Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Per kwartaal wordt er een maand Europa batches gemaakt, een maand Amerikaans en een maand Aziatisch. Is mij vanuit headquarters verteld ivm bestellen van mijn huidige MX.

In de vorige investor's call hebben ze aangegeven daar (eindelijk) vanaf te zullen stappen, om piekdrukte bij delivery te voorkomen. Dan ook wat minder piekdrukte in tilburg als het mee zit.
 
Hmm... dit is reeds de 15e dag op rij dat mijn wagen (VIN 269231) "in productie" is. Ik heb dit eergisteren nagevraagd in het vriendelijke Hasseltse Teslacenter, maar daar konden ze me ook niet bevestigen dat ie gemaakt is of niet. Ook heb ik nog steeds geen referral code gekregen, wat normaal volgt als het VIN-nummer is toegekend (maar dat is al lang toegekend). Ik hoor wel op het Belgische Teslaforum dat het vaker voorkomt dat de backoffice niet de juiste (achterhaalde) info meldt en dat het best kan dat er ineens zal staan dat ie geleverd is of een proces dicht daarbij (dus vb het overslaan van de melding "gefabriceerd en onderweg naar haven"). Dus ik behoud in rust het vertrouwen dat ik 'm eind september toch nog zal hebben.
 
Hmm... dit is reeds de 15e dag op rij dat mijn wagen (VIN 269231) "in productie" is. Ik heb dit eergisteren nagevraagd in het vriendelijke Hasseltse Teslacenter, maar daar konden ze me ook niet bevestigen dat ie gemaakt is of niet. Ook heb ik nog steeds geen referral code gekregen, wat normaal volgt als het VIN-nummer is toegekend (maar dat is al lang toegekend). Ik hoor wel op het Belgische Teslaforum dat het vaker voorkomt dat de backoffice niet de juiste (achterhaalde) info meldt en dat het best kan dat er ineens zal staan dat ie geleverd is of een proces dicht daarbij (dus vb het overslaan van de melding "gefabriceerd en onderweg naar haven"). Dus ik behoud in rust het vertrouwen dat ik 'm eind september toch nog zal hebben.
Dat komt goed. Maar, is er ook een Belgisch Tesla-forum??
 
Hmm... dit is reeds de 15e dag op rij dat mijn wagen (VIN 269231) "in productie" is. ........ Dus ik behoud in rust het vertrouwen dat ik 'm eind september toch nog zal hebben.

YES!!!!
upload_2018-8-5_15-47-16.png
 

De rit van Fremont naar Houston duur ongeveer 14 dagen. Daarna gaat hij met de boot mee. Dit duurt ongeveer 20 dagen. Daarna met een binnenvaart schip van Rotterdam naar Tilburg, ongeveer 3 dagen. En dat hopen dat het in Tilburg niet te druk is; hij kan in zo'n 4 uur klaar zijn. Maar meestal duurt het daar ook nog wel een dag of 5. Al met al, ongeveer een week of 6 na deze melding kun je hem verwachten.
 
  • Informative
Reactions: Alain13
Mijn MS staat nog op de Maersk Kentucky en komt op 13 augustus aan in Rotterdam. Zag in mijn account de eindnota verschijnen en een creditnota voor de 4k aanbetaling. Leveringsdatum op de nota 3 september.... Wat gaat dat traag:(
Hopelijk stoppen ze al die extra tijd in een goede kwaliteitscontrole;)
 
Mijn MS staat nog op de Maersk Kentucky en komt op 13 augustus aan in Rotterdam. Zag in mijn account de eindnota verschijnen en een creditnota voor de 4k aanbetaling. Leveringsdatum op de nota 3 september.... Wat gaat dat traag:(
Hopelijk stoppen ze al die extra tijd in een goede kwaliteitscontrole;)

Wow, dat is wel serieus traag inderdaad. Heb je delivery al gesproken of deze datum nog een stuk naar voren getrokken kan worden?
 
Ja. Gaat wat moeizaam. Veel standaard antwoorden waar je niet veel wijzer van wordt. Volgens mij hebben zij niet meer info dan wij in ons account kunnen zien. Auto was 3 weken lang "in productie", deed er ruim 4 weken over om van Fremont naar Houston te komen. Misschien is het gewoon een traag exemplaar ;)

"Als hij in Tilburg gereed is bellen wij u voor het maken van een afspraak...."
 
Die van mij (10 juli confirmed) is inmiddels klaar en onderweg naar de haven. Ben op vakantie met de huidige s en zeer beperkt internet hier. Ik refresh dus niet elke dag zoals bij de eerste ;)

Levering gepland september / begin oktober.