Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ja ik zag het ook net... benieuwd...
Staat die van u ook nog op maart 2015, zonder VIN?
Volgens mijn DS zou de wagen de 1e of 2e week van januari gebouwd worden.
Misschien met een beetje geluk toch eind februari, zoals eerst stond in My Tesla.

Op dit moment heeft blijkbaar nog geen enkele wagen die in 2015 zal geproduceerd worden een VIN. Misschien wachten ze nog even tot de lijst met VINs voor 2014 wordt afgesloten. Bij mij staat inderdaad nog steeds Maart 2015 als verwachte levering. Ik vraag me af wat ze nu gaan doen met de verwachte retooling stop begin januari. Mogelijk zetten ze de lijn even stil voor een week maar ik weet niet precies wanneer in januari dit zou gebeuren.

In elk geval, ik heb geen haast. Ben al blij dat die van mij niet in de Q4 rush wordt gemaakt. Er zit immers enorm veel druk op het halen van minstens 33.000 uitgeleverde wagens voor 2014. Als er wat dan ook mis gaat met de productie van de P85Ds tijdens de komende 6 weken zal het geen feest zijn bij de volgende analyst conf call.

- - - Updated - - -

Ik ben eens benieuwd naar de eerste dragraces met Lamborghini's, Ferrari's of de McLaren.

Als ze durven rij ik ze er allemaal af de eerste meters. Daarna braafjes je meerdere erkennen. :biggrin:
 
Mijn Tesla is net uit productie, nu maar hopen dat hij nog met de laatste boot voor dit jaar meekomt! Del. time staat nog op eind dec. let wel 3 weken geleden besteld...... nu maar hopen dat ik geen maandag morgen product krijg :smile:
 
Pfff,
Reserveringsnummer begin juli
Besteld in juli
Bevestigd begin augustus
Productie start 19 oktober
Op transport 4 november (veel langer in productie dan veel anderen)...
Gisteren na 3 weken nog steeds niet op de boot...

Ik ging lekker, maar productie en transport lopen nu telkens wat vertraging op t.o.v. veel anderen waarover ik op de fora lees...
De eind november van de site ga ik in ieder geval niet meer halen, de eerste week december die de DS telkens aangaf vermoedelijk ook niet meer.

Zeker nu ik voor het eerst moest krabben, in mijn tijdelijke auto de ontwaseming bij lage temperaturen heel slecht is, kijk ik zoooooo uit naar het telefoontje voor de afspraak én de levering...

Degenen die al mogen genieten, veel plezier! Ik bijt nog even op mijn tong...

Nog 21 uur, 16 minuten en 15 seconden.

Maar ik tel niet af hoor :)
 
Pfff,
Reserveringsnummer begin juli
Besteld in juli
Bevestigd begin augustus
Productie start 19 oktober
Op transport 4 november (veel langer in productie dan veel anderen)...
Gisteren na 3 weken nog steeds niet op de boot...

Ik ging lekker, maar productie en transport lopen nu telkens wat vertraging op t.o.v. veel anderen waarover ik op de fora lees...
De eind november van de site ga ik in ieder geval niet meer halen, de eerste week december die de DS telkens aangaf vermoedelijk ook niet meer.

Zeker nu ik voor het eerst moest krabben, in mijn tijdelijke auto de ontwaseming bij lage temperaturen heel slecht is, kijk ik zoooooo uit naar het telefoontje voor de afspraak én de levering...

Degenen die al mogen genieten, veel plezier! Ik bijt nog even op mijn tong...

Dag Andre,
wat zeggen ze altijd, 'gedeelde smart is halve smart....' Hier dezelfde situatie : bevestigd op 8 aug, bouwen gestart op 17 oktober, in transit gegaan op 11 november, nog steeds geen bericht van de DS dat hij op de boot zit....
Het is wat het is, we moeten er in berusten. Veel sterkte...:wink:
 
Au, dan lig jij mogelijk nog een week achter.
Als we maar geen last hebben van die sneeuw in N-O USA...

Dag Andre,
wat zeggen ze altijd, 'gedeelde smart is halve smart....' Hier dezelfde situatie : bevestigd op 8 aug, bouwen gestart op 17 oktober, in transit gegaan op 11 november, nog steeds geen bericht van de DS dat hij op de boot zit....
Het is wat het is, we moeten er in berusten. Veel sterkte...:wink:
 
Dan moet ik je teleurstellen. Ontwaseming kan(nog) niet met de app en duurt langer dan met welke auto ik gehad heb.

Weet je zeker dat je range-mode niet aan hebt staan? Met Range Mode aan is het inderdaad bedroevend, en beslaan bij mij zelfs de ramen tijdens het rijden. Maar zonder range mode in standje HI (scheduled via VisibleTesla) heb ik geen klachten over de ontwaseming in de ochtend. Ramen zijn mooi droog aan de buitenkant (en interieur warm aan de binnenkant), en accu op temperatuur als ik 'sochtends wegrijdt. Kost nog wel even 1,5 kWh, maar dat wordt gelukkig nog geleverd door het laadpunt. Toegegeven, ik heb nog geen ervaring met écht koud weer en bevroren ruiten....
 
Inmiddels thuis vanuit Tilburg.
Wat een geweldige avond!!
Ontvangst met rondleiding door de hal met uitleg over hoe het er aan toegaat.
Daarna naar de auto en foto's maken.
Aangezien ik alle filmpjes al bekeken had die ik kon vinden op internet was de uitleg redelijk snel en kon ik na een klein uur de fabriek verlaten en genieten.
Onderweg besloten om direct maar naar Oosterhout te rijden om daar even de supercharger te "testen"

Nu weer thuis en nog wat KW's via de thuislader erin kunnen blazen.

Maar wat een heerlijk gevoel. De proefrit was al leuk maar in je eigen Tesla rijden is echt geweldig.

Enige minpunt tot nu toe: Vroeger hoorde ik door het motorgeluid redelijk hoe snel ik reed. Nu hoor je niks meer en merk ik dat m'n snelheid niet super constant is en je snel te hard gaat.
 
Heeft iemand ervaring met de correctheid van aflever datum wanneer een vooraf geplande datum opgegeven werd?

Ik bedoel maar, bij bv bestellen op 15 maart met gevraagde aflevering op 1 oktober, wordt die 1 oktober gerespecteerd of dat ook onzeker?
Wordt de auto na bestelling en betaling van voorschot dan op gewone termijn gebouwd of steken ze de bestelling in "wacht"?
 
Heeft iemand ervaring met de correctheid van aflever datum wanneer een vooraf geplande datum opgegeven werd?

Ik bedoel maar, bij bv bestellen op 15 maart met gevraagde aflevering op 1 oktober, wordt die 1 oktober gerespecteerd of dat ook onzeker?
Wordt de auto na bestelling en betaling van voorschot dan op gewone termijn gebouwd of steken ze de bestelling in "wacht"?

Eventueel dinsdag vragen op de First Tuesday meeting in het Service Center van Zaventem. Ik heb me ook net ingeschreven. Daar hoor je nog eens wat. :rolleyes: