Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Even kort voorstellen voordat ik mee ga praten op dit forum:

Tommaso Puddu uit Tilburg en sinds de model S uit is al een fan. Na een aantal jaren is het me nu gelukt om een Tesla te gaan rijden! De eerste zoektocht was naar een gebruikte met 0% bijtelling. Dit omdat ik de Tesla uiteraard zakelijk wil rijden. Maar via Maurice Gelden, aka Gelden, in contact gekomen met John Timmer, aka Analysiz, die mij goed heeft meegeholpen met de cijfers en advies. Zodoende toch gekozen voor een nieuwe 70D.

Nu wacht ik in spanning af op mijn 70D. Ik heb gekozen voor een Obsidian Black, creme leer next generation interieur en intelligente luchtvering.

Gisteren nog even gebeld voor de status en de verwachting is toch echt dat het de laatste dagen van Februari wordt. Mijn vinnummer is: 117047. Ik heb in dit draadje al een aantal vin nummers van boven de 120xxx gezien dus ik vermoed dat die pas in maart worden geleverd.

Weet overigens iemand hoeveel Tesla's ze dagelijks in Tilburg afleveren?

Ik blijf hier nog wel even rondkijken.

Vriendelijke groeten,

Tommaso Puddu
 
Even kort voorstellen voordat ik mee ga praten op dit forum:

Tommaso Puddu uit Tilburg en sinds de model S uit is al een fan. Na een aantal jaren is het me nu gelukt om een Tesla te gaan rijden! De eerste zoektocht was naar een gebruikte met 0% bijtelling. Dit omdat ik de Tesla uiteraard zakelijk wil rijden. Maar via Maurice Gelden, aka Gelden, in contact gekomen met John Timmer, aka Analysiz, die mij goed heeft meegeholpen met de cijfers en advies. Zodoende toch gekozen voor een nieuwe 70D.

Nu wacht ik in spanning af op mijn 70D. Ik heb gekozen voor een Obsidian Black, creme leer next generation interieur en intelligente luchtvering.

Gisteren nog even gebeld voor de status en de verwachting is toch echt dat het de laatste dagen van Februari wordt. Mijn vinnummer is: 117047. Ik heb in dit draadje al een aantal vin nummers van boven de 120xxx gezien dus ik vermoed dat die pas in maart worden geleverd.

Weet overigens iemand hoeveel Tesla's ze dagelijks in Tilburg afleveren?

Ik blijf hier nog wel even rondkijken.

Vriendelijke groeten,

Tommaso Puddu


Gefeliciteerd met de aankoop!
 
Even kort voorstellen voordat ik mee ga praten op dit forum:

Tommaso Puddu uit Tilburg en sinds de model S uit is al een fan. Na een aantal jaren is het me nu gelukt om een Tesla te gaan rijden! De eerste zoektocht was naar een gebruikte met 0% bijtelling. Dit omdat ik de Tesla uiteraard zakelijk wil rijden. Maar via Maurice Gelden, aka Gelden, in contact gekomen met John Timmer, aka Analysiz, die mij goed heeft meegeholpen met de cijfers en advies. Zodoende toch gekozen voor een nieuwe 70D.

Nu wacht ik in spanning af op mijn 70D. Ik heb gekozen voor een Obsidian Black, creme leer next generation interieur en intelligente luchtvering.

Gisteren nog even gebeld voor de status en de verwachting is toch echt dat het de laatste dagen van Februari wordt. Mijn vinnummer is: 117047. Ik heb in dit draadje al een aantal vin nummers van boven de 120xxx gezien dus ik vermoed dat die pas in maart worden geleverd.

Weet overigens iemand hoeveel Tesla's ze dagelijks in Tilburg afleveren?

Ik blijf hier nog wel even rondkijken.

Vriendelijke groeten,

Tommaso Puddu
Congrats!

Die VIN's lopen ook weer niet zo voorspelbaar volgens mij. Ik zie aardig wat posts op de USA afdeling met VINs rond die van de mijne die al zijn afgeleverd en ook VINs die in april zijn gezet (ongevraagd) die onder die van mij liggen.
Las op USA sectie ook iets over dat ze dat tegenwoordig niet meer 1:1 laten lopen ivm de voorspelbaarheid van de productie/afzet en de invloed op de beurskoers. Geen idee wat daarvan waar is maar het zou bovenstaande kunnen verklaren.
 
Thanks heren!

Dat er in de USA al tesla's met vin nummers rondrijden die jonger zijn dan die hier nog geleverd moeten worden snap ik wel. Er zijn vast ook afnemers die dicht bij de fabriek wonen. Maargoed, dat geluk hebben we niet. Een beetje wachten kan geen kwaad......... hebben we de kans om goed voor te bereiden.
 
In de early days liepen de vin-nummers netjes sequentieel op.
Resultaat was dat men eenvoudig kon volgen hoeveel auto's Tesla verkocht, met een direct gevolg op de beurskoers.

Toen duidelijk werd dat dit invloed had op de beurskoers is met de Vin-nummers wat gaan door mekaar halen.



Vermits het duidelijk is dat jullie nieuwkomers niet alle 100.000+ post doornemen ;-) , nog een leuke test, eens jullie de wagen hebben.

Als je eens een berg af rijdt, moet je -zodra de weg daalt- de wagen eens in R(everse ) zetten, en vervolgens bergaf laten bollen. Naarmate je meer 'gas' geeft, zal de auto sterker remmen. Trick your brain ! Vraagt wat coördinatie !

Niet vergeten, eens je beneden bent, terug in D(rive) te plaatsen. Anders rij je de berg terug op !
 
Last edited:
b59d97f4e82738740cc9615a69660246.jpg


[emoji2][emoji2][emoji2]
Eindelijk, mijn 85D is gemaakt en onderweg (117835)
Bestelling bevestigd: 17/11/15
Start productie: 30/12/15
Vertrokken richting Aartselaar 13/01/16
Verwachte levering (volgens DS) eind februari
 
thanks Eric!

- - - Updated - - -

Dat de VIN nummers voor die reden niet gelijkmatig oplopen is een duidelijk verhaal. Maar ik denk wel dat het ongeveer oploopt toch? 117xxx tot 118xxx door elkaar, 118xxx tot 119xxx, 119xxx tot 120xxx enz enz? of zit vin nummer 121xxx tussen 117xxx?

dat afremmen in reverse lijkt mij hetzelfde als toen ik vroeg met een afstandbestuurbare speelgoed auto wilde remmen. Dan zette ik deze in de achteruit. Wel grappig om hier straks eens mee te spelen.
 
Final inspection....yessss

Nieuwe poging. Ik had al een paar posts gedaan, maar die bedankjes aan andere forumleden zijn niet aangekomen omdat ik geen toestemming krijg van de moderator of zo.
Ben waarschijnlijk niet actief genoeg geweest op dit forum nog. Hij/zij moest een weten....

Anyway, datum is definitief vanaf 25 januari hoor ik er eindelijk bij :D woehoeeeeee
Tesla.png
 
Als je eens een berg af rijdt, moet je -zodra de weg daalt- de wagen eens in R(everse ) zetten, en vervolgens bergaf laten bollen. Naarmate je meer 'gas' geeft, zal de auto sterker remmen. Trick your brain ! Vraagt wat coördinatie !

Schitterend, nog niet geprobeerd! Ik neem aan dat je dan niet méér ReGen hebt, maar je spaart wel je remmen? Doet denken aan vliegtuigpiloten die vlak na landing hun jetmotoren in 'R' zetten op korte landingsbanen (of omdat ze het gewoon leuk om doen vinden, zoals jij)!
 
Last edited: