Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
You know the drill, productie eerste deel kwartaal voor onze markt en laatste deel kwartaal locale markt. Anders wordt de kans te groot dat hij niet op tijd uitgeleverd raakt.
Ja, daarom was ik zo verbaasd dat ie oorspronkelijk op januari gepland stond. Mijn vermoeden was dat de druk "production constraint" van de ketel was. We gaan het wel zien, gelukkig rij ik al niet meer in een fossiel:)
 
Oei Hendrik, ik zou toch maar even bellen met tesla. de radar in de frontgrill voor de autopilot zit er niet op!:scared:

Grappenmaker:crying:.

Levertijd heb ik inmiddels gevonden:smile:
Knipsel.JPG


Al zal het toch wel in de 2e helft van het eerste kwartaal worden.
 
Vanochtend wakker geworden, en zoals de routine is, eerst even checken op MyTesla of er nog iets is gewijzigd..... en ja vanochtend stond de factuur klaar.
Met als leverdatum vrijdag 11 december.....nog 3 weken aftellen......het einde van het wachten is in zicht.

Het blijft me verbazen dat het wachten, zelfs op een tweede Tesla, zo anders is als welke andere auto ook.....

Het gehele proces voelt anders. Het uitzoeken van de uitvoering en opties en niet te vergeten de kleur. De bestelling online met aanbetaling met je creditkaart. Het dagelijks checken van MyTesla, het verzinnen van een naam - welke auto heeft dat? - , het voorbereiden van de laad infra. Laadpaal, kabels, pasjes ect. - lijkt op een kinderkamer gereed maken - . En dan de laatste weken wachten tot die opgehaald kan worden.....
Niet alleen de aandrijving van de auto is anders..... alles lijkt wel anders.
Kortom: happily expecting
En natuurlijk de aankomende verjaardag van de oudste telg is op 17 december..... (nog nooit en verjaardag van een auto gevierd).
 
Last edited:
Is de leverdatum op de eindfactuur ook meteen de daadwerkelijke datum of ook weer een indicatie?
Is een indicatie inderdaad.

Bij mij is inmiddels ook de eindfactuur gepost in het account en ik had dezelfde vraag. Even m'n DS gemailed en zo'n beetje direct al antwoord dat de levering zeer waarschijnlijk een stuk eerder gaat plaatsvinden :) (week van 7 december terwijl 17-12 als leverdatum op de factuur staat).

Wordt opschieten met het laadpunt :redface:
 
Is een indicatie inderdaad.

Bij mij is inmiddels ook de eindfactuur gepost in het account en ik had dezelfde vraag. Even m'n DS gemailed en zo'n beetje direct al antwoord dat de levering zeer waarschijnlijk een stuk eerder gaat plaatsvinden :) (week van 7 december terwijl 17-12 als leverdatum op de factuur staat).

Wordt opschieten met het laadpunt :redface:

Heb je die nog niet klaar? Altijd er rekening mee houden dat hij eerder kan komen, blijkt wel weer! Ik heb alles al weken klaar, de laadstations thuis en hier op de zaak, en ook de winterbanden die er straks onder moeten. Laat hem maar komen!
 
Yippiekajee !!

Vandaag onze S mogen ophalen in Aartselaar.
Zeer goed ontvangen door Matthias, leuk was ook dat hij vroeg hoeveel ik al wist over de auto en zodoende konden we samen de functies bekijken die belangrijk waren en de dingen die ik al wist achterwege worden gelaten.
De auto straalde als een zonnetje toen we binnenkwamen in de hal, wat ik wel vreemd vond is dat er nog geen nummerplaten aanhingen… :confused:
Bleek dat Mirella achter m'n rug om een gepersonaliseerde plaat geregeld had met de mensen van Tesla en Patrick en dat ze die verrassing niet direct wilden prijs geven… .
Ik had vroeger al laten van mijn tong rollen dat ik dit wel wou, met enkele suggesties erbij, maar toen de prijs van de auto bij de voorlaatste stijging toch weer fors duurder werd had ik dit 'extraatje' laten varen… .

Rond halfvijf dan huiswaarts met de S. ZALIG gewoon !! Het was superdruk tussen Aartselaar en de oprit van de E17 aan de tunnel, dus heel voorzichtig en met klamme handjes vertrokken.
Tussen Gent en Aalbeke de TACC eens geprobeerd en zodra op de ( rustiger ) E403 de auto-pilot ingeschakeld. Leuk !!
Op de E17 nog ingehaald door eveneens een rode S, we hebben eens gezwaaid. :cool:
Om 18u thuisgekomen, elk met onze eigen auto, dan nog wat spullen voor Ayla in Gent ingeladen en nog eens naar ginder gereden om de auto aan Ayla en Wim te tonen.
Een hapje gaan eten en dan nog de Supercharger eens gaan testen ( is amper 2 kilometer bij Ayla's flat vandaan ) en een kopje koffie ( met een 'smaakje' ) gaan nuttigen in de D-Lys.
Voila, eerste dag zit er op en we hebben al 250km gebold. SUPER !!

Een paar sfeerbeelden:

IMG_1470.JPG


IMG_1471.JPG


IMG_1472.JPG


IMG_1473.JPG


En Tessie's slaapplaats:

IMG_1474.JPG


Allez, ik ben content als een klein kind met zijn speelgoed… .:love:

Xavier
 
proficiat Xavier!
Is dat nu veel goedkoper als je maar 2 lettertjes neemt?

Thanks !!

Blijkbaar wel, zijn toch 6 tekens minder die ze moesten stempelen :biggrin:

- - - Updated - - -

Sorry,

Was de knipoog vergeten :biggrin:

Heh, dacht al… wat heb ik gemist… . :scared:

- - - Updated - - -

Cool die platen, X(B)!

Thanks ! Was één van de combinaties die ik wel wou.
XA-4 was m'n tweede keuze destijds