Er zijn geen laadsnelheid garanties opgenomen in je koopovereenkomst, enkel garantie op range degradatie.
< 50Kw is geen SuperChargen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn geen laadsnelheid garanties opgenomen in je koopovereenkomst, enkel garantie op range degradatie.
Ik heb een P. Het truukje werkt helaas niet want de insane+ kun je niet inschakelen wanneer je nog zeg 70km bereik hebt.Als ik de posts hierboven lees denk ik toch dat er een aantal misverstanden zijn.
Tesla heeft in de loop van 2019 een aantal software wijzigingen gedaan ivm de laadsnelheid vooral gerelateerd aan het type batterij en de batterij temperatuur, en minder aan het aantal DC laadbeurten.
Omdat de productiemethode van de batterij continue aangepast wordt, lees beter wordt, zijn nieuwere batterijen (zowel in S als 3) gewoon beter bestand tegen DC snelladen. De oudste 100 batterijen zijn bv. al een pak slechter dan datgene wat vandaag uit de fabriek komt. De laadcurve voor oudere batterijen is dus in de loop van 2019 aangepast. Dat resulteert in ongeveer 25% langere laadtijden in dezelfde atmosferische omstandigheden als voorheen. Er is echter geenszins sprake van een verdubbeling van de laadtijd of erger.
Wat we nu wel merken, in de winter, is dat de laadtijden toenemen tov vorige winter. Dat komt omdat Tesla de software heeft aangepast en dat batterijen slechts laden als ze al voldoende warm zijn. Vroeger was dat 0 graden, nu lees ik 8 graden en in andere artikels zelfs 20 graden. Dat is in ons landje een aanzienlijk verschil. Als je dus vandaag gaat laden met een relatief koude batterij (bv. 30 km gereden) dan zie je idd laadsnelheden van 50/60 kW. Echter als je gaat laden na een rit van 150km met een goed opgewarmde batterij, dan start het laden net als vroeger bij 128 kW. Neemt niet weg dat de totale laadtijd dan nog altijd 25% langer is hoor.
Een truukje for P eigenaars is Insane+ in te schakelen een kwartiertje voor je gaat laden, dan wordt de batterij voorverwarmd tot 40 graden. Alleen verbruikt dit wel vrij veel en vraag ik me af het totaal nuttig is.
Tenslotte heb je de pechvogels onder ons, die om een reden die Tesla alleen kent, een verlaagde maximum laadsnelheid ervaren. Dat zou iets te maken hebben met het aantal DC laadbeurten en/of het laden tot 100%. Bij mijn auto, met toch een aanzienlijk aantal DC laadbeurten, zie ik dat verschijnsel nog niet.
Dat is allemaal heel onaangenaam omdat we beter gewoon waren. En Tesla is hier zeker in de fout gegaan door zijn klanten niet duidelijk uit te leggen wat ze aangepast hebben en waarom. En moest uiteindelijk blijken dat deze wijzigingen noodzakelijk zijn omdat anders er brandgevaar is in de batterij, dan zal Tesla uiteindelijk alle batterijen moeten vervangen onder garantie. Maar daarvoor moeten we het NHTSA onderzoek en de rechtszaak in de US afwachten. Nog enkele maanden geduld dus.
Ik hoor graag zeggen dan een Model 3 een superieure batterij zou hebben. Keep on dreaming zou ik zeggen, want volgens Elon is niets minder waar. Het is niet omdat de Model S/X een andere afmeting van batterij gebruiken dat de samenstelling van de batterij slechter of ouder zou zijn. Volgens Elon verbetert de samenstelling van de Model S batterijen net zo hard als die van de Model 3, en is er helemaal geen plan om hetzelfde type in de S te gaan gebruiken, dat zou tevens een grondige aanpassing van de vloer noodzakelijk maken.
One-ten hoeveel bricks zitten er een 60kW accupakket
Heb je de BMS printjes nog liggen?wij hebben per module een bms printje wat per canbus wordt doorgestuurd naar de BMS, maar gebruiken de Tesla printjes niet
Gebruiken jullie de bms van de modules niet? Hoe kun je dan de voltages en temperaturen van de afzonderlijke delen van de module checken?
Onze huisaccu is gemaakt van 6 modules uit een 100d accu. Dat zijn modules van 6,2 kWh, dus 37,2 kWh in totaal. Dit systeem bestaat uit een custom made BMS die communiceert met de printplaatjes in de 6 modules.
View attachment 508244 View attachment 508245 View attachment 508246 View attachment 508247 View attachment 508248
Maak je gebruik van de vloeistofkoeling? Voor onze thuisaccu doen wij dat niet, is niet nodig gelet op de relatief geringe stroomsterktes (Max 12 kW uit een 37,2 kWh pakket).
In welke auto wordt het ingebouwd? Een Defender?
Ontopic: Ik ben van plan binnenkort eens mijn S85 te pakken en hier een flink stuk (stevig) mee te rijden om de accu op temperatuur te krijgen. Daarna direct aan de SuperCharger hangen als deze op ~5% zit en eens kijken hoe lang het duurt alvorens deze op 90% is.
Dit zou dan kunnen bewijzen of ontkrachten dat de temperatuur van de accu hoger moet zijn alvorens de auto sneller laad.
one-ten dat Tesla zelfs in het geval van jouw auto niet wil toegeven dat er een probleem is begrijp ik niet.