wat betreft koop vs. lease.

Overigens zag ik dat de ANWB wel goede hulp biedt bij de keuze voor een tweedehands EV, en ook occasion EV lease aanbod heeft.
 
  • Like
Reactions: Eddyf0032
De reden dat ik naar een EV als tweede auto kijk is omdat vrouwlief een eigen wagen voor woon-werkverkeer wil (44 km per dag max. in de stad in uiterste gevallen en gemiddeld op weekbasis 15km/dag), en ik de potentie als opslag voor mijn PV-zomeropbrengst daarvan zie. Zij wil echter een occasion Golf-e aanschaffen, terwijl ik meer voel voor een occasion Zoe. Misschien zelfs occasion lease daarvan i.v.m. onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van accu's (en daarmee de auto) op langere termijn, en dus ook de restwaarde. De strijd met vrouwlief wat betreft het type moet dus gewonnen worden, en ik wil een geïnformeerde keuze maken wat betreft koop vs. lease.

Overigens zag ik dat de ANWB wel goede hulp biedt bij de keuze voor een tweedehands EV, en ook occasion EV lease aanbod heeft.
Eens zoeken in Frankrijk. Wij hebben een tweedehandse Zoe gekocht in Frankrijk. Daar kregen ze 6000€ subsidie en verkopen ze dan ook goedkoper. Schitterende wagen. Mijn vrouw haalt met haar rijgedrag even veel km uit de Zoe 53kWh als ik uit mijn MYLR met 75 kWh…
…met mijn rijgedrag.
 
Last edited:
@Phil V zijn daar goede (Franse) websites voor, waar jij het op gevonden hebt?
Ik vond hem op autoscoot24.
Invoeren in België kan volledig online, behalve de keuring.
We reden hem zelf naar België met de kentekens van de verkoper. Hij moet daar dus wel mee akkoord gaan. Je kan ook tijdelijke Franse nr-platen aanvragen via sommige dealers daar.
Keuring kan gebeuren met de nr-platen van je vorige wagen, maar dan moet je wel nog het inschrijvingsbewijs van die wagen hebben. Wachten dus om die te verkopen tot de ‘nieuwe’ gekeurd is. Wij maakten de fout om de vorige al te verkopen voor we naar de keuring gingen. We hebben dan tijdelijke platen moeten aanvragen, waarvoor onze verzekeringsmaatschappij ons een schandalige 180€ aantekende.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt