Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie helpt me van de rammels af?

This site may earn commission on affiliate links.
Ok, ik denk dat ik ze heb: Ik heb uiteindelijk alle mogelijke oorzaken van een rammel vanuit de richting van de passagiersstoel uit dit draadje op een lijstje gezet en ik ben ze een voor een gaan nalopen. Uiteindelijk kwam ik bij het gestoffeerde paneel links van de voeten van de bijrijder. Die eerst een beetje beter vastgeklemd door een muntje aan de bovenkant in de naad te proppen, wat al een behoorlijk verschil gaf. Daarna het hele paneel losgewurmd en er bleek een kabel los te liggen achter dit paneel:

IMG_0156.jpg


Die goed vast gezet en hier en daar wat foam ertussen gepropt en die rammel is weg.

Daarnaast ontdekte ik dat een deel van de rammel die van de A stijl rechts leek te komen in feite van boven kwam. Dit bleek een losliggend draadje te zijn dat vlak voor 't kunststof paneeltje tussen de leeslampjes liep. Hier ook wat tussen gepropt en die rammel is nu ook weg.

Ik kan niet zeggen dat mijn auto nu 100% rammel vrij is, maar je moet nu wel echt een flinke hobbel pakken wil je wat horen.
Nu even hopen dat ik deze rammels nu inderdaad permanent gefixt heb. We wachten af :)
 
Ok, ik denk dat ik ze heb: Ik heb uiteindelijk alle mogelijke oorzaken van een rammel vanuit de richting van de passagiersstoel uit dit draadje op een lijstje gezet en ik ben ze een voor een gaan nalopen. Uiteindelijk kwam ik bij het gestoffeerde paneel links van de voeten van de bijrijder. Die eerst een beetje beter vastgeklemd door een muntje aan de bovenkant in de naad te proppen, wat al een behoorlijk verschil gaf. Daarna het hele paneel losgewurmd en er bleek een kabel los te liggen achter dit paneel:

View attachment 207206

Die goed vast gezet en hier en daar wat foam ertussen gepropt en die rammel is weg.

Daarnaast ontdekte ik dat een deel van de rammel die van de A stijl rechts leek te komen in feite van boven kwam. Dit bleek een losliggend draadje te zijn dat vlak voor 't kunststof paneeltje tussen de leeslampjes liep. Hier ook wat tussen gepropt en die rammel is nu ook weg.

Ik kan niet zeggen dat mijn auto nu 100% rammel vrij is, maar je moet nu wel echt een flinke hobbel pakken wil je wat horen.
Nu even hopen dat ik deze rammels nu inderdaad permanent gefixt heb. We wachten af :)
Top gedaan, en wat knullig zeg, die draadjes zonder adequate bevestiging.
 
Ok, ik denk dat ik ze heb: Ik heb uiteindelijk alle mogelijke oorzaken van een rammel vanuit de richting van de passagiersstoel uit dit draadje op een lijstje gezet en ik ben ze een voor een gaan nalopen. Uiteindelijk kwam ik bij het gestoffeerde paneel links van de voeten van de bijrijder. Die eerst een beetje beter vastgeklemd door een muntje aan de bovenkant in de naad te proppen, wat al een behoorlijk verschil gaf. Daarna het hele paneel losgewurmd en er bleek een kabel los te liggen achter dit paneel:

View attachment 207206

Die goed vast gezet en hier en daar wat foam ertussen gepropt en die rammel is weg.

Daarnaast ontdekte ik dat een deel van de rammel die van de A stijl rechts leek te komen in feite van boven kwam. Dit bleek een losliggend draadje te zijn dat vlak voor 't kunststof paneeltje tussen de leeslampjes liep. Hier ook wat tussen gepropt en die rammel is nu ook weg.

Ik kan niet zeggen dat mijn auto nu 100% rammel vrij is, maar je moet nu wel echt een flinke hobbel pakken wil je wat horen.
Nu even hopen dat ik deze rammels nu inderdaad permanent gefixt heb. We wachten af :)
Goede actie, B. Maar wat een knullige oorzaken.
Wanneer bespreek je dit met Kim Liebregts?
Dan hebben zowel de andere eigenaren als het Tesla personeel in BNL, maar ook Tesla QA in Fremont en de uiteindelijk de aandeelhouders er nog wat aan. Als Kim het niet onder de pet houdt tenminste.
 
Nou, 't was even stil, maar nu weer een nieuwe kraak ergens in 't interieur. Wel weer rechtsvoor. Ik ga morgen maar weer even kijken. Er is wel al een verdachte van deze kraak in de vorm van de raamrubbers. Deze zijn aan de voorkant (boven 't kleine driehoekje) beter vastgezet door Tesla, maar 't lijkt erop dat ze dat met dubbelzijdig tape gedaan hebben en dat dat nu los ligt maar wel nog een beetje plakt. Hopelijk hoor ik dat 'werken', dan is het wel weer op te lossen.. Ik raak er aardig gefrustreerd van eerlijk gezegd. Ik heb de auto in Juni gekocht en volgens mij nog geen week zonder een probleem of irritatie gereden. Tot nu toe met een gemiddelde van 1x per 1000km bij SeC Amsterdam geweest.
 
Nou, 't was even stil, maar nu weer een nieuwe kraak ergens in 't interieur. Wel weer rechtsvoor. Ik ga morgen maar weer even kijken. Er is wel al een verdachte van deze kraak in de vorm van de raamrubbers. Deze zijn aan de voorkant (boven 't kleine driehoekje) beter vastgezet door Tesla, maar 't lijkt erop dat ze dat met dubbelzijdig tape gedaan hebben en dat dat nu los ligt maar wel nog een beetje plakt. Hopelijk hoor ik dat 'werken', dan is het wel weer op te lossen.. Ik raak er aardig gefrustreerd van eerlijk gezegd. Ik heb de auto in Juni gekocht en volgens mij nog geen week zonder een probleem of irritatie gereden. Tot nu toe met een gemiddelde van 1x per 1000km bij SeC Amsterdam geweest.

hmmm dat is triest ik voel met je mee, bij mij was het nu even geleden maar toch ook wel wat problemen gehad.
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Mijn S90D (Juni 2016) heeft rechts voorin rammels/gekraak. Vooral hoorbaar als je over slecht asfalt rijdt. Waar je links alleen maar de doffe 'dreun' van de banden hoort als je over een barst in het asfalt rijdt, hoor je rechts krakende/rammelende bijgeluiden. Mijn auto is hiervoor al meerdere malen in Amsterdam geweest, maar vooralsnog is men er niet in geslaagd dit te verhelpen. Nou is het wegdek rondom SeC Amsterdam ook behoorlijk beter dan in Heemstede op de Dreef, dus het is daar ook veel moeilijker te reproduceren.

Ik heb zelf ook al diverse pogingen gedaan, maar het lukt mij ook niet om de oorzaak te achterhalen.

Ik ben nu dus op zoek naar een persoon of bedrijf die ervaring heeft met het opsporen van rammels, en dan liefst ook nog met ervaring specifiek met Tesla en hoe dat interieur in elkaar zit. Heeft iemand een tip?

Alvast dank!

Heb je de veiligheidsriemen (beneden) al gedempt. Die klapperen tegen de side panels aan op hobbelige wegen.
 
De Herfstlaan in Heemstede is ook vrij goed om te testen, maar ik heb al geluiden op de Glipperdreef als ik over de asfalt reparaties heen rijdt. De geluiden zijn echter niet heel hard en het is ongelofelijk moeilijk om de monteurs bij Tesla te laten horen wat ik nou precies bedoel. Zeker omdat het wegdek om SeC Ams. gewoon een stuk knapper is dan hier in Heemstede. Een zichtbaar issue aanwijzen is makkelijk, daar heb je je wijsvinger voor, maar een geluid aanwijzen is zoveel lastiger. En dan zeggen ze dat ze iets horen, maarja, ik kan niet in hun hoofd kijken of ze dan horen wat ik bedoel of niet.. Tot nu toe hebben ze slechts 1 keer een rammel kunnen verhelpen, maar dat was ook wel een vrij stevige en toen bleek er iets los te liggen in mijn portier.
 
Net eens gebeld met ABS Splinter in Amsterdam (Tesla schade hersteller) om te vragen of zij er wellicht wat mee kunnen. Erwin gaf aan dat met dit weer het panoramadak ook nog wel eens voor de nodige geluiden wil zorgen en dat dat niet echt te verhelpen is. Ik zal dus toch voordat ik verder ga even afwachten of het overgaat bij iets hogere temperaturen.
 
Duidelijk. Dan zijn het niet de safety belts denk ik, want die hoor ik niet op de Glip en zo. Alleen op klinkers en zo. Gewoon de auto bij Tesla zetten en een vervanger vragen totdat ze het hebben opgelost lijkt mij. Het is geen Fiat Panda die je gekocht hebt, dus moet het gewoon opgelost worden door Tesla.