Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wat zijn zowat de grootste verschillen? Merk je veel 'improvements'?

De New gen stoelen zitten beter, verder dan vanaf de fabriek vanuit de overkant (500 mtr, 2 verkeerslichten) op groene platen van Tesla ben ik niet gekomen.
Wel is het dashboard anders qua layout en zit de richtingaanwijzer weer op de juiste plaats.

Ik weet wel dat sinds ik op de "oude" nieuwe achterbanden heb deze opeens weer enorm veel houvast heeft, een enorm verschil in vergelijking met de oude "met 0,5 mm boven de slijtindicators" of de nieuwe!

Ik zal het wel melden hoe de nieuwe het gaat doen en wat nu het echte verschil is.
Weet wel dat ik met de mijne eigenlijk geen problemen gehad dus ik denk dat mijn classic (mag dat?, Maart 2014) al aardig verbeterd was.

Als ik niemand tot last ben rij ik wel eens, heerlijk stoeiend door de polder, minimaal remmend maximaal klevend door de bochten en weer kort de pedal to the metal.
Toen de banden achter bijna op waren moest ik regelmatig van de Kw pedal om het kwispelen te stoppen.

Het beste zit je dan alleen in de MS, vol geconcentreerd en geen "kritiek" krijgend.
Iemand naast je leid je af maar die momenten zijn spaarzaam.

Ik heb nooit een auto gehad die dat tot nu toe zo feilloos doet, maar die zijn er echt wel maar niet voor die prijs!

Dus, 21" velgen en zo goed als nieuwe banden is fantastisch rijden.

Ik ga met mijn nieuwe op de 19" cyclone het meteen zodra het kan ook proberen maar zal het verschil wel voelen.

Ik denk dat de P90D op 19" onder zal doet voor de P85 op 21".
Door het veel meepakken van vluchtheuvel randen zijn mijn huidige 21" hier en daar wat beschadigd en heb daarom voor de minder mooie Cyclones gekozen.
Ik kom er pas echt achter of het inderdaad minder lekker rijdt door dan ook echt uit te proberen, wie weet moet ik snel weer terug naar de 21".

Ik heb meerdere keren gelezen dat er echt verschil is , dus nu "geduldig" afwachten tot 2-1. [emoji51][emoji51][emoji51]
 
Dus, 21" velgen en zo goed als nieuwe banden is fantastisch rijden.

Ik ga met mijn nieuwe op de 19" cyclone het meteen zodra het kan ook proberen maar zal het verschil wel voelen.

Ik denk dat de P90D op 19" onder zal doet voor de P85 op 21".
Door het veel meepakken van vluchtheuvel randen zijn mijn huidige 21" hier en daar wat beschadigd en heb daarom voor de minder mooie Cyclones gekozen.
Ik kom er pas echt achter of het inderdaad minder lekker rijdt door dan ook echt uit te proberen, wie weet moet ik snel weer terug naar de 21"...
Gefeliciteerd, Harry.

Waarom niet 'gewoon' de wielen wisselen tussen de twee auto's? Zelfs de TPMS sensoren zijn waarschijnlijk compatible.
Voor het mooie kun je de 21" velgen nog laten refurbishen en je bespaart nog steeds duizenden euro's.
 
Het overwegen waard.
Hij staat te koop met de 21"
Maar in Januari weet ik hoe de 19" velgen rijden en mocht ik de oude 21" willen gebruiken dan kan ik toch tijdelijk op m'n 19" winterbanden set rijden.
Maar denk dat de sensors niet uitwisselbaar zijn want denk dat de huidige, alleen op druk of niet "op druk" in vergelijking met de nieuwe die de echte druk doorgeven.
 
Er zijn zelfs mensen (potentiele kopers van je 'oude') die liever GEEN 21" wielen hebben...
Er zijn maar twee soorten sensoren, op basis van VIN/productiedatum moet daar wel achter te komen zijn. Empirisch ook wel trouwens, maar dan zitten ze hoogstwaarschijnlijk al op de auto.
 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christoffel_(heilige)

Een klein plaatje met Christoffel er op is voldoende hoor..:cool:

Ik lees net overigens dat in Roermond de enige st. Christoffel kathedraal ter wereld is....
Misschien een idee om daar een keer een wijwater inzegening te regelen voor een groep Tesla's... en dan meteen doorrijden naar Serious R voor een donatie in de stijl van Paul?:wink:

Christoffel werkt uitstekend. Heb ik altijd in de auto liggen en nog nooit een ongeluk gehad!

Deze had mijn grootvader meer dan 50 jaar geleden al in zijn VW Kever (toen nog sociaal geaccepteerd) liggen en kan nog wel een paar decennia dienst doen (totdat alle auto's zelfrijzend zijn geworden).

image.jpg
image.jpg


On topic: Maar ik weet niet of een Christoffel ook de wachttijd kan verkorten... :redface:
 
Christoffel werkt uitstekend. Heb ik altijd in de auto liggen en nog nooit een ongeluk gehad!

Deze had mijn grootvader meer dan 50 jaar geleden al in zijn VW Kever (toen nog sociaal geaccepteerd) liggen en kan nog wel een paar decennia dienst doen (totdat alle auto's zelfrijzend zijn geworden).

View attachment 103459 View attachment 103460

On topic: Maar ik weet niet of een Christoffel ook de wachttijd kan verkorten... :redface:

misschien is dit wel interessant voor een nieuw topic.
Ik heb ruim 30 jaar enkele Christoffels, een beertje en een vriendschapsbandje in de auto liggen. Het gaat als allerlaatste uit de auto en als eerste weer in de nieuwe auto.
de Christoffels ook van mijn grootmoeder gekregen toen ik 18 was en mijn eerste auto (ook een kever) had gekocht.
Morgen zal ik er eens een foto van nemen.

ik heb hierover een nieuw draadje gestart.
Wie heeft welke geluksbrenger in zijn auto?
 
Last edited:
Met een dikke spijker vastgezet?
Bij mij ligt deze Heilige los in de auto omdat de kleeflaag van het metalen plaatje voor de magneet telkens los komt.
Zal ik nu ook maar een spijker pakken?[emoji4]

Denk dat deze aan de sleutelbos gehangen heeft en dat het oogje in de loop der jaren wat uitgesleten is. ;-)

Bij mij ligt hij gewoon in het handschoenenkastje. Zal toch ook wel effect hebben, of moet hij mee kunnen kijken...?
 
Afgelopen vrijdag 4 december om 17:00 was het moment van de aflevering van onze 2de Taz. We hadden geregeld dat het iets later dan de gebruikelijke 16:00 kon ivm met (overvolle) agenda's. - Dank aan de DS - .
Met de Taz op AP naar Tilburg gereden en daar ca. 10 minuten te laat aangekomen. Tijdens de rit werden nog gebeld door DS Thomas, dat hij er niet zelf bij kon zijn, maar een collega de levering zou waarnemen.
Voor de deur de auto aan de lader geplaatst (omdat het kan...) en naar binnen gegaan.
Werden daar plezierig ontvangen door 2 heren die van onze komst op de hoogte waren. Zij gaven aan dat wij waarschijnlijk meer zouden weten over de S dan zij, en dat we altijd konden solliciteren naar een positie bij Tesla. Het gesprek zat al snel op de salaris-topic. Waarbij zij aangaven dat ze voornamelijk met Marsen en Snickers werden betaald. De toon was gezet.
Na een koffie te hebben genuttigd volgde een korte " rondleiding" van de assemblage. Dit blijft toch leuk om te zien.
Daarna was het tijd om de nieuwe telg in het gezin te gaan zoeken. Zij was, samen met nog een aantal andere soortgenoten, aan het chillen in de grote speelhal....

Twee van de S-en stonden onder een doek. - verstoppertje spelen? - doet me denken aan terug komst van een schoolreisje; allemaal verstoppen onder de stoelen -
Op de meest linker lagen 3 ....... Snickers !

Nadat we de Taz 2 hadden voorzien van haar naam, konden we op pad. Gebroederlijk zijn we toen in colonne naar huis gereden.

The Taz kopie.png


Tesla's ophalen : Het blijft een unieke ervaring.

Bijgaand wat sfeer impressies.

Op de terugweg nog even langs SuC Oosterhout voor een Happy Meal.

Beeld-06-12-2015-12-08-05.jpg


IMG_0617.jpg


IMG_0623.jpg
 
Last edited:
Toen ze mij belden ben ik de weg overgestoken en stond de MS niet in het rijtje.
Hij kwam aangereden, werd overhandigd en heb dus de onthulling en "Factory Tour met Snickers" gemist.
Zal hen er nog op wijzen dat ik daar nog recht op heb, althans de Tour!
 
Afgelopen vrijdag 4 december om 17:00 was het moment van de aflevering van onze 2de Taz. We hadden geregeld dat het iets later dan de gebruikelijke 16:00 kon ivm met (overvolle) agenda's. - Dank aan de DS - .
Met de Taz op AP naar Tilburg gereden en daar ca. 10 minuten te laat aangekomen. Tijdens de rit werden nog gebeld door DS Thomas, dat hij er niet zelf bij kon zijn, maar een collega de levering zou waarnemen.
Voor de deur de auto aan de lader geplaatst (omdat het kan...) en naar binnen gegaan.
Werden daar plezierig ontvangen door 2 heren die van onze komst op de hoogte waren. Zij gaven aan dat wij waarschijnlijk meer zouden weten over de S dan zij, en dat we altijd konden solliciteren naar een positie bij Tesla. Het gesprek zat al snel op de salaris-topic. Waarbij zij aangaven dat ze voornamelijk met Marsen en Snickers werden betaald. De toon was gezet.
Na een koffie te hebben genuttigd volgde een korte " rondleiding" van de assemblage. Dit blijft toch leuk om te zien.
Daarna was het tijd om de nieuwe telg in het gezin te gaan zoeken. Zij was, samen met nog een aantal andere soortgenoten, aan het chillen in de grote speelhal....

Twee van de S-en stonden onder een doek. - verstoppertje spelen? - doet me denken aan terug komst van een schoolreisje; allemaal verstoppen onder de stoelen -
Op de meest linker lagen 3 ....... Snickers !

Nadat we de Taz 2 hadden voorzien van haar naam, konden we op pad. Gebroederlijk zijn we toen in colonne naar huis gereden.

View attachment 103509

Tesla's ophalen : Het blijft een unieke ervaring.

Proficiat met nummer 2 !