Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Mee eens. Ik vind er niks mis mee als de parkeerplaatsen met laadplekken juist verder weg staan. Is de kans op ICE-ing ook veel kleiner.

In geval van de Efteling niet helemaal waar. De voorkant zal als eerst vol staan, en als je dan EV of PHEV rijd, mag je naar voren rijden. Zeker op drukke dagen zullen er verkeersregelaars zijn, welke dan er voor zorg zullen dragen dat niet (PH)EV's niet zullen parkeren daar. Tevens als het vol zou staan, wil je wel even tussendoor kijken of er inmiddels plaats is, en dan is het wel fijn als het aan de voorkant is.

Ook kan ik me best voorstellen dat ze juist aan de voorkant makkelijker 110 kW kunnen krijgen (10x11kW) ipv achter op het parkeerterrein.
 
In geval van de Efteling niet helemaal waar. De voorkant zal als eerst vol staan, en als je dan EV of PHEV rijd, mag je naar voren rijden. Zeker op drukke dagen zullen er verkeersregelaars zijn, welke dan er voor zorg zullen dragen dat niet (PH)EV's niet zullen parkeren daar. Tevens als het vol zou staan, wil je wel even tussendoor kijken of er inmiddels plaats is, en dan is het wel fijn als het aan de voorkant is.

Ook kan ik me best voorstellen dat ze juist aan de voorkant makkelijker 110 kW kunnen krijgen (10x11kW) ipv achter op het parkeerterrein.
Smart Grid maken, dan heb je écht geen 110kW aan vermogen nodig.

Op 3x63A (43kW) kan je prima 10 aansluitingen maken. Je levert per paal minimaal 3x6A en levert maximaal 3x32A indien beschikbaar. Mooie controller er voor en je kan relatief goedkoop 10 auto's laden.
 
Smart Grid maken, dan heb je écht geen 110kW aan vermogen nodig.

Op 3x63A (43kW) kan je prima 10 aansluitingen maken. Je levert per paal minimaal 3x6A en levert maximaal 3x32A indien beschikbaar. Mooie controller er voor en je kan relatief goedkoop 10 auto's laden.

Cohere / Maxem.... Die lezen mee :) dus zullen best al een e-mail gereed hebben voor de Efteling ;)
 
Gisteren is een medewerker van mij met zijn Zoë naar de Efteling gegaan, en toen waren alle 4 de plekken bezet door PHEV waarvan er 3 al vol waren. Hij is naar parkeerbeheer gelopen om te vragen of ze iets konden doen, omroepen oid aangezien hij de stroom nodig heeft om naar huis te geraken. Dit deden ze niet,.

Hoe heeft hij nog kunnen laden dan? Heeft parkeerbeheer aldaar nog iets geregeld?
 
Gisteren is een medewerker van mij met zijn Zoë naar de Efteling gegaan, en toen waren alle 4 de plekken bezet door PHEV waarvan er 3 al vol waren. Hij is naar parkeerbeheer gelopen om te vragen of ze iets konden doen, omroepen oid aangezien hij de stroom nodig heeft om naar huis te geraken. Dit deden ze niet, echter ze gaven wel aan dat dit en proef was, en aangezien het altijd vol staat komen er 10 spoedig bij, dus totaal 14. Dat is goed nieuws! Of het gratis blijft, en of dat het 11kW laders worden is niet bekend. Eigenlijk moeten we ze een brief schrijven met uitleg over EV en PHEV en of ze anders de 4 huidige EV ONLY kunnen maken. Een PHEV kan prima af met een 3,6/7,2 kW lader als ze enkele uren bij de Efteling staan toch? Wij hebben gewoon de 11kW nodig.

Toch lijkt het me niet zo lastig om een goed model te bedenken. Wat als je het tarief verdubbelt vanaf 30 minuten nadat het laden stopt, EN het systeem een sms stuurt als het laden stopt?
 
Hoe heeft hij nog kunnen laden dan? Heeft parkeerbeheer aldaar nog iets geregeld?

Nee, parkeerbeheer niet. In het verleden moest je reserveren, en wisselen maar blijkbaar kwamen mensen niet opdagen om te wisselen in de middag. Waren volgens de parkeerbeheerder voornamelijk Outlanders die maling er aan hadden, en Tesla rijders kwamen altijd wel netjes afkoppelen. Dat deed me weer goed, want was niet zomaar een meneer die naar de mond praat, aangezien mijn medewerker een Zoë heeft, en niets over mijn Tesla oid had verteld. Geeft maar weer aan wat het verschil is tussen een Outlander en een Tesla rijder.

Hij was tussendoor even teruggelopen en gelukkig was er een plaats vrij gekomen. Precies de plek waar een Full EV had gestaan (meen een Leaf), de 3 PHEV stonden daar nog lekker niets te doen. 2 hadden 4kW geladen en eentje 8kW. Hij kon gelukkig terug naar huis, anders had hij naar Oosterhout gemoeten om aan 43kW te laden oid denk ik, en dan naar Zundert... Nu kon hij gewoon naar Zundert geraken....

- - - Updated - - -

Toch lijkt het me niet zo lastig om een goed model te bedenken. Wat als je het tarief verdubbelt vanaf 30 minuten nadat het laden stopt, EN het systeem een sms stuurt als het laden stopt?

Nu nog dat je met je App de laadsnelheid kan regelen, en heb je weer dat we massaal gaan tweaken om maar niet te hoeven verplaatsen ;) hebben allemaal boter op ons hoofd.... toch :)
 
Denk ook dat FEV zich beter realiseren dat het noodzakelijk kan zijn voor een FEV rijder om te laden. PHEV rijders kennen dat probleem niet:rolleyes:

Ben bang dat je gelijk hebt. Mensen die een FEV rijden zijn geheel afhankelijk van elektrisch laden en hebben zich dan ook voor de aanschaf in die materie verdiept. Zij realiseren zich dan ook veel beter wat het elektrisch rijden inhoudt. Ik vrees dat een zeer groot gedeelte van de PHEV rijders zich niet of nauwelijks verdiept heeft in het elektrisch rijden en daar dan ook niet zo "bewust" mee omgaat. Voor hen gaat het alleen om de bijtelling ... En als ze in kunnen pluggen, prima. Maar moet vooral niet te moeilijk worden allemaal ...

Ik vrees dat er nog heel wat opvoeding nodig is de komende jaren ...

Persoonlijk erger ik me iets minder aan die PHEV's (mits ingeplugd natuurlijk), zelfs al zijn ze volgeladen. Maar een ICE neerzetten op een laadplek daar kan ik echt héél slecht tegen. Boete voor parkeren op een laadplek door een niet (PH)EV zou overal gewoon gelijk moeten zijn aan de boete die geldt voor het parkeren op een invalide parkeerplaats (ik meen ca. € 370,-). Moet toch een goudmijn zijn om die bonnetjes uit te schrijven ....
 
... Moet toch een goudmijn zijn om die bonnetjes uit te schrijven ...
Dat is misschien wel het ultieme argument voor de instanties om tot handhaving over te gaan, Steven.
Het is waarschijnlijk dan wel een 100% boete die naar Leeuwarden (is geldafstortlocatie voor Den Haag) gaat. Een parkeerboete wordt verpakt als naheffing van parkeerbelasting en gaat dus naar de gemeente.
 
Maar ik begrijp de frustratie. Toen ik met mijn plug-in kennis maakte met het probleen ICE-en ben ik fanatiek in onze gemeente Winterswijk briefjes onder de wissers gaan stoppen, heb de agent in kwestie bij een laadpaal laten komen, heb de gemeente zover gekregen om alle borden te vervangen en ben regelmatig een discussie aangegaan met bestuurders. Maar het heeft effect gehad, het aantal keren dat er tegenwoordig ICE auto's staan is hier afgenomen. Mijn vrouw werd het zelfs een beetje moe, ook herkenbaar ;-)
 
Maar ik begrijp de frustratie. Toen ik met mijn plug-in kennis maakte met het probleen ICE-en ben ik fanatiek in onze gemeente Winterswijk briefjes onder de wissers gaan stoppen, heb de agent in kwestie bij een laadpaal laten komen, heb de gemeente zover gekregen om alle borden te vervangen en ben regelmatig een discussie aangegaan met bestuurders. Maar het heeft effect gehad, het aantal keren dat er tegenwoordig ICE auto's staan is hier afgenomen. Mijn vrouw werd het zelfs een beetje moe, ook herkenbaar ;-)

Ja, die van mij vond me ook maar een 'activist' met m'n briefjes op de ruiten van het QPark kantoortje, hahaha
 
Ik ben nog op zoek naar een kaartje (ontwerp) of iets dergelijks wat ik tig keer kan afdrukken en meenemen en eventueel onder de ruitenwissers achter kan laten. Ik heb ze hier wel eens voorbij zien komen, maar niet meer terug kunnen vinden. Kan iemand mij op de goede weg wijzen?
 
Ik ben nog op zoek naar een kaartje (ontwerp) of iets dergelijks wat ik tig keer kan afdrukken en meenemen en eventueel onder de ruitenwissers achter kan laten. Ik heb ze hier wel eens voorbij zien komen, maar niet meer terug kunnen vinden. Kan iemand mij op de goede weg wijzen?

Check de shop van The New Motion bij hen kun je gratis kaartjes bestellen voor ICE'ers en door EV bezette plekken. Ook is er een gratis laadschijf aan te vragen, wel zo sociaal!
 
Vandaag naar Jura (Zoetermeer) geweest. Hebben daar 2 laadpunten. Ik was vol, en had géén kabel bij, dus kon kW niet testen. Waren ook niet veel mensen aanwezig ivm Horeca Beurs ergens... Maar het clubhuis heeft ook goede koffie nu ;)

Dus van on-topic naar off topic in volgorde hieronder ;)
78ff684f5fcc37b472afca133229424b.jpg
e67506e6104dc5a2f63eea135f9a4c48.jpg
bdb83ed1e01b6966a20eda562a6f20d3.jpg

2844daee26923ae7a2c92fe54bb99749.jpg

60e287248f87b938cd3ce25424bd1167.jpg

14a2c7a08578338d2da63cddc20f2b4f.jpg
 
Last edited:
Check de shop van The New Motion bij hen kun je gratis kaartjes bestellen voor ICE'ers en door EV bezette plekken. Ook is er een gratis laadschijf aan te vragen, wel zo sociaal!

Die laadschijf ligt al weken in de auto ;). Maar verder zie ik niet de kaartjes die ik bedoel. Ik zoek kaartjes waarmee ik ICE'rs (en niet aangesloten PHEVérs) kan attenderen op het feit dat ze geparkeerd staan op een plaats die een andere doelstelling heeft. Ik geloof namelijk dat een groot deel van de ICE'rs "onbewuste ICE'rs" zijn. Voor de bewuste (lees structurele) ICE'rs moet ik nog even inspiratie opdoen. De wielklem gaat me wat ver (al begrijp ik 'm wel), maar A4'tjes en duck tape of een sticker is een mooie volgende stap als de kaartjes onder de ruitenwisser geen effect sorteren.

Edit: zoiets als dit, maar dan in het Nederlands: Blink courtesy notices
 
Last edited: