Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag nog maar eens bij Tesla kijken en aansluitend dit weekend misschien maar eens de keuze definitief maken en bestellen. Levering zet ik dan op november (tot die tijd rij ik nog de Outlander PHEV), dus dat wordt dan wel echt lang wachten!

Ik twijfel nog over de kleur van het interieur.......wit of crème, of toch maar gewoon veilig zwart.
Nergens over twijfelen, Tesla=doen, interieur= maakt niet uit/alles mooi. Je (f)outlander ben je voor de kerst reeds vergeten.. ;)
 
Zo, Liander en installateur zijn net de deur uit: laadpaal geinstalleerd en 3-fasen aangesloten. Klaar voor de Tesla dus. Over anderhalf uur met zoonlief in de trein naar Tilburg voor aflevering om 18:00 uur. We gaan wat eerder weg om wat slack te houden als de trein vertraging mocht hebben. En als we vroeg zijn, kunnen we nog ff samen een hapje eten.

Ongelooflijk veel zin!
 
Zo, Liander en installateur zijn net de deur uit: laadpaal geinstalleerd en 3-fasen aangesloten. Klaar voor de Tesla dus. Over anderhalf uur met zoonlief in de trein naar Tilburg voor aflevering om 18:00 uur. We gaan wat eerder weg om wat slack te houden als de trein vertraging mocht hebben. En als we vroeg zijn, kunnen we nog ff samen een hapje eten.

Ongelooflijk veel zin!

Dat is een super vader/zoon uitje. Geniet ervan!
 
  • Love
  • Like
Reactions: MarcelS and Soepkop
Nou, we hebben hem hoor! Was een beetje een gehaaste delivery - want 13 deliveries tegelijko_O Maar ach, ik had me toch al lekker ingelezen op het forum, dus gaan met die banaan. Bij Vuren ff de Supercharger uitgeprobeerd. Bijzonder hoor, in hoe korte tijd je weer 100 kilometers erbij hebt.
Het rijden is een grandioze ervaring. Vond alleen het windgeruis in negatieve zin opvallen, maar er stond ook een pak wind. Ff kijken hoe dat morgen is. Geluidskwaliteit was ik op voorbereid, maar desondanks valt het toch niet mee. Ik kijk het ff aan en anders toch investeren in een upgrade.

Zoontje natuurlijk een blij ei. Hij kan nog steeds niet geloven dat z'n pa een Tesla heeft..... De auto heeft al geen geheimen meer voor hem.

Ik kruip nu nog ff in de auto om wat met de instellingen te spelen:cool:
 
Ik heb de model s inmiddels een maand in bezit, en kan maar 1 ding zeggen: wauw.
Wat een wagen. Ik heb dikke BMW's gehad, Porsche, heel veel Alfa's, maar dit is autorijden 2.0. Rust, ruimte, snelheid en een echt prachtig design. minpunt: velgen zijn nogal snel beschadigd. Ondanks dat ik het gelezen had, dacht ik dat het mee zou vallen, niet dus. Parkeergarage Erasmus MC in is kansloos smal. Dus er gaan zsm alloy gators op.

Over de kleur van het interieur zou ik vooral kiezen wat je mooi vindt. Ik heb ook even zitten twijfelen maar toch maar met het hart gekozen: wit. Echt zo mooi. Uiteraard zegt de hele sociale omgeving dat ik geen spijkerbroek meer aan kan en zooooo die is wit, maar wij vinden het gewoon mooi. In het ergste geval laat je die stoel over een paar jaar opnieuw bekleden maar heb je wel een mooi interieur gehad. Vandaag in het AMC de garage in, daar bleken de velgen gelukkig net wel lang de stoeprand te passen...pfff
 
Wit: gewoon doen. Heb het nu bijna 1,5 jaar en het is gewoon erg mooi en ruimtelijk. En makkelijk schoon te maken - nat doekje of Baby doekjes in de auto - werkt prima. Mijn reactie op dat soort opmerkingen is altijd dat hun auto net zo vies wordt, ze het niet zien en ze het dus niet schoonmaken. Maw - zij rijden in een vieze auto - ik niet -;). 21 inch - niet aan beginnen. Je doet het voor de looks, maar de kans op beschadiging is groot, dus waar blijf je dan met je looks?

IMG_5908.jpg
 
Vrijdag eindelijk de Model S opgehaald. Aflevering was leuk, auto zit goed in de lak.

Wel een paar punten ontdekt:

Klepje bij portierhendel ontbreekt, je kijkt tegen de bouten aan.

Portieren links niet goed uitgelijnd

Enorme rijwind rechterkant

Geen ruitensproeiervloeistof

Lijmresten bij kofferbak

Verder super wagen, afwerking niet wat je verwacht van een 100k auto.
 
  • Informative
Reactions: DriverMS
Vrijdag eindelijk de Model S opgehaald. Aflevering was leuk, auto zit goed in de lak.

Wel een paar punten ontdekt:

Klepje bij portierhendel ontbreekt, je kijkt tegen de bouten aan.

Portieren links niet goed uitgelijnd

Enorme rijwind rechterkant

Geen ruitensproeiervloeistof

Lijmresten bij kofferbak

Verder super wagen, afwerking niet wat je verwacht van een 100k auto.
Tja, kwartaaleinde.......
 
Status is gisteren veranderd in "Uw Tesla is in productie genomen". Afgaand op op de "Model S/X order tracker" duurt het daarna nog ongeveer 40 dagen alvorens de auto in Tilburg geleverd wordt. Grofweg begin augustus. 2 weken vroeger dan verwacht en voorspeld. Dat is op zich natuurlijk goed nieuws, echter ben ik dan nog op vakantie. Wat gebeurt er dan? Laten ze em 2 weken in Tilburg staan?
 
Status is gisteren veranderd in "Uw Tesla is in productie genomen". Afgaand op op de "Model S/X order tracker" duurt het daarna nog ongeveer 40 dagen alvorens de auto in Tilburg geleverd wordt. Grofweg begin augustus. 2 weken vroeger dan verwacht en voorspeld. Dat is op zich natuurlijk goed nieuws, echter ben ik dan nog op vakantie. Wat gebeurt er dan? Laten ze em 2 weken in Tilburg staan?
Snel de vakantie annuleren, voordat de auto aan een ander is verkocht.:D

Geen zorgen. De auto blijft gewoon staan tot je leveringsafspraak.