Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Op dat soort locaties kan beter een groot aantal normale stopcontacten gemaakt worden. Of kan niet iedere BEV en PHEV aan een stopcontact laden?

Vandaag bezoekje Efteling. Vier laadpunten, ieder 11 kW.

Waren allevier bezet door PHEV's. Die blijven de hele dag staan en dan kunnen ze tot ongeveer Den Bosch elektrisch rijden.

Ik vind het een beetje zonde.
 
Op dat soort locaties kan beter een groot aantal normale stopcontacten gemaakt worden. Of kan niet iedere BEV en PHEV aan een stopcontact laden?
5km van huis naar de carpoolplaats rijden, met je collega's in een andere auto 100km op en neer naar je werk rijden, en dan weer 5km (allez, 10km incl. boodschappen etc.) terug naar huis... Wil je die malheureuse 15km op de carpoolplaats bijladen?
 
5km van huis naar de carpoolplaats rijden, met je collega's in een andere auto 100km op en neer naar je werk rijden, en dan weer 5km (allez, 10km incl. boodschappen etc.) terug naar huis... Wil je die malheureuse 15km op de carpoolplaats bijladen?

Een stopcontact installeren is een kleine moeite. En als daardoor een hybride auto weer een stukje meer elektrisch rijdt, is het mooi meegenomen. (Maar eigenlijk doelde ik meer op pretparken en dierentuinen e.d.)
Overigens zou het vreemd zijn als je met je Tesla gaat carpoolen en dan de Tesla laat staan om met een ICE van een collega verder te rijden... :rolleyes:
 
Vandaag bezoekje Efteling. Vier laadpunten, ieder 11 kW.

Waren allevier bezet door PHEV's. Die blijven de hele dag staan en dan kunnen ze tot ongeveer Den Bosch elektrisch rijden.

Ik vind het een beetje zonde.

Inderdaad. Die mensen parkeren alleen daar om dicht bij de ingang te staan.
Laatst ook alles bezet met phev's. Om 17.00 toen er een plek vrij kwam reed er een Leaf naartoe die vervolgens in de auto een uur ofzo moest wachten totdat hij naar huis kon.

Oplossing is simpel: de laadpalen ver van de ingang plaatsen. Dan laden er alleen auto's die het echt nodig hebben.
 
Denk erover om morgen naar de Efteling te gaan, maar het ligt zo dicht bij de SuC Oosterhout, (15 km binnendoor) dat ik vindt dat we deze plaatsen voor de overige EV rijders maar moeten laten. Als je met een Zoë oid bent, is het wel balen denk ik als er PHEV staan, welke inderdaad binnen een uur vol zitten... en de gehele dag er staan.

De Efteling kan beter 16x 3kW plaatsen ipv 4x11.. Hoeven ze ook niet te vergroten, en meestal sta je er dik 10 uur. 30kW zijn alle andere EV's vol.
 
Denk erover om morgen naar de Efteling te gaan, maar het ligt zo dicht bij de SuC Oosterhout, (15 km binnendoor) dat ik vindt dat we deze plaatsen voor de overige EV rijders maar moeten laten. Als je met een Zoë oid bent, is het wel balen denk ik als er PHEV staan, welke inderdaad binnen een uur vol zitten... en de gehele dag er staan.

De Efteling kan beter 16x 3kW plaatsen ipv 4x11.. Hoeven ze ook niet te vergroten, en meestal sta je er dik 10 uur. 30kW zijn alle andere EV's vol.
Ik zeg blokken die plek met je Tesla, briefje eronder met telefoonnummer. Haal m graag weg voor een Zoë en PHEV kan de boom in.
 
De uitstap naar Wolvega is veranderd naar Leiden. Ook daar is een oplaadpunt bij Van der Valk. Een paal van The New Motion met pasje.

de laadplaats was deze middag ge-ice-ed door mensen die er waren om een trouwbeurs op te zetten. Ik moest dan maar marginaal gaan parkeren op een van de invalidenplaatsen om toch bij de paal te kunnen. en dit voor amper 16A /230V ( gaf 7 km/uur):redface:
Na een uurtje hield ik het voor bekeken en dan maar op zuinige modus naar oosterhout gereden.
Vandaag nog leuke spullen gekocht in een "steampunk winkel " in Noordwijk.Victorian Dreams
 
de laadplaats was deze middag ge-ice-ed door mensen die er waren om een trouwbeurs op te zetten. Ik moest dan maar marginaal gaan parkeren op een van de invalidenplaatsen om toch bij de paal te kunnen. en dit voor amper 16A /230V ( gaf 7 km/uur):redface:
Na een uurtje hield ik het voor bekeken en dan maar op zuinige modus naar oosterhout gereden.
Vandaag nog leuke spullen gekocht in een "steampunk winkel " in Noordwijk.Victorian Dreams

Frank, al alle hints hier op het Forum over je aanstaande Steampunk outfit, verwachten we natuurlijk wel enige smakelijke foto's :)
(Pics or it didn't happen!)
 
Frank, al alle hints hier op het Forum over je aanstaande Steampunk outfit, verwachten we natuurlijk wel enige smakelijke foto's :)
(Pics or it didn't happen!)

het is nog niet af!
Ik ben nog aan een arm bezig en nog wat prularia. maar hier al een foto dan...
20150103_180121.jpg
20150103_180200.jpg
 
Uurtje geleden aangekomen bij de Efteling. 2 plaatsen vrij. Een outlander had 8kW geladen en was klaar, een zilveren Tesla stond nog te laden en had al 44kW geladen en 2 plaatsen vrij. Had hem naast de Tesla gezet, echter hij ging maar tot 7,3 kW en gaf aan dat er een aardlek storing was. Heb hem verplaatst naast die Outlander en ging 11 kW laden. Het laden is overigens gratis. Je kan met iedere kaart of RFID ding laden. Ik heb mijn toegangspas van de zaak geprobeerd en werkte ook.
f665be34f0a799c5e4acc28867eaffc1.jpg
affb4b6ddb317b0631e9ce2a9cdd1d92.jpg
1104d4195cdbb70e30c5c9c4b85e405e.jpg
 
Uurtje geleden aangekomen bij de Efteling. 2 plaatsen vrij. Een outlander had 8kW geladen en was klaar, een zilveren Tesla stond nog te laden en had al 44kW geladen en 2 plaatsen vrij. Had hem naast de Tesla gezet, echter hij ging maar tot 7,3 kW en gaf aan dat er een aardlek storing was. Heb hem verplaatst naast die Outlander en ging 11 kW laden. Het laden is overigens gratis. Je kan met iedere kaart of RFID ding laden. Ik heb mijn toegangspas van de zaak geprobeerd en werkte ook.
f665be34f0a799c5e4acc28867eaffc1.jpg
affb4b6ddb317b0631e9ce2a9cdd1d92.jpg
1104d4195cdbb70e30c5c9c4b85e405e.jpg

Ik ben zo jaloers op die TVR kentekens... Gisteren in Zwolle stond er ook eentje.
 
Gisteren is een medewerker van mij met zijn Zoë naar de Efteling gegaan, en toen waren alle 4 de plekken bezet door PHEV waarvan er 3 al vol waren. Hij is naar parkeerbeheer gelopen om te vragen of ze iets konden doen, omroepen oid aangezien hij de stroom nodig heeft om naar huis te geraken. Dit deden ze niet, echter ze gaven wel aan dat dit en proef was, en aangezien het altijd vol staat komen er 10 spoedig bij, dus totaal 14. Dat is goed nieuws! Of het gratis blijft, en of dat het 11kW laders worden is niet bekend. Eigenlijk moeten we ze een brief schrijven met uitleg over EV en PHEV en of ze anders de 4 huidige EV ONLY kunnen maken. Een PHEV kan prima af met een 3,6/7,2 kW lader als ze enkele uren bij de Efteling staan toch? Wij hebben gewoon de 11kW nodig.
 
Gisteren is een medewerker van mij met zijn Zoë naar de Efteling gegaan, en toen waren alle 4 de plekken bezet door PHEV waarvan er 3 al vol waren. Hij is naar parkeerbeheer gelopen om te vragen of ze iets konden doen, omroepen oid aangezien hij de stroom nodig heeft om naar huis te geraken. Dit deden ze niet, echter ze gaven wel aan dat dit en proef was, en aangezien het altijd vol staat komen er 10 spoedig bij, dus totaal 14. Dat is goed nieuws! Of het gratis blijft, en of dat het 11kW laders worden is niet bekend. Eigenlijk moeten we ze een brief schrijven met uitleg over EV en PHEV en of ze anders de 4 huidige EV ONLY kunnen maken. Een PHEV kan prima af met een 3,6/7,2 kW lader als ze enkele uren bij de Efteling staan toch? Wij hebben gewoon de 11kW nodig.
Laden bij de Efteling moet je toch vooraf reserveren?
 
Dat was zo, maar doen ze tegenwoordig niet meer.

Die 10 palen moeten ze aan de andere kant van het parkeerterrein zetten. Dan gaan alleen auto's laden die het écht nodig hebben. Niet alleen omdat je dan minder ver hoeft te lopen. Ik zal ze een mail sturen.

Mee eens. Ik vind er niks mis mee als de parkeerplaatsen met laadplekken juist verder weg staan. Is de kans op ICE-ing ook veel kleiner.