Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Er stonden er genoeg vanmiddag ;)

88125040-DC55-49B8-9619-71BD01D6BEA1.jpeg
 
De mijne staat nog steeds in productie. Op teslarati staat dat de Model S en X-productie gisteren en vandaag stil gelegd zou zijn om het aantal 3-en aan het eind van het kwartaal voldoende hoog te hebben. Alle ballen op de 3.
Het ziet er naar uit dat ik de boot voor eind mei/juni ga missen. :(
 
@Ham1: Er vertrekt elke 5,5 dag een boot naar Europa van de Maersk TA1 route. Weekje later zal niet heel veel uitmaken denk ik. Het is niet zo dat er maar 1x per maand een schip vertrekt

Kwartaal is dit weekend ook voorbij, dus dan is de M3 druk vast weer van de ketel. Ik denk dat 't wel losloopt!
 
Last edited:
En? Hoe was het? Hoe bevalt de auto?


@Janc en @Legionary Veel plezier vandaag!!

De auto bevalt prima! De eerst 650 km staat er al op.

SPOILER ALERT

Bij Tesla vond ik het eerlijk gezegd tegen vallen. De "speciale" levering heeft een hoog gehalte lopende band werk. Je krijgt een verhaal hoe druk ze het hebben, je rijdt een rondje in de fabriek en gaat vervolgens naar je auto toe. Dan verwacht je het moment dat je het doek er af kan trekken maar niets is minder waar. Ze staan met zijn 10e op een rij, je krijgt een lach van een leuke dame en of je even de papieren wil tekenen. Vervolgens mag je z.s.m. doorschuiven want de volgende groep komt er aan. De afnameruimte is slecht verlicht. Tevens lag er stof en dergelijke op het dashboard waarbij ik dacht: kon dat niet even schoongemaakt worden. Toen ik vroeg werkt de app was het antwoord je kan thuis inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Oftewel opschieten. Ik hoop niet dat ik hiermee iemand zijn ervaring beïnvloed! De auto is overigens super en heb voor de fabriek rustig alle opties doorgenomen voordat ik richting huis reed.
 
  • Informative
Reactions: Erik-S85
De auto bevalt prima! De eerst 650 km staat er al op.

SPOILER ALERT

Bij Tesla vond ik het eerlijk gezegd tegen vallen. De "speciale" levering heeft een hoog gehalte lopende band werk. Je krijgt een verhaal hoe druk ze het hebben, je rijdt een rondje in de fabriek en gaat vervolgens naar je auto toe. Dan verwacht je het moment dat je het doek er af kan trekken maar niets is minder waar. Ze staan met zijn 10e op een rij, je krijgt een lach van een leuke dame en of je even de papieren wil tekenen. Vervolgens mag je z.s.m. doorschuiven want de volgende groep komt er aan. De afnameruimte is slecht verlicht. Tevens lag er stof en dergelijke op het dashboard waarbij ik dacht: kon dat niet even schoongemaakt worden. Toen ik vroeg werkt de app was het antwoord je kan thuis inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Oftewel opschieten. Ik hoop niet dat ik hiermee iemand zijn ervaring beïnvloed! De auto is overigens super en heb voor de fabriek rustig alle opties doorgenomen voordat ik richting huis reed.

Toch is dit niet altijd zo. Ik heb mijn auto 2 weken gelden gehaald en er werd echt alle tijd genomen om alles uit te leggen en om voorkeuren qua radio, stoelen, beveiliging en koppeling telefoon in te stellen. Ik heb geen moment het idee gehad dat ik geacht werd te vertrekken. Je opmerking qua verlichting van de ruimte en dat de auto's niet gestoft waren kan ik beamen. Ik vond afgelopen week onder de voorstoelen nog 2 van die "silica gel" zakjes en ik vond ook dat er best even een extra doekje over de binnenzijde van de voorruit had gemogen.

Verder heb ik er van genoten... en doe dat iedere dag weer!
 
Was het ook, van te voren afgesproken sleutels halen, snelle inspectie en weg, ivm hond in de auto. Toen we kwamen bleek het helaas niet mogelijk om de boel te versnellen tot we bij de auto waren, de mevrouw die klaar stond bij de auto pakte het gelukkig mooi op en waren binnen 5 min klaar. Uiteindelijk kostte het 45 min de hele aflevering, op zich geen enkel probleem ze hadden het alleen even moeten melden omdat de hond niet mee mog op factory tour. vorige keer was ik met 10 min klaar :). Geen enkele issue op de auto overigens ondanks einde kwartaal.
 
Toch is dit niet altijd zo. Ik heb mijn auto 2 weken gelden gehaald en er werd echt alle tijd genomen om alles uit te leggen en om voorkeuren qua radio, stoelen, beveiliging en koppeling telefoon in te stellen. Ik heb geen moment het idee gehad dat ik geacht werd te vertrekken. Je opmerking qua verlichting van de ruimte en dat de auto's niet gestoft waren kan ik beamen. Ik vond afgelopen week onder de voorstoelen nog 2 van die "silica gel" zakjes en ik vond ook dat er best even een extra doekje over de binnenzijde van de voorruit had gemogen.

Verder heb ik er van genoten... en doe dat iedere dag weer!

Ja, begrijp me niet verkeerd ik ben tevreden met de auto en geniet er van!

Echter had dit ophaal/aflever moment een 9+ moeten zijn. Gezien de 130k die ik betaal verwacht ik op zijn minst een schone auto en persoonlijke aandacht. In mijn situatie geef ik moment een magere 6. Dit was simpel te voorkomen door 30 minuten aandacht en met een doekje+stofzuiger door de auto te gaan. Ik stond 3 uur geleden nog stukken zwart beschermplastic van me spiegels af te pulken en de binnenkant van de deuren schoon te maken omdat hier (schoen) vegen van een monteur op zaten.

Ik heb occasions gekocht die één tiende koste in vergelijk met een Tesla waarbij er meer aandacht was voor de eigenaar en dat de auto er zowel aan de binnen als buitenzijde spic en span uitzag.

De exclusieve customer experiance die je krijgt in de showroom was in 1 klap weg door dit vakundige stukje rauw dauw gevoel.

Voor mij en voor vele andere is dit een (behoorlijk) Premium bedrag voor een Premium auto. Dan verwacht ik ook een Premium service en aflevering.

Ik hoop van harte dat ze dit verbeteren en dat de toekomstige Tesla owners een betere ervaring krijgen!
 
Ja, begrijp me niet verkeerd ik ben tevreden met de auto en geniet er van!

Echter had dit ophaal/aflever moment een 9+ moeten zijn. Gezien de 130k die ik betaal verwacht ik op zijn minst een schone auto en persoonlijke aandacht. In mijn situatie geef ik moment een magere 6. Dit was simpel te voorkomen door 30 minuten aandacht en met een doekje+stofzuiger door de auto te gaan. Ik stond 3 uur geleden nog stukken zwart beschermplastic van me spiegels af te pulken en de binnenkant van de deuren schoon te maken omdat hier (schoen) vegen van een monteur op zaten.

Ik heb occasions gekocht die één tiende koste in vergelijk met een Tesla waarbij er meer aandacht was voor de eigenaar en dat de auto er zowel aan de binnen als buitenzijde spic en span uitzag.

De exclusieve customer experiance die je krijgt in de showroom was in 1 klap weg door dit vakundige stukje rauw dauw gevoel.

Voor mij en voor vele andere is dit een (behoorlijk) Premium bedrag voor een Premium auto. Dan verwacht ik ook een Premium service en aflevering.

Ik hoop van harte dat ze dit verbeteren en dat de toekomstige Tesla owners een betere ervaring krijgen!

Ik heb die van mij dinsdag gehaald en je merkt inderdaad de kwartaal druk. Auto was prima, maar een medewerker voor 2 wagens. De beste jongen was 35 minuten met de ander bezig en was zichtbaar gelukkig met deze nerd die zich alreeds door de hele wagen had gewerkt. Er miste een kabel voor krachtstroom en bij het parkeren voor het delivery center bleek linksvoor de bandenspanning niet goed te zijn. Keurig opgelost, kon de pret niet drukken. Direct erna in Zaltbommel de eerste suc sessie gestart en broodje gegeten; top dag gehad ;-)
 
Het was inderdaad gekte. Mijn auto stond aan de zijkant bij de supercharger omdat hij nog niet vol was. Ik moet zeggen dat de taxi rit en ontvangst goed was maar de 'rondleiding' door de fabriek en het aflevermoment wat underwhelming. In deze prijscategorie verwacht je echt wat anders.

Los van een paar vegen op het dashboard was de auto netjes en heb ik geen gekke dingen kunnen ontdekken. Ik had aangegeven niet veel uitleg nodig te hebben en na het koppelen van de telefoon en AP aangezet te hebben kon ik eigenlijk ook alweer op pad.

Alles bij elkaar, liever zo dan dat ik bericht krijg dat ik in april pas de auto op kan halen. Ik geloof wel dat men zich daar een slag in de rondte heeft gewerkt om al die wagens gereed te krijgen.
 
  • Like
Reactions: MarcelS and TS_Rob