Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ahhh, je bedoeld dat ze ook per schip verder gaan, ik ging eigenlijk uit van trein, geen idee waarom, maar binnenvaar klinkt wel logisch ook... Ach maakt allemaal niet uit, nog 3 weekjes :)
Schepen zoals de Maersk Montana komen absoluut niet in Tilburg. Ik weet niet exact waarom ze vanuit Antwerpen niet naar Tilburg gaan maar het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de Montana andere containers (waar geen teslas in zitten) in Antwerpen dropped - en vervolgens alle Tesla's (niet alleen de Nederlandse) in Rotterdam.
 
Schepen zoals de Maersk Montana komen absoluut niet in Tilburg. Ik weet niet exact waarom ze vanuit Antwerpen niet naar Tilburg gaan maar het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de Montana andere containers (waar geen teslas in zitten) in Antwerpen dropped - en vervolgens alle Tesla's (niet alleen de Nederlandse) in Rotterdam.
Er loopt wel een binnenvaart lijn tussen Rotterdam en Tilburg (Rotterdam - Tilburg), had ook niet verwacht dat zo'n groot containerschip naar Tilburg zou varen. Het hele transport kan vast nog verder geoptimaliseerd en daarmee levering uiteindelijk toch sneller. Het stuk van Fremont naar boot in de US duurde ook weken. Maar nogmaals, het maakt nu niet meer zoveel uit, ik vond het wel heel leuk om in de wachttijd een beetje dat schip te kunnen volgen, dit soort tracking zal vast in de toekomst ook nog wel wat nauwkeuriger worden, leuk allemaal.
 
Mijn MS is op de 29/1 bevestigt; hij staat nu al vrij lang op "Uw Tesla-bestelling is bevestigd en ingepland voor productie in onze fabriek." Even gekeken op de Engelstalige fora en daar zie ik de orders er doorvliegen.. kan het zijn dat ze nu al voorrang geven aan US orders?
 
Wanneer nemen ze contact op voor een definitieve afleverdatum en info over meldcode/ kenteken ivm verzekering?
Je krijgt een belletje zodra de auto in Tilburg is aangekomen om afleverafspraak te maken. Kenteken is ca. 3 dagen voor aflevering bekend. Denk dat je dan ook je meldcode wel krijgt. Overigens kun je ook offertes voor de verzekering zonder meldcode en kenteken opvragen.
 
  • Like
Reactions: iWill