Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg net een mailtje van hongaarse vriend die ik in mei heb geholpen bij de aflevering van zijn Models S (van vliegveld gehaald en naar Tesla gereden en hele proces van de aflevering incl factory-tour nog eens mee mogen maken) dat een vriend van hem a.s. vrijdag zijn P85D in Tilburg komt afhalen.

Heb natuurlijk aangeboden ritueel te herhalen :)

Maar het zit er nu dan toch aan te komen.
 
Sinds deze morgen:

Knipsel.PNG


Vanaf wanneer heeft de wagen deze status?
In Tilburg of Aartselaar?
 
Sinds deze morgen:

Vanaf wanneer heeft de wagen deze status?
In Tilburg of Aartselaar?

Gezien je levering op 12 maart is voorzien zal het meer dan waarschijnlijk Tilburg zijn. Nog een beetje hunkeren en het is zover.
Ik vernam vanavond dat ze in Tilburg gescand worden als ze binnen zijn en de DS zo de status kent. Mogelijk is het deze status die jij nu ook ziet in My Tesla.
 
Het meest stomme van het wachten is dat als je de wagen zakelijk koopt Tesla je gaat lastig vallen met de vraag als je de KVKs wil in sturen. Op een wagen van meer dan 100K zou je verwachten dat ze dit wel zelf opvragen bij de KVK, Vodafone haalt zelfs de inschrijvingen op wanneer je in de winkel een extra abo afsluit.
 
Wat is een "KVKs"?
Ik heb de wagen ook zakelijk gekocht, en heb helemaal niets dienen in te sturen.

KvK = kamer van koophandel. Waarschijnlijk bedoelt OP een recent afschrift van je zakelijke inschrijving bij de kamer van koophandel. Heb ik, naar mijn ervaring, in Nederland inderdaad veel meer nodig dan in België bij het aangaan van een zakelijke verplichting.
 
Ik had altijd al gedacht dat je Nederlanders veel minder kon vertrouwen dan Belgen, maar bij deze is het bewijs eindelijk geleverd :wink:

Gelijk heb je natuurlijk :), maar Tesla vertrouwt Belgische vennootschappen toch ook niet echt ! Ik werd ook gevraagd een uittreksel van het Belgisch Staatsbad per pdf door te zenden (terwijl iedereen dat natuurlijk on-line kan checken in minder tijd dan het me kost een pdf te e-mailen). Dat was in november 2013, misschien is de service intussen verbeterd...

Is wel een schril contrast met hun 'Docu-sign' papierwerk, dat juridisch totaal waardeloos is, tenminste als je zelf geen handelaar bent (werkt via elektronische handtekening, alleen is het gewoon een elektronische handtekening die DocuSign uitvindt!). Ik ken toevallig iemand die Tesla bijstond bij het opstellen van de contracten voor België en zond hem volgende mail:

"een straffe anekdote : Ik heb net 'electronisch' getekend (op jouw algemene voorwaarden :)) via 'DocuSign' die gewoon een (beeld van een) handtekening voor mij zelf heeft uitgevonden en mij gevraagd heeft of ik dat beeld leuk vond! Ik antwoordde electronisch van wel (hoewel ik die handtekening redelijk Amerkiaans-achtig en weinig artistiek vond, maar soit) en dus heb ik 87.000 EUR uitgegeven en "gekocht". Heu? Moest ik niet per se na twee jaar mijn Tesla echt willen, ik zou er plezier aan beleven te zien wat ze deden met mijn handtekening als ik morgen zou afzeggen!"

Dat was in mei 2013, misschien is Tesla ook hiervoor wat professioneler geworden vandaag...
 
Last edited:
Even een update.
De status op "My Tesla" is terug veranderd naar "Your Model S is in transit from the factory".
Ik vermoed dat de wagen onderweg is van Tilburg naar Aartselaar.
Zonet belde m'n verzekeringsmakelaar dat Tesla bezig is met de inschrijving.

Maw we zitten op schema :smile:
 
Even een update.
De status op "My Tesla" is terug veranderd naar "Your Model S is in transit from the factory".
Ik vermoed dat de wagen onderweg is van Tilburg naar Aartselaar.
Zonet belde m'n verzekeringsmakelaar dat Tesla bezig is met de inschrijving.

Maw we zitten op schema :smile:

Klopt, idem voor de status op mijn account.

Waarschijnlijk zitten beide wagens samen op hetzelfde transport vermits jouw witte S volgende donderdag vlak na mijn zwarte S wordt afgeleverd in Aartselaar.