Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zal ik mijn Red Horse deze maand nog inruilen?

Moet ik mijn Model S deze maand nog inruilen?

  • Nee, verkoop 'm over twee jaar aan privé

  • Ja, gewoon 60K bijlappen en in een gloednieuwe gaan rijden


Results are only viewable after voting.
This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil iedereen die keuze 1 gestemd heeft nogmaals bedanken... Het scheelt 20K. Dus gaat het weer jeuken. Of moet ik toch overstappen op een M3 over een paar jaar?
Die 20K is natuurlijk prettig. Maar hoeveel is je huidige MS minder waard geworden? Voor de mijne (juni 2016) schat ik het waardeverlies in op 10 à 15K. Ik wacht daarom nog even af en mocht het toch gaan jeuken, dan heb ik iets te krabben ;)
 
Last edited:
Die 20K is natuurlijk prettig. Maar hoeveel is je huidige MS minder waard geworden? Voor de mijne (juni 2016) schat ik het waardeverlies in op 10 à 15K. Ik wacht daarom nog even af en mocht het toch gaan jeuken, dan heb ik iets te krabben ;)
Goede vraag. Ik schat dat ik op mijn huidige auto ongeveer 11K extra moet afschrijven vanwege de prijsdaling. Even met mijn accountant overleggen :)
 
Accountants zijn denk ik in onze Lage Landen de nieuwe biechtvaders. Hoe vaak heb ik al gehoord dat iemand een nieuwe wagen 'moest' kopen omdat haar of zijn accountant dat aangeraden had. Dat bestaat niet; het is heus wel altijd goedkoper, ook fiscaal, om je wagen gewoon te houden :). Maar de (welgemeende) smoes van de accountant hebben we blijkbaar nodig om onze keuze voor een nieuwe wagen 'moreel' te rechtvaardigen, vaak, ook voor onszelf!

Gratis Superchargen: reken eens uit, misschien 400-500 EUR per jaar of zo? Ik behoor ook tot diegenen die gratis Superchargen fantastisch vinden, om de een of andere irrationele reden, maar objectief bekeken is het voordeel écht marginaal.

Vandaag heb je min of meer de snelste wagen ter wereld voor minder dan 100kEUR. Da's letterlijk drie, vier of zelfs tien keer minder dan de prijs van alle ter zake concurrerende wagens (Porsche, Ferrari, Lamborghini, Bugatti), met dewelke je trouwens ook niet op wintersport kan gaan met de kinderen.

Doe gewoon wat je wil!