Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Naja het verschil tussen Sport modus en Insane modus is echt een wereld van verschil. Het lijkt letterlijk alsof je gelanceerd wordt niet normaal. Maar de wegligging met AWD is echt perfect. De dag erna reed ik een R8 V10 en ja dat geluid was leuk maar wat was die bak LANGZAAM vergeleken met de P85D. Als je dat pendaal een trap gaf moest je eerst wachten dat die V10 opgang was de P85D was er direct. Was in vegas ben daar naar de SUC gereden en terug heb er nog een filmpje van gemaakt. De Frunk is inderdaad met 45% ruimte afgenomen. Afwerking binnen is wel veel beter geworden, gewoon degelijk beetje Audi like.
 
Hoe bedoel je nog niet op punt staat?

Ik heb de P85D gereden, wat een bak is dat.

Torque sleep mode is nog niet klaar en zou eind januari OTA beschikbaar moeten gemaakt worden.
De P85D wordt voornamelijk voor zijn performance gekocht dus daar is de "Normal" mode niet absoluut noodzakelijk maar bij de S85D ligt dat toch nog ietsje anders.
Meer info in de Amerikaanse threads en lees eens deze blogpost van gisteren: Driving Range for the Model S Family | Blog | Tesla Motors
 
Interessant! Eindelijk eens wat meer gedetailleerde info van Tesla i.v.m. verbruik van verschillende modellen en velgmaten.

Idd, nu weten we eindelijk "van de bron" wat de na te streven cijfers zijn. Ik zou ook graag het Wh/km cijfer voor elke snelheid voor elk model in zo'n grafiekje willen zien. Denk dat beide nuttig zijn. En de grafieken mochten ook nog doorlopen tot de max snelheid van de wagens. Dat laatste is interessant gezien de max snelheid van de Ds tot 250 km/u verhoogd zal worden. Die "verbetering" is niet nuttig indien die wagens niet iets of wat efficiënter die hogere snelheid kunnen halen. Ik besef echter dat dat relatief zal zijn gezien de luchtweerstand extreem toeneemt aan hogere snelheden.

Maar we mogen al tevreden zijn dat de heisa rond het tegenvallende verbruik van de eerste P85Ds dit heeft opgeleverd. Die transparantie kan volgens mij enkel positieve gevolgen hebben. Uiteindelijk ervaren de klanten toch de realiteit en de cijfers die nu worden getoond bij de bestelling geven een onvoldoende genuanceerd beeld van wat een klant mag verwachten.
 
Idd, nu weten we eindelijk "van de bron" wat de na te streven cijfers zijn. Ik zou ook graag het Wh/km cijfer voor elke snelheid voor elk model in zo'n grafiekje willen zien. Denk dat beide nuttig zijn. En de grafieken mochten ook nog doorlopen tot de max snelheid van de wagens. Dat laatste is interessant gezien de max snelheid van de Ds tot 250 km/u verhoogd zal worden. Die "verbetering" is niet nuttig indien die wagens niet iets of wat efficiënter die hogere snelheid kunnen halen. Ik besef echter dat dat relatief zal zijn gezien de luchtweerstand extreem toeneemt aan hogere snelheden.

Maar we mogen al tevreden zijn dat de heisa rond het tegenvallende verbruik van de eerste P85Ds dit heeft opgeleverd. Die transparantie kan volgens mij enkel positieve gevolgen hebben. Uiteindelijk ervaren de klanten toch de realiteit en de cijfers die nu worden getoond bij de bestelling geven een onvoldoende genuanceerd beeld van wat een klant mag verwachten.

En dit probleem was zo simpel op te lossen geweest voor Tesla: voeg in het afleverprotocol voor de SeC medewerkers een paar regeltjes toe met uitleg over het verschil in range in kou en winterweer, banden etc. zodat ze voorbereid zijn op tegenvallende range gedurende winterweer. Nu heb je dat mensen het verbruik gedurende 3 dagen rijden in winterweer met hun nieuwe PD gaan vergelijken met multi-year gemiddelden van andere S-en, geen wonder dat je 25% lager uitkomt...
 
Dimitri, gefeliciteerd. Je zal dit voorlopig wel niet lezen...

Congrats Dimitri. Super manier om het oude jaar uit te wuiven en het nieuwe jaar in te zetten.


Als je de grens passeert, moet er van operator gewisseld worden. Tegenwoordig loopt dat vrij vlot : zodra je de grens goed en wel voorbij bent, schakelt de S automatisch over naar de juiste provider.
Enkel in Baarle-Hertog/Nassau is dat nog een probleemtje.

Dirk, is er bij jou wat aangepast? Ik rijd in de grensstreek rondom Breda nog steeds in stilte zone.

Als ik richting Antwerpen ga, verlies ik 3G net voor Brecht en die komt dan net voor Antwerpen weer terug
 
Eindelijk, vandaag 30 december was het dan zover en mocht ik mijn blauwe tesla gaan afhalen na 4,5 maand wachten. n betalen, is vandaag gelukkig wel alles verlopen volgens plan. Het enige wat ik volledig uit het oog verloren ben is een foto te maken van mezelf met de Tesla... Maar goed, daar heb ik nog voldoende kansen voor.

Congrats Dimi!
Mooie kleur! Autorijden 2.0 kan starten...

- - - Updated - - -

Als je de grens passeert, moet er van operator gewisseld worden. Tegenwoordig loopt dat vrij vlot : zodra je de grens goed en wel voorbij bent, schakelt de S automatisch over naar de juiste provider.
Enkel in Baarle-Hertog/Nassau is dat nog een probleemtje.

Welke provider hebben we in Belgie ? Ik zit met redelijk slechte 3G ontvangst meestal...
 
Gisteren de assemblagehal in Tilburg gaan bezoeken.
Mooi gestructureerd, een zee van ruimte.
Er werden net containers gelost met daarin 4 Tesla's per container :eek:.
Ik heb 100'en wagens gezien die klaar stonden voor aflevering en chassisnummers van 59000 tot 65500 opgemerkt (met de meeste VIN's tussen 63000 en 65000).

Er stond een "naakte" chassis van de P85D in de assemblagehal.
De eerste P85D verwachten ze al in januari/begin februari in Tilburg.