Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is de gemiddelde wachttijd als je nu gaat bestellen? Website geeft netjes November.. (moet natuurlijk wel lukken voor het nieuwe jaar) November lijkt dan prima, alleen bij navraag geeft men aan dat ze niet aanraden nu nog nieuw te bestellen voor levering dit jaar, (beter voorraadmodel te kopen...) Iemand recent besteld, en hoelang duurde levering?
 
De deadline voor gegarandeerde levering in 2018 was ergens midden Augustus.
Mijn levering duurde 4 maanden van bestellen tot ophalen, maar dat is redelijk lang. Normaal is ongeveer 3 maanden.

Dat is dus wel heel krap als je een nieuwe auto laat bouwen. Ik zou inderdaad voorraad model doen als je perse in 2018 geleverd wil hebben.

Helaas zijn "resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst". Dus toch een nieuwe bestellen "omdat je hebt gehoord dat" lijkt mij riskant. Met mijn levertijd had je het niet gehaald in ieder geval!
 
Wat is de gemiddelde wachttijd als je nu gaat bestellen? Website geeft netjes November.. (moet natuurlijk wel lukken voor het nieuwe jaar) November lijkt dan prima, alleen bij navraag geeft men aan dat ze niet aanraden nu nog nieuw te bestellen voor levering dit jaar, (beter voorraadmodel te kopen...) Iemand recent besteld, en hoelang duurde levering?
Ga em vandaag ophalen. Wachttijd 3,5 maanden. Er is momenteel veel op voorraad. Mogelijk zit er iets voor je tussen? Scheelt naast het "eindeloze" wachten ook weer een paar duizend euri korting plus een premium upgrade pakket.
 
Heel veel configuraties zijn gewoon uit inventory te bestellen met een levertijd van een paar weken (zij hebben een veel ruimere keuze dan wat er op de website als inventory staat).

Ergens half augustus konden ze ook al niet meer garanderen dat hij er dit jaar nog zou zijn. Ik ben voor een inventory model gegaan die deze week geleverd is (binnen 2 weken dus).

Voordeel van de inventory modellen is ook dat je er nog een leuke korting op krijgt en daarnaast is de rente op de financiering lager (2.5% ipv 4,nogwat dacht ik).
 
Heren, de IDAHO is zojuist eindelijk Rotterdam binnen gevaren!
Screen Shot 2018-09-07 at 18.25.00.png
 
  • Like
  • Love
Reactions: Alain13 and nico180
Besteld 27/5 gisteren, 7/9 opgehaald in Tilburg. Het was geen "feestje" zoals sommigen hier beschreven hebben. Het is de laatste maand van het kwartaal en er worden momenteel 12 auto's per uur afgeleverd. 2 rijen dik, geen onthulling met doekje er af halen, geen factory tour. Korte demonstratie, inspecteren en de volgende graag.
Inspectie leverde een paar kleine lakschades, verkeerd geplaatst rubber bij de linker buitenspiegel (windgeruis) en een scheef gemonteerde achterklep op; hetgeen direct werd doorgegeven aan de SeC om binnen kort te herstellen.
Maar wat rijdt het geweldig! Na 50 km autopilot al gekalibreerd en dus de helft van de reis naar huis "met zonder handen" gereden. Wel ff wennen.
Sterkte hier; ik ga door naar "het nieuwe berijders topic" en de "beginnersvragen".
 
Besteld 27/5 gisteren, 7/9 opgehaald in Tilburg. Het was geen "feestje" zoals sommigen hier beschreven hebben. Het is de laatste maand van het kwartaal en er worden momenteel 12 auto's per uur afgeleverd. 2 rijen dik, geen onthulling met doekje er af halen, geen factory tour. Korte demonstratie, inspecteren en de volgende graag.
Inspectie leverde een paar kleine lakschades, verkeerd geplaatst rubber bij de linker buitenspiegel (windgeruis) en een scheef gemonteerde achterklep op; hetgeen direct werd doorgegeven aan de SeC om binnen kort te herstellen.

Ik word hier zo kriegel van......die van mij mag ik eind September ophalen, vol in dat einde kwartaal-gedoe. Het zou niet mogen uitmaken voor de quality control maar ik zie de problemen al opkomen. Zojuist Delivery gebeld of ze al een datum hebben. Ze gaan uit van laatste week September. Waarop ik aangaf dat ik enkel in week 38 nog in staat ben hem op te halen, anders pas begin Oktober. Zouden ze de afleverdatum nu naar voren verschuiven om mijn aflevering te kunnen tellen bij het einde van dit kwartaal?

Enerzijds hoop ik het wel (eerder rijden), anderzijds hoop ik niet dat ze de boel dan nog meer onder druk zetten en de quality control nog belabberder is.