Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
f532f2854dd8f428bd17ff3d363f2dfa.jpg


Het gaat voorbij. En kun je je een vrediger zondag voorstellen dan dit? Rustig 12 km/uur laden op (eerste) bestemming.
Zucht, ik herken het gevoel.........Tessie aan de UMC, kindjes in het zwembad, moeders met een boek, en ik met een kopje Nederlandse koffie, een telegraafje en m'n Macbook op het terras in de schaduw.......
 
Dan ben ik toch niet de enige die hier stilaan gek aan het worden is.
Moet nog tot 17/8 wachten, en ga begin augustus nog op vakantie.
Verder zit ik veel te lezen en opzoeken, filmpjes voor de duizendste keer bekijken op youtube, ...
Wat kan de tijd toch traag gaan als je iets zo graag wil! :crying:

Respect voor degenen die er nog langer op hebben moeten wachten!!:biggrin:

Ik heb 1 jaar moeten wachten (geleverd nov 2013) er waren ook mensen die hem in Europa 3 maanden eerder dan ik kregen, maar die dik 3 jaar gewacht hebben [emoji33]
 
Ik heb gisteren op de NL website van Tesla een configuratie ingevuld op de P85D incl +5Kw + Software tbv het extra vermogen.
Nu wordt de levertijd "Eind December"

Maakt het fiscaal iets uit indien deze bij bestelling begin Januari wordt geleverd?

Als iemand het me kan vertellen hoor ik het graag
 
Ik heb gisteren op de NL website van Tesla een configuratie ingevuld op de P85D incl +5Kw + Software tbv het extra vermogen.
Nu wordt de levertijd "Eind December"

Maakt het fiscaal iets uit indien deze bij bestelling begin Januari wordt geleverd?

Als iemand het me kan vertellen hoor ik het graag

MIA (En vroeger VAMIL en KIA) is afhankelijk van de besteldatum.
Bijtelling is afhankelijk van je daadwerkelijke levertijd.

Ik had die van mij in 2013 besteld en dus recht op de MIA, KIA en VAMIL van dat jaar.
Echter omdat de auto pas in 2014 werd geleverd moet ik wel 4% bij tellen (dat was in 2013 nog 0%).
 
MIA (En vroeger VAMIL en KIA) is afhankelijk van de besteldatum.
Bijtelling is afhankelijk van je daadwerkelijke levertijd.

Ik had die van mij in 2013 besteld en dus recht op de MIA, KIA en VAMIL van dat jaar.
Echter omdat de auto pas in 2014 werd geleverd moet ik wel 4% bij tellen (dat was in 2013 nog 0%).

Ik had levering in Maart 2014 dus ook 4%.

Ben inmiddels wat wijzer betreffende aanschaf van een nieuwe.

Volgens de Autobrief wordt 2016 het laatste jaar dat we bijtelling van 4% hebben over het volledige aanschafbedrag, leveringen vanaf 1-1-2017 vallen dan onder het 4% tarief tot 50K.
Alles er boven valt in het nieuwe bijtel tarief van 22%


Heb het altijd al een melkkoe gevonden van de overheid.
Dat de limitatie er in komt is jammer maar gelukkig hebben we nog tijd om tegen het huidige tarief een nieuwe T aan te schaffen.

De andere regelingen zijn minder interessant behalve de versnelde afschrijving.
 
Ik had levering in Maart 2014 dus ook 4%.

Ben inmiddels wat wijzer betreffende aanschaf van een nieuwe.

Volgens de Autobrief wordt 2016 het laatste jaar dat we bijtelling van 4% hebben over het volledige aanschafbedrag, leveringen vanaf 1-1-2017 vallen dan onder het 4% tarief tot 50K.
Alles er boven valt in het nieuwe bijtel tarief van 22%


Heb het altijd al een melkkoe gevonden van de overheid.
Dat de limitatie er in komt is jammer maar gelukkig hebben we nog tijd om tegen het huidige tarief een nieuwe T aan te schaffen.

De andere regelingen zijn minder interessant behalve de versnelde afschrijving.

Of een X :rolleyes:
 
15-05 : besteld en bevestigd
11-06 : effectief in productie
22-06 : uit productie
08-07 : DS meldt dat de 3 delen net onderweg zijn van Fremont naar New York

S85 - Titanium - pano - 19" - next gen grey - obeche wood matte - alcantra black - air suspension
De onze is op 21-16 uit productie gerold. Dus ze zullen wel op dezelfde boot zitten.
Ik ben dan op het forum naar de transporttijden gaan zoeken.
Dan bestaat er natuurlijk nog zo'n site als Marine Traffic. Hier kan je de routes van alle boten volgen, en dan ook de eigenschappen van de boten opvragen.
Met wat puzzelen tot de conclusie gekomen dat onze Tesla op de Maersk Missouri zat. Die is gisteravond aangekomen in Rotterdam.(kan natuurlijk compleet fout zijn)
Verwacht dus over een paar dagen terug een statusupdate te krijgen.
SPANNEND :biggrin:
 
De onze is op 21-16 uit productie gerold. Dus ze zullen wel op dezelfde boot zitten.
Ik ben dan op het forum naar de transporttijden gaan zoeken.
Dan bestaat er natuurlijk nog zo'n site als Marine Traffic. Hier kan je de routes van alle boten volgen, en dan ook de eigenschappen van de boten opvragen.
Met wat puzzelen tot de conclusie gekomen dat onze Tesla op de Maersk Missouri zat. Die is gisteravond aangekomen in Rotterdam.(kan natuurlijk compleet fout zijn)
Verwacht dus over een paar dagen terug een statusupdate te krijgen.
SPANNEND :biggrin:

Weet je zeker dat ie al op de boot stond? Meestal doet de auto er al 2 a 3 weken over om van de oostkust naar de westkust te gaan.
De boot doet er daarna nog een week over om in Rotterdam te komen. Daarna door douane en dan naar Tilburg.

Als alles goed gaat zou het in 4 weken kunnen maar in 2 weken is echt wel heel snel en geloof ik (helaas voor jou) niet
 
Bestelling bevestigd 24-05-2015. Verwachte levering: eind juli.
Vandaag doorgekregen afhalen in Tilburg vanaf 05-08-2015. Helaas ben ik dan nog op vakantie.
Afspraak voor afhalen nu gemaakt op maandag 10-08-2015 om 12:00u. Nog even ontspannen op vakantie en dan gaat het eindelijk gebeuren!
 
Weet je zeker dat ie al op de boot stond? Meestal doet de auto er al 2 a 3 weken over om van de oostkust naar de westkust te gaan.
De boot doet er daarna nog een week over om in Rotterdam te komen. Daarna door douane en dan naar Tilburg.

Als alles goed gaat zou het in 4 weken kunnen maar in 2 weken is echt wel heel snel en geloof ik (helaas voor jou) niet

Natuurlijk weet ik dat niet zeker! Maar ik moet toch iets doen om mijn tijd om te krijgen. Kan niet 24 op 24 met mijn werk bezig zijn.
Alles lezen en bekijken van Tesla is op dit moment zowat de enige hobby.
Nogmaals, respect voor iedereen die meer dan een jaar hebben moeten wachten. Ik loop nu al tegen de muren op!!! :tongue:
 
Bestelling bevestigd 24-05-2015. Verwachte levering: eind juli.
Vandaag doorgekregen afhalen in Tilburg vanaf 05-08-2015. Helaas ben ik dan nog op vakantie.
Afspraak voor afhalen nu gemaakt op maandag 10-08-2015 om 12:00u. Nog even ontspannen op vakantie en dan gaat het eindelijk gebeuren!

Je had ook je vakantie kunnen verzetten....,'wink'
 
Ik had levering in Maart 2014 dus ook 4%.

Ben inmiddels wat wijzer betreffende aanschaf van een nieuwe.

Volgens de Autobrief wordt 2016 het laatste jaar dat we bijtelling van 4% hebben over het volledige aanschafbedrag, leveringen vanaf 1-1-2017 vallen dan onder het 4% tarief tot 50K.
Alles er boven valt in het nieuwe bijtel tarief van 22%


Heb het altijd al een melkkoe gevonden van de overheid.
Dat de limitatie er in komt is jammer maar gelukkig hebben we nog tijd om tegen het huidige tarief een nieuwe T aan te schaffen.

De andere regelingen zijn minder interessant behalve de versnelde afschrijving.

(Aan)betalen in 2015 kan nog een voordeeltje opleveren door de MIA al in 2015 toe te passen. Bijkomend voordeel is dat dan de factuur dus ook al geboekt is, dus BTW kan worden teruggevorderd.... die is dan misschien al terug voordat de auto moet worden afgenomen (eerste weken van kwartaal gebeurd er traditioneel niet zo veel in EU....) dus voorfinancieren BTW is dan niet nodig...

En laten we hopen dat Tesla stelling neemt tegen de jaloezietax (heeft nl. niets met verbruik te maken).. direct (politiek) of indirect (prijsopbouw...)
Net als dat andere merken "dealeropties" bedenken om bijtelling te ontwijken, zou Tesla natuurlijk heel gedurfd een Tesla voor 50K neer kunnen zetten met (ook fysiek) een kleine batterij....
En dan alle opties achteraf (bij levering) inschakelen EN een nieuw accupakket (waar ook MIA voor aan te vragen is onder een aparte code:biggrin:).... dat laatste is natuurlijk wel een beetje de grens op zoeken.... ik zal het eens in Tilburg inschieten....
 
De onze is op 21-16 uit productie gerold. Dus ze zullen wel op dezelfde boot zitten.
Ik ben dan op het forum naar de transporttijden gaan zoeken.
Dan bestaat er natuurlijk nog zo'n site als Marine Traffic. Hier kan je de routes van alle boten volgen, en dan ook de eigenschappen van de boten opvragen.
Met wat puzzelen tot de conclusie gekomen dat onze Tesla op de Maersk Missouri zat. Die is gisteravond aangekomen in Rotterdam.(kan natuurlijk compleet fout zijn)
Verwacht dus over een paar dagen terug een statusupdate te krijgen.
SPANNEND :biggrin:

Dan ben jij misschien Erik van in het Google doc, 2 plaatsen onder mij ?
Ivm je berekeningen : ik hoop dat je goed zit, maar het zou wel snel zijn. Mijn NLse DS zou me op de hoogte brengen als de MS in New York zou zijn garriveerd / vertrokken, maar ik hoorde nog niets. Morgen nog eens polsen.
Hij zou hem als "hot" labelen om hem snel bij aankomst in NL te verwerken. Mocht ik hem namelijk ten laatste 10 augustus kunnen afhalen, dan kan ik er 11 augustus mee naar Garda. Indien niet, dan wordt het nog een lange week afwachten tot ik terug ben van vakantie...

- - - Updated - - -

Bestelling bevestigd 24-05-2015. Verwachte levering: eind juli.
Vandaag doorgekregen afhalen in Tilburg vanaf 05-08-2015. Helaas ben ik dan nog op vakantie.
Afspraak voor afhalen nu gemaakt op maandag 10-08-2015 om 12:00u. Nog even ontspannen op vakantie en dan gaat het eindelijk gebeuren!

Da's relatief snel. Ik bestelde en bevestigde 15-05-2015 en wacht op het bevrijdende telefoontje. De D's krijgen misschien toch voorrang...
Vrij gelijkaardige uitvoering trouwens :smile:
 
Dan ben jij misschien Erik van in het Google doc, 2 plaatsen onder mij ?
Ivm je berekeningen : ik hoop dat je goed zit, maar het zou wel snel zijn.

Dat ben ik ja. Ik vind het welk leuk om van die dingen bij te houden!

Misschien best dat ik deze week toch nog maar eens ga binnenspringen in Aartselaar om te vragen of alles nog op schema zit.(moet er nog in de buurt zijn)