Mars1
Member
Ik rij al een jaar met de universele rond, nog nooit enige storing gehad.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Weet je ook hoeveel km ze ongeveer meegaan? Ik begreep dat de Michelin wat sneller op zijn dan Hankook.
Net zoals ieder ander.Ik rij al een jaar met de universele rond, nog nooit enige storing gehad.
Gebruiken jullie wel altijd banden met foam aan de binnenzijde van het loopvlak? Vroeger had ik dat niet maar viel mij bij nieuwe banden altijd het stuiter geluid op wat je hoort als je een voetbal laat stuiteren.Vorig jaar had ik de Michelin Primacy 3 erop liggen, maar die waren aan vervanging toe. As. woensdag komen er Michelin Pilot sport 4S. Ben benieuwd hoe die bevallen.
Nog niet gedaan. Kan je dat bij iedere garage laten doen?Gebruiken jullie wel altijd banden met foam aan de binnenzijde van het loopvlak? Vroeger had ik dat niet maar viel mij bij nieuwe banden altijd het stuiter geluid op wat je hoort als je een voetbal laat stuiteren.
Ik heb nu bij mijn winterbanden het foam laten aanbrengen. Was bij geen enkel merk leverbaar en bevalt mij uitstekend.
Ik heb het aan een paar bandenboeren gevraagd. Maar in principe durven ze het niet aan. De binnenzijde moet goed schoongemaakt worden. Zit namelijk grafietpoeder in. Bij mij zijn ze ontvet en voorgelijmd. Daarna zelfklevend schuim wat professioneel gebruikt wordt in aggregaten er in geplakt. Op mijn eigen verantwoording. Ik heb nu Continental winter 850 en 860 in 245-35-21 en 255-35-21 omdat ze er niet in hetzelfde type waren. 265 is niet verkrijgbaar. Ik meet 2dB minder bij deze banden op 100kmh tov conti sport contact. 59dB tov 61dB. Foam is ook dikker dan origineel. Bij een proefrit met een I Pace viel het bandengeluid mij direct op. Laatst met de E Tron is het mij niet opgevallen.Nog niet gedaan. Kan je dat bij iedere garage laten doen?
Bas, je weet dat er over juist dat ingeplakte schuim een draadje is geweest aan de US-kant?Ik heb het aan een paar bandenboeren gevraagd. Maar in principe durven ze het niet aan. De binnenzijde moet goed schoongemaakt worden. Zit namelijk grafietpoeder in. Bij mij zijn ze ontvet en voorgelijmd. Daarna zelfklevend schuim wat professioneel gebruikt wordt in aggregaten er in geplakt. Op mijn eigen verantwoording. Ik heb nu Continental winter 850 en 860 in 245-35-21 en 255-35-21 omdat ze er niet in hetzelfde type waren. 265 is niet verkrijgbaar. Ik meet 2dB minder bij deze banden op 100kmh tov conti sport contact. 59dB tov 61dB. Foam is ook dikker dan origineel. Bij een proefrit met een I Pace viel het bandengeluid mij direct op. Laatst met de E Tron is het mij niet opgevallen.
Link, or it's not thereBas, je weet dat er over juist dat ingeplakte schuim een draadje is geweest aan de US-kant?
Je maakt me nieuwsgierig!Bas, je weet dat er over juist dat ingeplakte schuim een draadje is geweest aan de US-kant?
Ik weet dat er hier al een aantal pagina's gesproken is over de "beste banden", voor eenieder is het heel persoonlijk wat "beste" inhoudt, de ene vindt comfort/geluid belangrijker, en de ander de slijtvastheid, en zo heeft iedereen een andere kijk op wat "beste" betekent.
Nu ben ik op zoek naar nieuwe zomerbanden op de 20 inch velgenset van de Model X, met name gericht op de slijtvastheid van de band. Uiteraard staat kwaliteit (en dus grip) altijd op 1 (!). Aangezien ik veel rijd (50.000 km per jaar) wil ik daarom ook niet krap ieder jaar bij de bandenboer staan voor een nieuwe set banden.
Ik lees veel positieve berichten over de Michelin banden. Zijn ze in mijn geval dan ook het meest geschikt? Of heeft iemand hier andere ervaringen?
Er zijn heel veel goede banden en bij Michelin betaal je vooral voor het merk.
Ik ga nu ook op 20 inch Michelines rijden, puur om het eens te proberen maar eigenlijk vind ik ze te prijzig.
Mijn winterbanden zijn echter zijn Continentals en die bevallen ook prima.