Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Wat je zegt, klopt perfect. Bouwkwaliteit van de Leaf is beter, geluidsisolatie is beter en het gevoel van stevigheid is beter. Meer comfort ook. Je hebt chademo, maar standaard slechts 3,7 kW laden en zeker maar enkelfasig aan publieke laadpalen.
De Zoe is wat pittiger, misschien wat mooier en sportiever, net iets goedkoper ook, maar heeft vooral een uitstekende lader: 3 fazig tot 43 kW.
 
Ik had ooit eens gelezen dat hij met zijn 27 kWh batterij verder reed dan onze Leaf, die was toen wel nog steeds 24 kWh. In de praktijk niet dus...

Awel ik had voordien hetzelfde gelezen en had dus hooggespannen verwachtingen. Maar denk dat na120km de pret uit was. Nu is het bij koude temperaturen bij de Benz niet veel beter, ondanks zijn tesla-oorsprong is die ook zeer temperatuursgevoelig.
Ik heb toen ook nog zitten denken of er iets mis was met die batterij van de soul.
Doe eens een testrit en laat het ons weten.
 
Gisteren de Leaf 100% geladen en voorverwarmd, 40km rustig gereden Eindhoven-Den Bosch over A2 rond de 115-125kmh gereden (das voor mijn doen rustig aan dus) en verwarming uit. Kwam aan met 66%.
Toen terug verwarming aan en als een malle terug gereden, zefs ff topsnelheid getest ;) en continu op linkerbaan gezeten, thuis met 18% (48% verbruikt dus). Conclusie is dus een praktische range van 80 tot 120km.
Precies goed dus voor vrouwlief d'r 75km commute. :)

Gekocht in DE omdat er in NL minder aanbod was, nu hebben we een lichtblauwe (vonden we mooiste kleur), luxe Tekna uitvoering uit 2013 (geen bijtelling voorlopig) met 18.000 op de teller. Prijs was vergelijkbaar met NL dus daar hebben we het niet voor gedaan.
 
  • Informative
Reactions: HWS, Carl and Nexus
Gisteren de Leaf 100% geladen en voorverwarmd, 40km rustig gereden Eindhoven-Den Bosch over A2 rond de 115-125kmh gereden (das voor mijn doen rustig aan dus) en verwarming uit. Kwam aan met 66%.
Toen terug verwarming aan en als een malle terug gereden, zefs ff topsnelheid getest ;) en continu op linkerbaan gezeten, thuis met 18% (48% verbruikt dus). Conclusie is dus een praktische range van 80 tot 120km.
Precies goed dus voor vrouwlief d'r 75km commute. :)

Gekocht in DE omdat er in NL minder aanbod was, nu hebben we een lichtblauwe (vonden we mooiste kleur), luxe Tekna uitvoering uit 2013 (geen bijtelling voorlopig) met 18.000 op de teller. Prijs was vergelijkbaar met NL dus daar hebben we het niet voor gedaan.
100%met een leaf. Heeft die ook een rangeplusknop? Want die heeft de Benz en dan heb je32kWh ter beschikking en kom je 140 a 160 km ver. Maar toegegeven die gebruiken we slechts uitzonderlijk (om vb naar Eindhoven te rijden ;)).
 
Eco mode zit er op. Twee keer het pookje verzetten. Ik had op mijn Leaf maar 169.000 km staan. Maar de batterij capiciteit was ondertussen al 2 of 3 streepjes kwijt.

De verwarming is een killer. Voorwarmen deed ik altijd. Gaat trouwens een stuk makkelijker als bij een Tesla. Je kunt deze voor programmeren ipv handmatig aanzetten.
 
Mooi wil ik hem niet noemen, eerder "geinig" ;)

image.jpeg
 
In Brussel rijden er veel taxi's rond van het merk BYD. Type e6. De taxi rijders wisten me tijdens het laden (waar ik stond) te vertellen dat die 300 km zonder moeite halen. Wagen ziet er best oké uit en onder de 60 000 Euro zou die kosten. Iemand meer informatie van of al mee gereden ?

Heeft standaard 3x32A laden aan boord, en zoals ik begreep een 60kWh batterij met 4000 tal cycles garantie.

Die taxi had er al meer dan 200 000 op zitten. Weet wel niet op welke periode.
 
image.jpeg
2e auto hier is dus een "maandagochtend-Zoë"
Daar over al genoeg.

Nu; oudste dochter is 17 geworden, haar rijbewijs gehaald; en wenst een scooter voor de dagelijkse ritjes Den Haag <-> TU-Delft (ja, we hebben een nerd geproduceerd (twee zelfs) maar dan het soort dat sociaal wel in orde is)

Komt ze met allerlei olie-verbranders als voorstel; nee lieverd, die tijd ligt achter ons.

Is dit geworden
Dus nu hebben we hier 3 elektrische voertuigen.

Happy@nooitmeerterugnaarolie!!