Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wie weet wat we dan binnen 9 maanden uit je frunk zullen zien komen, een roze model 3?:biggrin::biggrin::biggrin:

om die van mij gezelschap te houden.:wink:

- - - Updated - - -

Spannend, ik mocht de mijne eind vorig jaar om 15u gaan ophalen, en ooohhhh wat duurde die laatste uren lang. Maar het is het wachten meer dan waard :biggrin:

Nog één dag en negen uur...!
 
... En de mijne staat nog steeds in New York wegens stakingen in de haven? Terwijl anderen (voornamelijk de 'D' uitvoeringen) wel uitgeleverd krijgen? Heel vreemd. En teleurstellend..

Je bent niet alleen. Ik heb ook nog steeds geen nieuws. Weet zelfs niet of hij ooit op een boot is geraakt, in New York is blijven hangen in de sneeuw of in het water terecht is gekomen. In My Tesla staat nog steeds verwachte levering maart. Misschien 2016? Ik berust in de situatie, kan er toch niets aan veranderen. Hij zal ooit wel eens ergens opduiken...
 
Je bent niet alleen. Ik heb ook nog steeds geen nieuws. Weet zelfs niet of hij ooit op een boot is geraakt, in New York is blijven hangen in de sneeuw of in het water terecht is gekomen. In My Tesla staat nog steeds verwachte levering maart. Misschien 2016? Ik berust in de situatie, kan er toch niets aan veranderen. Hij zal ooit wel eens ergens opduiken...

Jan,
Heb jij al in My Documents gezien of daar al de "Final Invoice" in zit?
Bij mij werd deze op 2 maart toegevoegd, dit voor aflevering einde maart (bevestigd door DS).
 
... En de mijne staat nog steeds in New York wegens stakingen in de haven? Terwijl anderen (voornamelijk de 'D' uitvoeringen) wel uitgeleverd krijgen? Heel vreemd. En teleurstellend..

Ik denk dat Tesla hier doelt op de stakingen die er waren aan de Westkust (Californië). Ik heb zakelijk veel met de westkust te doen en daar wordt enorm veel verscheept vanaf LA en Oakland (agrarisch vooral). Nu verscheept Tesla vanaf de Oostkust, maar kan toch hinder hebben van de stakingen aan de Westkust. Punt is n.l. dat vele exporteurs als alternatief voor Oakland/LA de goederen per trein naar Houston/New York laten vervoeren, dus dat geeft logistiek een enorme toename van de capaciteitsdruk per trein naar de oostkust en ook op de beschikbare plaatsen op de schepen die vanaf de oostkust vertrekken.
Ik kan uit eerste hand zeggen dat dit af en toe tot enorme chaos (containers blijven soms achter op de kade omdat schip vol is ondanks boeking, etc.) en vertragingen heeft geleid. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat Tesla hier last van heeft (gehad).

Maar, ... het goede nieuws is dat de stakingen aan de westkust inmiddels zo'n twee weken voorbij zijn, dus situatie zou moeten verbeteren ...
 
Je bent niet alleen. Ik heb ook nog steeds geen nieuws. Weet zelfs niet of hij ooit op een boot is geraakt, in New York is blijven hangen in de sneeuw of in het water terecht is gekomen. In My Tesla staat nog steeds verwachte levering maart. Misschien 2016? Ik berust in de situatie, kan er toch niets aan veranderen. Hij zal ooit wel eens ergens opduiken...

Ik vermoed dat er nog veel P85D's voor April (in Q1) worden afgeleverd.
Ik vind het nog steeds bizar dat ik die van mij morgen kan afhalen terwijl jij eerder hebt besteld.

@ Jamas: ik zal het morgen eens testen (ik schat ±4.2 seconden).
 
Jan,
Heb jij al in My Documents gezien of daar al de "Final Invoice" in zit?
Bij mij werd deze op 2 maart toegevoegd, dit voor aflevering einde maart (bevestigd door DS).

Geen final invoice...

- - - Updated - - -

Ik vind het nog steeds bizar dat ik die van mij morgen kan afhalen terwijl jij eerder hebt besteld.

Het is vooral bizar dat ik geen status krijg. Op de First Tuesday belofte dat ik de dag erna een telefoontje mocht verwachten. Geen telefoontje gekregen! Mijn wagen is nu 5 weken "onderweg vanuit de fabriek". Ik heb altijd gedacht dat men een vermoedelijke datum kon geven wanneer hij ingescheept was. Bij mij is gewoon een status update geven blijkbaar al een probleem.
 
Probleem is en was dat de onderdelen, motor, batterij en auto in verschillende containers vervoerd worden. Deze zijn aan elkaar gekoppeld en moeten in Tilburg weer bij elkaar komen. Voor Tesla niet minder frustrerend als er een container met één vd onderdelen achtergehouden wordt voor inspectie. Toch las ik hier ergens op t forum dat t weer bomvol schijnt te staan in Tilburg, nu met P85D's. Tja, de laatste loodjes.... Sterkte met wachten, zodra jullie m hebben zijn wij allemaal jaloers:crying:.