Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke zomerbanden hebben jullie er onder liggen?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu 42000 km op de originele banden gereden (Michelin Primacy 3 op de 19 inch velgen).
Euromaster had aanvankelijk de Pilot Sport 3 geoffreerd, maar die blijken 2 DB meer lawaai te maken volgens de specificaties.
Het lijkt erop als ik door dit draadje blader dat voorheen de Pilot Sport 3 de af fabriek standaard was en nu dus die stillere Primacy 3.
Goede keuze denk ik, ga maar niet met andere merken experimenteren en stiller wint bij mij van wat minder kilometers (als dat al het geval is).
 
Vorig jaar had ik de Michelin Primacy 3 erop liggen, maar die waren aan vervanging toe. As. woensdag komen er Michelin Pilot sport 4S. Ben benieuwd hoe die bevallen.
Gebruiken jullie wel altijd banden met foam aan de binnenzijde van het loopvlak? Vroeger had ik dat niet maar viel mij bij nieuwe banden altijd het stuiter geluid op wat je hoort als je een voetbal laat stuiteren.
Ik heb nu bij mijn winterbanden het foam laten aanbrengen. Was bij geen enkel merk leverbaar en bevalt mij uitstekend.
 
Ik heb net de originele fabrieksbanden (michelin Latitude) van mijn X laten vervangen na 42.000 km door Continental SportContact 5.
Ik had op alle vier de wielen de optie ContiSilent van Continental gevraagd, maar de bandenboer vond de maat van de voorste 2 niet direct beschikbaar bij zijn invoerder(s) in ContiSilent en had waarschijnlijk niet verwacht dat ik bij de ganse montage aanwezig wilde zijn en het actief zou opmerken. ;)
(Het is uiteraard ook gemarkeerd op de band zelf.)

Zodoende rijd ik met foambanden achteraan en niet-foambanden vooraan.

Ik kan dus het verschil ervaren.

Het geluidverschil is marginaal, maar toch hoorbaar. Ik zou het kunnen omschrijven als het afvijlen/verdoffen van een paar scherpe frequenties. Het is echt maar een heel klein verschil.

Qua kwaliteit en rijgedrag behoren deze Michelins en Continentals volgens testresultaten tot de beste keuzes. Gezien ik overstap van vrij versleten banden naar nagelnieuwe (excusez le mot) zou het voor mij niet objectief zijn om een oordeel te vellen welke nu beter rijdt. Voor mij was veeleer een keyfactor een band te kiezen die zo stil mogelijk is. Ik houd van de stilte van het elektrisch rijden en de schoonheid van muziek tijdens mijn ritten.
 

Attachments

  • A65C8B86-C922-4A65-9D44-8B6DF68FF70C.jpeg
    A65C8B86-C922-4A65-9D44-8B6DF68FF70C.jpeg
    361.3 KB · Views: 100
  • 3C50021E-9062-4B8F-B9CE-D843AF212576.jpeg
    3C50021E-9062-4B8F-B9CE-D843AF212576.jpeg
    431.6 KB · Views: 72
  • AB9AE87A-A2CA-4D5C-A0C3-B72298A207EF.jpeg
    AB9AE87A-A2CA-4D5C-A0C3-B72298A207EF.jpeg
    469.1 KB · Views: 84
  • 4EC44A21-4D2E-4AE0-908A-BB1190F37E0A.jpeg
    4EC44A21-4D2E-4AE0-908A-BB1190F37E0A.jpeg
    390.8 KB · Views: 74
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Gebruiken jullie wel altijd banden met foam aan de binnenzijde van het loopvlak? Vroeger had ik dat niet maar viel mij bij nieuwe banden altijd het stuiter geluid op wat je hoort als je een voetbal laat stuiteren.
Ik heb nu bij mijn winterbanden het foam laten aanbrengen. Was bij geen enkel merk leverbaar en bevalt mij uitstekend.
Nog niet gedaan. Kan je dat bij iedere garage laten doen?
 
Nog niet gedaan. Kan je dat bij iedere garage laten doen?
Ik heb het aan een paar bandenboeren gevraagd. Maar in principe durven ze het niet aan. De binnenzijde moet goed schoongemaakt worden. Zit namelijk grafietpoeder in. Bij mij zijn ze ontvet en voorgelijmd. Daarna zelfklevend schuim wat professioneel gebruikt wordt in aggregaten er in geplakt. Op mijn eigen verantwoording. Ik heb nu Continental winter 850 en 860 in 245-35-21 en 255-35-21 omdat ze er niet in hetzelfde type waren. 265 is niet verkrijgbaar. Ik meet 2dB minder bij deze banden op 100kmh tov conti sport contact. 59dB tov 61dB. Foam is ook dikker dan origineel. Bij een proefrit met een I Pace viel het bandengeluid mij direct op. Laatst met de E Tron is het mij niet opgevallen.
 
Last edited:
Ben er net op gewezen geweest door een andere bandencentrale dat ik “VOL” en “MO” banden gekregen heb. (Respectievelijk “VOLVO” en “MERCEDES ONLY”).
Volgende keer specifieer ik toch duidelijk dat het TO (Tesla Only) moeten zijn.
Het zou niet per definitie verkeerd zijn, maar er kunnen wel nuances gelegd worden in het lastenboek door de autofabrikant.

Ik heb mijn velgen laten beschermen door Alloygators.
 
Ik heb het aan een paar bandenboeren gevraagd. Maar in principe durven ze het niet aan. De binnenzijde moet goed schoongemaakt worden. Zit namelijk grafietpoeder in. Bij mij zijn ze ontvet en voorgelijmd. Daarna zelfklevend schuim wat professioneel gebruikt wordt in aggregaten er in geplakt. Op mijn eigen verantwoording. Ik heb nu Continental winter 850 en 860 in 245-35-21 en 255-35-21 omdat ze er niet in hetzelfde type waren. 265 is niet verkrijgbaar. Ik meet 2dB minder bij deze banden op 100kmh tov conti sport contact. 59dB tov 61dB. Foam is ook dikker dan origineel. Bij een proefrit met een I Pace viel het bandengeluid mij direct op. Laatst met de E Tron is het mij niet opgevallen.
Bas, je weet dat er over juist dat ingeplakte schuim een draadje is geweest aan de US-kant?
 
Bas, je weet dat er over juist dat ingeplakte schuim een draadje is geweest aan de US-kant?
Link, or it's not there :D
EDIT: sorry, niet leuk.
Weet je nog wat de essentie van dat draadje was? wel of niet doen.
Ik ben op zoek naar banden voor de 3 (19") met foam, maar die zijn niet te vinden, dus ik dacht ook maar te gaan avonturen met zelf plakken.
 
Last edited:
Ik weet dat er hier al een aantal pagina's gesproken is over de "beste banden", voor eenieder is het heel persoonlijk wat "beste" inhoudt, de ene vindt comfort/geluid belangrijker, en de ander de slijtvastheid, en zo heeft iedereen een andere kijk op wat "beste" betekent.

Nu ben ik op zoek naar nieuwe zomerbanden op de 20 inch velgenset van de Model X, met name gericht op de slijtvastheid van de band. Uiteraard staat kwaliteit (en dus grip) altijd op 1 (!). Aangezien ik veel rijd (50.000 km per jaar) wil ik daarom ook niet krap ieder jaar bij de bandenboer staan voor een nieuwe set banden.

Ik lees veel positieve berichten over de Michelin banden. Zijn ze in mijn geval dan ook het meest geschikt? Of heeft iemand hier andere ervaringen?
 
Ik weet dat er hier al een aantal pagina's gesproken is over de "beste banden", voor eenieder is het heel persoonlijk wat "beste" inhoudt, de ene vindt comfort/geluid belangrijker, en de ander de slijtvastheid, en zo heeft iedereen een andere kijk op wat "beste" betekent.

Nu ben ik op zoek naar nieuwe zomerbanden op de 20 inch velgenset van de Model X, met name gericht op de slijtvastheid van de band. Uiteraard staat kwaliteit (en dus grip) altijd op 1 (!). Aangezien ik veel rijd (50.000 km per jaar) wil ik daarom ook niet krap ieder jaar bij de bandenboer staan voor een nieuwe set banden.

Ik lees veel positieve berichten over de Michelin banden. Zijn ze in mijn geval dan ook het meest geschikt? Of heeft iemand hier andere ervaringen?


Er zijn heel veel goede banden en bij Michelin betaal je vooral voor het merk.
Ik ga nu ook op 20 inch Michelines rijden, puur om het eens te proberen maar eigenlijk vind ik ze te prijzig.
Mijn winterbanden zijn echter zijn Continentals en die bevallen ook prima.
 
Er zijn heel veel goede banden en bij Michelin betaal je vooral voor het merk.
Ik ga nu ook op 20 inch Michelines rijden, puur om het eens te proberen maar eigenlijk vind ik ze te prijzig.
Mijn winterbanden zijn echter zijn Continentals en die bevallen ook prima.

Niet helemaal mee eens. Ik vind dat voor krachtige wagens Michelin met de Super Sport al duidelijk vooraan lag en met de 4s zijn ze nog een stapje verder.

Voor mij momenteel simpelweg de beste keuze.