Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke spraakcommando's gebruiken jullie?

This site may earn commission on affiliate links.
Wel benieuwd naar, wat werkt goed in Nederlands of gewoon maar Engels doen ? Wat werkt voor geen meter ?
Waar vindt je een overzicht van de commando's ?
Had daar gisteren even naar gezocht, maar kon nou niet 1-2-3 goede praktische info vinden (met name NL).
 
Ik gebruik geen spraak commando’s. Ook niet op m’n laptop of telefoon. Ik gruw van het idee dat die apparaten de hele tijd meeluisteren. Helaas kan ik de microfoons niet echt uitzetten want dat wil ik wel gezien de gang van zaken bij de Googles en FB’s van deze wereld.
Maar dat zal wel erg ouderwets geredeneerd zijn....
 
Ik gebruik geen spraak commando’s. Ook niet op m’n laptop of telefoon. Ik gruw van het idee dat die apparaten de hele tijd meeluisteren. Helaas kan ik de microfoons niet echt uitzetten want dat wil ik wel gezien de gang van zaken bij de Googles en FB’s van deze wereld.
Maar dat zal wel erg ouderwets geredeneerd zijn....
In de Model 3 moet je eerst een knopje indrukken voordat hij naar spraakcommandos luistert.
 
In de Model 3 moet je eerst een knopje indrukken voordat hij naar spraakcommandos luistert.
Ja en op je iPhone moet je ook Siri aanzetten. Alleen ben ik een beetje wantrouwig en deze “knopjes” zijn software, geen harde elektrische onderbrekers. Er is weinig garantie dat de software ook werkelijk niet “meeluistert”. Zolang de bedrijven achter de software meer geld kunnen verdienen met meeluisteren dan zonder.....
 
Normaalgesproken staan alle interfaces van apparatuur bij mij op Engels, dus ook de Tesla. Maar dan lukt het niet om met spraakcommandos te bellen of te navigeren. Hij begrijpt domweg de uitspraak niet (begrijpelijk).

Speciaal voor spraakcommandos de interface van de Tesla nu op Nederlands gezet en ik heb er geen spijt van. Bel ... en Rij naar ... werken uitstekend.

Heb ook wel eens gezocht naar andere commando’s maar niets zinvols gevonden. Ik zou graag apps willen open en sluiten met spraak, maar dat werkt niet.
 
  • Like
Reactions: DriverX
Ja en op je iPhone moet je ook Siri aanzetten. Alleen ben ik een beetje wantrouwig en deze “knopjes” zijn software, geen harde elektrische onderbrekers. Er is weinig garantie dat de software ook werkelijk niet “meeluistert”. Zolang de bedrijven achter de software meer geld kunnen verdienen met meeluisteren dan zonder.....

Nee, maar ik reageerde op je opmerking dat je het niet gebruikt omdat je het niet vertrouwt. Als je zelfs denkt dat ze meeluisteren zonder het knopje in te drukken maakt het ook niet uit of je het gebruikt of niet.
 
Ja en op je iPhone moet je ook Siri aanzetten. Alleen ben ik een beetje wantrouwig en deze “knopjes” zijn software, geen harde elektrische onderbrekers. Er is weinig garantie dat de software ook werkelijk niet “meeluistert”. Zolang de bedrijven achter de software meer geld kunnen verdienen met meeluisteren dan zonder.....

Helemaal juist. Probleem is dat met 'stealth sms' op afstand jouw telefoon en de camera op je telefoon ook, zonder dat jij dat merkt, aangezet kunnen worden. Dan moet je consequent zijn en deze ook niet meer meenemen/gebruiken. Je camera kan je nog afplakken (zijn mooie schuifjes voor te koop), maar je microfoon afplakken maakt je telefoon wat zinloos. Idem voor PC/Laptop en Tablet...

<grin>
 
Helemaal juist. Probleem is dat met 'stealth sms' op afstand jouw telefoon en de camera op je telefoon ook, zonder dat jij dat merkt, aangezet kunnen worden. Dan moet je consequent zijn en deze ook niet meer meenemen/gebruiken. Je camera kan je nog afplakken (zijn mooie schuifjes voor te koop), maar je microfoon afplakken maakt je telefoon wat zinloos. Idem voor PC/Laptop en Tablet...

<grin>
Ja, het leven is niet makkelijk als je niet afgeluisterd wil (kunnen) worden !
Inderdaad accepteer ik compromissen, maar bij mij in huis geen ‘slimme’ spraakgestuurde apparaten zoals luidsprekers en CV controllers.
Een Tesla valt waarschijnlijk wel mee, maar veel van die goedkope ‘slimme’ spullen zijn wat mij betreft niet te vertrouwen. Al was het maar vanwege hun belabberde beveiliging.
Je moet de kat niet op het spek binden....
 
Hebben jullie een oplossing om bijvoorbeeld het verschil tussen een C en een K duidelijk te maken aan de auto?
Mijn vrouw heet Catherine, als ik het spraakcommando: bellen naar Catherine geef komt er in het scherm te staan: bellen naar Katrien.
Omdat er geen Katrien in mijn contacten staat werkt het bellen via spraakcommando dan helaas niet of de verkeerde persoon zou gebeld worden.
 
Hebben jullie een oplossing om bijvoorbeeld het verschil tussen een C en een K duidelijk te maken aan de auto?
Mijn vrouw heet Catherine, als ik het spraakcommando: bellen naar Catherine geef komt er in het scherm te staan: bellen naar Katrien.
Omdat er geen Katrien in mijn contacten staat werkt het bellen via spraakcommando dan helaas niet of de verkeerde persoon zou gebeld worden.
Wanneer je dan ''call catherine'' gebruikt lukt het wel. jje kan ''bel'' en ''call'' door elkaar gebruiken. De een voor nederlandse en de ander voor engelse opdrachten