Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Zit op deze set je zomerbanden op en op de Aero-Set je winterbanden. In de zomer heb je al meer range.
Ik wil ook in de zomer zo veel mogelijk range, soms vertrek ik vol en kom ik aan met 10 km over. En ik ga geen mooiere velgen kopen om dan trager te moeten rijden. Who cares hoe die dingen eruit zien. Tesla Aerovelgen dus, graag.
 
Maar misschien hier iemand met een tip voor een scherp geprijsde velg als extra voor de winter?
Borbet velgen zijn over het algemeen wat gunstiger geprijsd. Ik ben voor de combinatie
velgen 18" Borbet VTX silver
met banden Dunlop winter sport 5 gegaan.

Borbet VTX silver & Dunlop winter sport 5 - 1_.JPG

Bandenkeuze voornamelijk bepaald door deze testresultaten:
2017 AMS Performance 18 inch Winter Tyre Test - Tyre Reviews
2018 Autobild UHP Winter Tyre Test - Tyre Reviews
 
Eerste indruk: stiller dan de originele zomerbanden (Pilot Sport 4 Acoustic) :). Maar ze zijn nog helemaal nieuw natuurlijk.

Ik heb er inmiddels een paar honder kilometer op zitten met de Michelin Pilot Alpin 5 en ik heb ook sterk de indruk dat ze stiller zijn dan de originele zomerbanden. Bij het verbruik heb ik geen grote verscihillen opgemerkt, hoewel dat lastig te vergelijken is door de grote temperatuurschommeligen de afgelopen dagen.
 
Offtopic tip: Ga je 110 rijden ivm verbruik/kosten of om minder lang te hoeven laden? Met de superchargers is het namelijk over lange afstanden het snelste als je hard rijd (zie de vele video's hierover van TeslaBjörn).[/QUOTE said:
Als ik gegevens invoer bij Abetterrouteplanner dan kom ik toch echt op 110 ongeveer als sweetspot.
 
Borbet velgen zijn over het algemeen wat gunstiger geprijsd. Ik ben voor de combinatie
velgen 18" Borbet VTX silver
met banden Dunlop winter sport 5 gegaan.

View attachment 465400
Bandenkeuze voornamelijk bepaald door deze testresultaten:
2017 AMS Performance 18 inch Winter Tyre Test - Tyre Reviews
2018 Autobild UHP Winter Tyre Test - Tyre Reviews

Heb je toevallig ook een foto van deze velgen gemonteerd op de auto?
Ik zit ook naar deze velgen en winterbanden te kijken, echter wil ik dan de zomerbanden op de Borbet velgen zetten en de winterbanden op de Tesla velgen.
Mag ik vragen wat je kwijt was?
 
Aanstaande zaterdag heb ik de banden wissel bij de lokale Profile gepland staan. Wat is jullie ervaring met Tesla's op de brug zetten? Hebben deze toko's de rubberen jack pads zelf? Zijn die echt nodig?
Zelfde vraag voor mij, bij een Belgisch Profile Tire Center. Ik kan me voorstellen dat ze daar nog nooit een Model 3 op de brug gezet hebben. Is er iets speciaals dat ze moeten weten en wat ik zeker moet vermelden? Rubberen Jack Pads, wat is daar speciaal aan? En gaat er iets kapot als ze gewoon de auto optillen zoals eender welke andere auto?
 
Heb je toevallig ook een foto van deze velgen gemonteerd op de auto?
Ik zit ook naar deze velgen en winterbanden te kijken, echter wil ik dan de zomerbanden op de Borbet velgen zetten en de winterbanden op de Tesla velgen.
Mag ik vragen wat je kwijt was?
Niet gemonteerd, maar wel waarbij de velg er voor staat.Borbet 18inch VTX silver.jpg
De totaalprijs was €1440,-
Ik heb ook zitten denken om deze velgen in de zomer te gebruiken en de Aerowheels in de winter, maar aangezien de winter een kortere periode is, en de range voor mij toch altijd ruim voldoende is, wil ik het voordeel van het lagere energieverbruik in de zomer hebben. Dus de Borbets als wintervelgen.
 
Ik zie hier in deze thread prijzen voorbijkomen van 1400 à 1600 voor volledige sets inclusief montage. Ik heb nu bij een stuk of 5 bandenleveranciers prijzen gevraagd, en die zitten allemaal rond de 2000 euro voor 4 Nokians, velgen en druksensoren.

Zijn die Nokians zoveel duurder, of doe ik iets mis?
 
Ik zie hier in deze thread prijzen voorbijkomen van 1400 à 1600 voor volledige sets inclusief montage. Ik heb nu bij een stuk of 5 bandenleveranciers prijzen gevraagd, en die zitten allemaal rond de 2000 euro voor 4 Nokians, velgen en druksensoren.

Zijn die Nokians zoveel duurder, of doe ik iets mis?

Ik heb 4 Borbet Y Titan velgen, slotmoeren, TPMS sensoren en Nokian WR A4 gekocht voor < € 1400.
www.velgenland.nl
 
Kostprijs van de bandenboer (Monaco GP6 Silver / MICHELIN Pilot Alpin PA4):
* Velgen: 628€ (eBTW);
* TPMS: 196€ (eBTW),
* Banden: 1150€ (eBTW)
* Montage: 38€ (eBTW)
Totaal: 2022€ eBTW of 2447 (iBTW).

Arrgghh. Frustrerend: Ik hoor bij de bandenboer dat de Michelin Pilot Alpin PA4 (235/35 R 20 92W) is uitverkocht. Ze hebben nog geen datum gekregen wanneer die terug binnenkomen, mogelijk niet meer voor de winter.

Hij heeft nu twee andere opties voorgesteld:
* Continental TS860S (470€ voor 4 banden);
* Pirelli S0 W270S2 (750€ voor 4 banden);

Ik weet niet of er veel verschil is, maar gezien prijs lijkt Continental de juiste...

Enige input?
 
Arrgghh. Frustrerend: Ik hoor bij de bandenboer dat de Michelin Pilot Alpin PA4 (235/35 R 20 92W) is uitverkocht. Ze hebben nog geen datum gekregen wanneer die terug binnenkomen, mogelijk niet meer voor de winter.

Hij heeft nu twee andere opties voorgesteld:
* Continental TS860S (470€ voor 4 banden);
* Pirelli S0 W270S2 (750€ voor 4 banden);

Ik weet niet of er veel verschil is, maar gezien prijs lijkt Continental de juiste...

Enige input?
€470 voor 4x TS860S?? Welke bandenboer is dat? Klinkt veel te goedkoop, als ik bij webshops kijk kosten ze 300/stuk...
 
€470 voor 4x TS860S?? Welke bandenboer is dat? Klinkt veel te goedkoop, als ik bij webshops kijk kosten ze 300/stuk...

Inderdaad, heb het gewoon helemaal verkeerd genoteerd.
* Continental TS860S => 299€ per band (iBTW);
* Pirelli S0 W270S2 => 383€ per band (iBTW);
Ik weet niet waar mijn hoofd zat gisteren.

In ieder geval: als iemand iets zinnigs over deze twee banden kan zeggen: graag.