Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik werk vrij veel, en wil mijn weinige vrije tijd dan ook met nuttige dingen vullen zoals wat met de kinderen bezig zijn. Een robotmaaier was dus een logische keuze. Ik heb ongeveer 2000 m2 gazon en heb de robomow rs630 lopen. Resultaat is heel mooi, maar helaas is de maaier tot nu toe 7 (!) keer binnen geweest ter reparatie, is de lader al eens vervangen geweest en is de laadkop op het basisstation ook al eens vervangen. Het moment dat de garantie over is , en hij faalt koop ik mij een husqvarna. Naar het schijnt degelijker...

Ter info: dit alles tijdens een periode van 2.5 jaar, en ter herstelling is ie telkens een kleine maand weg...
 
Mag ik vragen welke modellen jullie hebben? Ik maai nu met een husqvarna rider en zou best wel de boel willen automatiseren. Ik hoor echter wisselende geluiden over de betrouwbaarheid. Ik heb ongeveer 4000 m2 gazon met heel veel slootkanten in een veenweidegebied.

4000 m2 is veel voor een robotmaaier. Ik heb twee Husqvarna 220AC die een tuin van 250 en 800 m2 uitstekend bijhouden. Het maximum voor een 220AC is 1800 m2.
Betrouwbaarheid is uitstekend. Staan het hele jaar, m.u.v. 4 wintermaanden, dag en nacht buiten. Hebben nu 6000 maaiuren en het onderhoud is beperkt tot kleinigheden en een nieuwe accu in iedere maaier. Gemiddeld gaan de accu's (178 euro incl. onderhoudsbeurt) ruim 3000 laadbeurten mee. Van één maaier, gebruikt gekocht, heb ik het laaddek vervangen.

Is er wat aan de hand, dan helpt de dealer (Rijkhoff in Wormerveer) onmiddellijk. Kan er letterlijk op wachten. Ook als ik weer eens de begrenzingsdraad - deze zit onder de grond - onbewust heb kapotgemaakt, komt de monteur de volgende morgen thuis om de plaats van de breuk met een speciaal meetinstrument te localiseren.
 
Last edited:
Die van mij hoeft maar 150m te doen. Vind het direct na de Tesla en de vaatwasser de beste uitvinding in jaren.



Er zijn genoeg accu leveranciers die je een Li-ion accu op maat kunnen verkopen met een kleine bescherming tegen diepte ontlading.

Helemaal eens wat betreft uitvinding. 40 keer per jaar maaien of drie keer per jaar mesjes vervangen, de afweging was simpel.

Als deze accu op is zal ik eens shoppen voor een betere. Zo duur is ie nou ook weer niet.

- - - Updated - - -

Ik werk vrij veel, en wil mijn weinige vrije tijd dan ook met nuttige dingen vullen zoals wat met de kinderen bezig zijn. Een robotmaaier was dus een logische keuze. Ik heb ongeveer 2000 m2 gazon en heb de robomow rs630 lopen. Resultaat is heel mooi, maar helaas is de maaier tot nu toe 7 (!) keer binnen geweest ter reparatie, is de lader al eens vervangen geweest en is de laadkop op het basisstation ook al eens vervangen. Het moment dat de garantie over is , en hij faalt koop ik mij een husqvarna. Naar het schijnt degelijker...

Ter info: dit alles tijdens een periode van 2.5 jaar, en ter herstelling is ie telkens een kleine maand weg...

Mijn Husqvarna heeft eigenlijk alleen maar problemen gehad met de batterij die uitgeput raakte. Ik moest wel laatst de plastic schijf vervangen waar de mesjes aan zitten. Kostte maar een paar tientjes en een kwartiertje werk. 'Graaier' doet drie keer per week 's nachts zijn werk terwijl ik lekker slaap.
 
Goed heren lastig hoor dan maar grof geschut inzetten...

image.jpeg
 
Oké, oké, ik zal op houden. :rolleyes:

Om weer on-topic te komen; ik de afspraak in Tilburg, "die mijn leven nooit meer hetzelfde laat zijn", staan voor volgende week dinsdag. Het hele gezin gaat mee om er getuige van te zijn. Dus nog 5 nachtjes slapen en dan mag ik bij de "echte mannen" meepraten! :cool:
 
Voor alle maaiers hier, heb ik alvast het eerste nummer dat jullie +11 door de boxen van jullie nieuwe Tesla kunnen laten knallen...


- - - Updated - - -

Wie dacht dat wachten niet leuk kon zijn. Hier op het forum wordt zoveel leute gemaakt dat het wachten een plezier wordt.
 
Last edited by a moderator:
Ben het helemaal met Harry eens. Alle grasmaaifans graag naar t Husqvarna forum, kunnen we t hier weer over de Tesla hebben. Met heel veel geluk is mijn wachttijd vanaf volgende week voorbij:love:

Puh! Jullie zijn gewoon jaloers omdat jullie nog ouderwets achter zo'n grasmaaier moeten aanlopen op zondag. Terwijl die van ons op autopilot zijn werk doet.