Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn Tesla vanochtend in ontvangst genomen. Ik heb geen krassen gezien, maar ook vond de windruis storend bij het bestuurderportier. Gemeld bij delivery. Zij hebben het doorgegeven aan het dichtstbijzijnde service center, Rotterdam, en die nemen na de kerst contact op met mij.
 
Let iedereen ook bij het afleveren op de juiste koplampen met LED bochtenverlichting bij de S. Ze schijnen lekker delen uit te leveren zonder. Valt weinig mensen op.

Mijn moeten vervangen zijn nu (zal wel niet)
Bij ons ook zonder bochtenverlichting. Krijg nul op het request, was niet standaard, maar onderdeel van een pakket? Vanaf wanneer was het standaard en hoe toon ik dat aan?

Overigens geleverd 16/12, besteld 23/9
 
Bij mij werkt het in elk geval sinds ik een VIN heb, maar wat daar staat is ook beperkt. Ik heb Exterior Lighting Package:
Cut through fog and illuminate obstacles on dark roads with LED fog lights that are controlled through the touchscreen. Our newly redesigned fog lights are designed to work with our LED cornering lights and headlights as a complete system.
Neem aan dat dit het is. Verder krijg ik niet veel meer aan extra's...:p
 
Zaterdag mijn auto kunnen ophalen, wat een beest. Qua problemen: het stuur staat niet helemaal recht en degene die hem voor levering "gedetaild" heeft verdient slaag want hij staat vol microkrasjes (waarschijnlijk met 1 microvezeldoekje heel de auto opgeblonken met Quick detailer). Dat laatste fix ik zelf wel, want ik ben bang dat hun "detailer" er anders gaat tegenaan gaan met een rotary en te grove compound en de lak helemaal gaat verpesten.
Ook was men vergeten om de mennekes 13A lader te vervangen door een UMC. Mijn nummerplaat was door bpost op een verkeerd adres afgeleverd dus rij ik momenteel met een kopie achteraan... Maar verder is alles perfect, geen gekraak of vervelende geluidjes enzovoorts.
Blijkbaar zit er ook een staggered velgen set (245 vooraan, 265 achter) op, terwijl ik dat dat dit enkel bij de P was.
 
Peewee, hoe kun je het verschil zien tussen wel en niet led bochtenverlichting?

Het zijn lamp A1, A2 en A3

7hinbuj.jpg


Als je die niet hebt, ziet het er zo uit:

img_9699-jpg.249345


Bij ons ook zonder bochtenverlichting. Krijg nul op het request, was niet standaard, maar onderdeel van een pakket? Vanaf wanneer was het standaard en hoe toon ik dat aan?

Overigens geleverd 16/12, besteld 23/9

Standaard sinds de laatste update van de zomer. Hij staat ook gewoon op de website als standaard optie.
 
Bij ons ook zonder bochtenverlichting. Krijg nul op het request, was niet standaard, maar onderdeel van een pakket? Vanaf wanneer was het standaard en hoe toon ik dat aan?

Overigens geleverd 16/12, besteld 23/9
Wat dacht je van de “way back machine” op archive.org? Kun je deze URL opgeven: Model S | Tesla Nederland en kun je op data waarop een snapshot is gemaakt kijken wat er op de site stond. Op 21 september 2017 vermeld Tesla hier al ‘Model S beschikt nu over adaptieve Full LED-koplampen’ en staat dit ook bij de standaard uitrusting:
60C8B1D5-60F2-4BA7-9FB4-7734B2B7AECA.jpeg

Als je in dezelfde pagina in april opzoekt, zie je dat adaptieve ledverlichting nog bij de premium opties staat. Lijkt me dat Tesla dat in jouw geval niet kan drooghouden. Succes met het reclameren!
 
  • Like
Reactions: FanFromFrslnd
OK ! Vraag me af wanneer die van mij verdwijnt ... besteld op 18 nov bevestigd op 21 november ....
Harry, zinnetje al weg? Ik heb inmiddels de toevoeging
  • Geschatte levertijd: Late January, 2018 - February, 2018
Overigens was de mijne ook op 21-11 bevestigd dus ik zou zeggen dat we gelijk op zouden moeten gaan. Of heb je een of andere super-exclusieve tijdrovende optie erbij bedongen???:)
 
Voor degene die zich enorm afvraagt of het Tesla gelukt is de sierstrip van mijn auto te vervangen (helemaal niemand natuurlijk): We gaan richting 1 maand BMW X5 voor het vervangen van de sierstrip boven de bestuurdersdeur.

1 Maand BMW X5 van SIXT, wil niet weten wat het ze kost.