Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Het blijft nog een beetje vaag maar het ziet er toch meer en meer naar uit dat de wagens die nog in productie moeten gaan uitgerust worden met lane departure en speed assist features. Ik volg de ontwikkelingen via deze thread: Speed Assist and Lane Departure Warning

Merkwaardig dat Tesla zelf hierover niet blijkt te communiceren. Misschien willen ze het aankondigen met het nodige vuurwerk...

In de gegeven omstandigheden mag mijn S nog een beetje in de queue blijven. :rolleyes:
 
Het blijft nog een beetje vaag maar het ziet er toch meer en meer naar uit dat de wagens die nog in productie moeten gaan uitgerust worden met lane departure en speed assist features. Ik volg de ontwikkelingen via deze thread: Speed Assist and Lane Departure Warning

Merkwaardig dat Tesla zelf hierover niet blijkt te communiceren. Misschien willen ze het aankondigen met het nodige vuurwerk...
Tesla? Communiceren????:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::cursing:
 
Vin 5318x
productiedatum 6 oktober

ds gesproken over nieuwe features
hij gaf aan dat lane dep en speed control er voor Europa voorlopig niet inzitten , is nu alleen voor noord Amerika, de kans is dus groot dat ik de aanpassingen niet heb


auto wordt in november geleverd

zal ik toch vragen of de tesla pas later in productie mag gaan
als dat überhaupt kan

ben blij met wat ik besteld heb
maar extra's op de tesla en meer futureproof is meegenomen


Sorry voor opbouw tekst
typen op iphone onr. gaat niet helemaal optimaal

modela s. Rood. Tech. Leer. Adapp vering dual charg. Parkeersensoren en techpakket
 
Vin 5318x
productiedatum 6 oktober

ds gesproken over nieuwe features
hij gaf aan dat lane dep en speed control er voor Europa voorlopig niet inzitten , is nu alleen voor noord Amerika, de kans is dus groot dat ik de aanpassingen niet heb


auto wordt in november geleverd

zal ik toch vragen of de tesla pas later in productie mag gaan
als dat überhaupt kan

ben blij met wat ik besteld heb
maar extra's op de tesla en meer futureproof is meegenomen


Sorry voor opbouw tekst
typen op iphone onr. gaat niet helemaal optimaal

modela s. Rood. Tech. Leer. Adapp vering dual charg. Parkeersensoren en techpakket

Welnee. Om eerlijk te zijn heb ik die features nog niet eens echt gemist. Het zou leuk zijn als ze er een keer op kunnen komen maar het plezier is er niet minder om.

En eigenlijk verwacht ik dat er ergens in 2015 gewoon een retrofit mogelijk wordt net als nu bij inklapbare spiegels en mistlampen, wat oorspronkelijk ook niet mogelijk zou zijn.

Waarom langer wachten als je in november al kunt rijden? En hoe lang dan?

Voor zover het nog mogelijk is om uit te stellen is het je eigen keus natuurlijk.
 
Vin 5318x
productiedatum 6 oktober

ds gesproken over nieuwe features
hij gaf aan dat lane dep en speed control er voor Europa voorlopig niet inzitten , is nu alleen voor noord Amerika, de kans is dus groot dat ik de aanpassingen niet heb


auto wordt in november geleverd

Dit is interessant. In de US wordt gezegd dat de features net voor Europa werden geïntroduceerd omdat ze anders bij de veiligheidstesten geen 5 sterren kunnen krijgen. En, omdat het toch nodig is voor Europa, ze maar meteen beslist hebben om het ook in de US uit te rollen. Het is wachten op een officiële communicatie hierover. Die is er voorlopig nog steeds niet.

Voorlopig lijkt het dat alle wagens die nu van de productie rollen er mee uitgerust zijn. Ik volg de info op de voet maar zonder communicatie vanuit Tesla blijft het een onduidelijk verhaal.

Hier kan je volgen wat onze Amerikaanse vrienden zien bij de uitleveringen ter plaatse in Fremont: Speed Assist and Lane Departure Warning - Page 35
 
Last edited:
Ik hoop dat 't er in zit. Lane assist vind ik niet zo heel spannend, adaptive cruise control en collision prevention hebben me tot op heden heel wat plezier gegeven én gedoe bespaard!

Maar voor zover ik me kan herinneren ging het bij de "uitgelekte" manuaal vooralsnog over lane-assist en borden lezen met snelheidsbegrenzing. adaptieve cruise control en collision prevention (als bij city safety (?) bij Volvo werden (nog) niet genoemd. Hoewel ik uiteraard wel denk dat het een kwestie van tijd is voor ze ook komen.

- - - Updated - - -

Dit was de laatste keer, het is voorbij ik tank nooit meer.... (vrij naar https://www.youtube.com/watch?v=YB6PdOZVU-8). T-minus 20 hours :biggrin:

Dat wordt echt aftellen! Wordt mooie event hoor! Veel plezier en welkom in de club!
 
Maar voor zover ik me kan herinneren ging het bij de "uitgelekte" manuaal vooralsnog over lane-assist en borden lezen met snelheidsbegrenzing. adaptieve cruise control en collision prevention (als bij city safety (?) bij Volvo werden (nog) niet genoemd. Hoewel ik uiteraard wel denk dat het een kwestie van tijd is voor ze ook komen.

De wagens die vanaf 17/9 in productie zijn gegaan hebben blijkbaar de nieuwe hardware. Mbt ACC is er voorlopig enkel een aanpassing zichtbaar aan de cruise control stick:

ACC.jpg
 
Vin 5318x
productiedatum 6 oktober

ds gesproken over nieuwe features
hij gaf aan dat lane dep en speed control er voor Europa voorlopig niet inzitten , is nu alleen voor noord Amerika, de kans is dus groot dat ik de aanpassingen niet heb


auto wordt in november geleverd

zal ik toch vragen of de tesla pas later in productie mag gaan
als dat überhaupt kan

Gewoon doen later in productie laten nemen. Heb ik ook gedaan. 2 maanden, wel
bijbetaald voor de extra zaken. Dacht yachtfloor... Weer niet zeker maar dacht ook spiegels en rode remklauwen die ik anders niet had.

Zou zonde zijn als je later bedenkt "had ik het maar gedaan" wel er voor zorgen dat je niet doorslaat. Anders kan je altijd wel uitstellen. Echter, lane dep en speed control zou ikzelf graag 2 maanden op willen wachten.
 
Hi all,

Ik geniet enorm van dit forum en heb veel informatie kunnen vinden over de Model S. Wat mij enorm heeft geholpen bij het configureren van mijn MS.
Heb nog niet ontdekt hoe ik mijn signature kan opstellen, wellicht na een aantal post op dit forum. Maar goed ik ben gegaan voor 85 zilver met vrijwel alle opties behalve de kinderstoelen en normaal zwart leder omdat ik de rode belijning niet mooi vind. Verder piano zwart, zwart interieur en gelukkig kwam tijdens mijn bestelling net de optie beschikbaar van de zwarte headliner.
Het wachten duurt enorm lang.....besteld op 25-08, levering stond eerst op december toen eind november en nu weer december. Ik hoop dat de nieuwe opties ook op de europese modellen aanwezig zijn en dat de mijne laat genoeg in productie is genomen :)

VIN:5757*, kan iemand op basis van dit nummer aangeven of eind november/begin december inderdaad haalbaar is?

Groet,
Briano
 
Vandaag drie mensen gesproken (in Oosterhout waar het steeds drukker gaat worden) voor wie de afgelopen dagen een einde is gekomen aan het wachten. Een rijtje nummerplaten waarvan alleen in de laatste cijfers een verschil zit, van enkele tientallen.

Iedereen die zo op het eind van Q3 (of eerder) zijn wagen heeft gekregen, veel succes en vooral plezier.

Welkom in de club!