Ik ben wel eens benieuwd naar iemand die met een oude 85Kwh accu een ritje van zeg 1000km via SuC's gaat maken. Aankomend met warme accu, soc < 10% en een ongedeelde stall, hoe lang het dan duurt voordat je voldoende geladen bent om de volgende SuC te halen.
Stel je krijgt gemiddeld 50Kw, dan is dat ~ 200km/uur, dan komt je stop op meer dan een uur uit. In dat geval wordt een vakantie rit niet meer te doen.
Zondag 2 februari richting Oostenrijk gereden. Vertrokken met 100% (367 km). Dus iets van 7-8% degradatie na 160k km.
Rij 140 km/h waar het mag (dat is ook steeds minder trouwens) of +3-5 km/h boven max. Zeker het eerste stuk was aardig warm 7+ graden en zuidwestenwind (kracht 3 ofzo).
Zevenaar 76%-85%, 13 minuten
Oberhonnefeld 7% - 69%, 45 minuten
Hirschberg 5%-56%, 32 minuten
Leonberg 10%-55%, 28 minuten
Jettingen-Scheppach: 10%-67%, 43 minuten. Wat een kut SuC is dat. Onlogisch geplaatste stalls, je hebt dus 1a, 2a, 4a,3b,2b,1b (dus waar 3a/4b is gebleven?), en een ooievaar nest boven je.
Weyarn 13%-43%, 15 minuten
Salzburg 11%-50%, 23 minuten. Dit is wel een leuke SuC trouwens, locatie is wel vervelend (je moet door een woonwijk rijden), maar dan kom je bij een hotel uit en volgens mij is de eigenaar helemaal gek van Tesla's en elektrische auto's.
Totaal dus 200 minuten ofwel, 3u en 20 minuten. Heb over 1033km ~13 uur gedaan.
Volgens ABRP zou een nieuwe Model S of LRAWD3 1u30m laden nodig hebben...
Edit: ter aanvulling.
Volgens Teslafi heb ik vorig jaar in 2u en 11min 205 kWh geladen. Ofwel gemiddeld 95 kW.
Dit was zelfs met de legendarische dubbele aansluiting met CCS levert op type2 max 95kW op 'mythe'.
Dit jaar 217 kWh in 3u en 20 minuten, ofwel gemiddeld ~65 kW.