Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
De auto’s vanaf de Maersk Iowa staan inmiddels in Tilburg. Spannend ;-)
 

Attachments

  • 8C8F3B10-42D5-4809-A2D7-0132B54F5381.jpeg
    8C8F3B10-42D5-4809-A2D7-0132B54F5381.jpeg
    108.5 KB · Views: 52
  • Like
Reactions: Riestad
Leuk om te lezen dat iedereen met net zoveel smart zit te wachten.

Ik heb zelf op 28/09 de definitieve bestelling geplaatst voor de S75D. Nu nog steeds de status:

'Uw Tesla is klaar en wordt van de fabriek in Fremont vervoerd naar de haven in de Verenigde Staten.' Geschatte levertijd: Einde november - december

Hoop gevestigd op de Maersk OHIO van 6 november.


Op 28/09 ook de definitieve bestelling geplaatst voor een 75D.. met momenteel dezelfde status.. We zitten dus in hetzelfde bootje (letterlijk en figuurlijk). Zojuist contact opgenomen met delivery om te polsen of zij meer weten.

Ik heb ze ook maar eens gevraagd of de MS evt met winterbanden/all-season banden geleverd kan worden aangezien levering midden in de winter plaats vindt. Of hoe pakken jullie dit aan?
 
Ik heb ze ook maar eens gevraagd of de MS evt met winterbanden/all-season banden geleverd kan worden aangezien levering midden in de winter plaats vindt. Of hoe pakken jullie dit aan?

Doen ze niet, zeiden ze tegen mij; alle auto’s worden alleen met de standaard zomerbanden geleverd. Wat ik daarom heb gedaan is een deal maken met Karelsen banden in Soest (zij hebben redelijk wat Tesla ervaring).

Direct na levering ga ik naar ze toe en zetten ze winterbanden op de 19” velgen die ik bij de MS krijg. Voor de zomer heb ik Brock B32 velgen bij ze gekocht van 20” en deze worden van zomerbanden voorzien.

De 19” zomerbanden die er af-fabriek opzitten kopen zij in voor een schappelijk bedrag. Aangezien ze daar veel banden doen, vinden die vast snel een nieuwe eigenaar tegen een zacht prijsje. Win-win-win wat mij betreft.
 
  • Informative
Reactions: PaulV
Had hetzelfde gevraagd, kan de MS met winterbanden geleverd worden ipv zomerbanden, maar dat is alleen mogelijk als je de extra set banden + velgen koopt bij Tesla voor EUR 2.800. Aangezien ik andere velgen wil voor de zomer was dat geen optie voor me.

Wat ik daarom heb gedaan is een deal maken met Karelsen banden in Soest (zij hebben redelijk wat Tesla ervaring).

Direct na levering ga ik naar ze toe en zetten ze winterbanden op de 19” velgen die ik bij de MS krijg. Voor de zomer heb ik Brock B32 velgen bij ze gekocht van 20” en deze worden van zomerbanden voorzien.

Dat is een hele goede tip, dank voor het delen!!!
 
  • Like
Reactions: Pepp