Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben alleen een beetje bezorgd voor de "piep" die meerderen hier al constateren bij de D versies

Even voor de volledigheid. De beide motoren "hoor" je wel in de vorm van een lichte piep/ zoem. Dit is ook niet het probleem of niet storend. Echter bij de genoemde snelheden (123-126 km/u) wordt de piep dusdanig hoog dat deze, wat mij betreft, irriterend is. De auto is net nieuw dus wellicht wordt het beter. Vanmorgen heb ik namelijk ook 124 op autopilot gereden en toen, met radio aan, niet echt iets gemerkt.
 
ALs ik eenmaal iets van een geluidje vernomen heb, in welke auto dan ook, dan ben ik altijd extra gefocust op dat enkele geluidje en daardoor lijkt het dan altijd meer en meer aanwezig dan ooit tevoren.
Ik heb geen piep, maar wel de brom. Die wordt binnenkort door het SeC verholpen :)
Daarnaast lijkt het er op, dat de auto meer geluid maakt na een lange rit van bijvoorbeeld 100 km. Banden en motorgeluiden zijn in mijn beleving dan meer aanwezig.

Ach, er is over iedere andere auto ook wel iets om over te zeuren blijven! Buiten wat kleinigheidjes om, blijft mijn S een fantastische wagen :)
 
Even voor de volledigheid. De beide motoren "hoor" je wel in de vorm van een lichte piep/ zoem. Dit is ook niet het probleem of niet storend. Echter bij de genoemde snelheden (123-126 km/u) wordt de piep dusdanig hoog dat deze, wat mij betreft, irriterend is. De auto is net nieuw dus wellicht wordt het beter. Vanmorgen heb ik namelijk ook 124 op autopilot gereden en toen, met radio aan, niet echt iets gemerkt.

Ok duidelijk, het is dus iets anders dan het gewone electro motor geluid .
Dat zal dan vast de nieuwigheid zijn zoals je aangeeft :biggrin:
 
Morgen kan ik de nieuwe eigenaar heel blij gaan maken met mijn "vorige" Tesla.

Gelukkig kan ik op 1 maart al mijn nieuwe Tesla gaan ophalen in Tilburg.

9 november besteld. Dus ca. 3,5 maand geduld gehad. Het is het waard.
Je bent heel welkom morgen René.
Rij gewoon de pont op, zeg wel dat je met de auto van Wim bent. Als je van de pont af bent, rechtsaf en 100 meter doorrijden tot aan de boerderij.
Koffie staat klaar.
 
Nog een paar uur slapen en dan... :) :)

Mijn DS maakte me nog hebberiger door om 17:30 nog ff deze foto te mailen met subject "ff pesten" :)

image.png


Rrrrr
 
Een tip voor ongeduldige mensen: Tesla heeft ook demo-auto's en inventory (new) staan. Die willen ze graag voor het einde van het kwartaal verkopen.
Dus als je een auto wilt, soms met korting, dan kun je binnen enkele dagen wegrijden. Je moet niet te kieskeurig zijn rondom de configuratie.

Ik denk zelf dat mensen met dit soort bedragen toch vaak wat kieskeurig zijn rondom de configuratie (ik ben het in ieder geval wel). Je kunt natuurlijk altijd een gelukstreffer hebben maar overall doe je meestal altijd wel ergens een concessie.